Eli jäähdytinnesteen pinta menee aina kylmänä joku 1.5cm sen cold- merkin alle ja lämpimänä nousee vähän sen yli. Vaikka lisää nestettä siihen cold-merkkiin asti , niin hetken päästä menee taas sen alle. Nesteeen pinta kuitenkin pysyy koko ajan siinä kohdassa, eli nestettä ei kulu. Mistäs voisi johtua, tuskin mitenkään vakavaa.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
m50b25 jäähdytinnesteen pinnasta
Collapse
X
-
Tämä ei nyt ole ihan samanlainen tapaus, mutta kun nyt ollaan samalla alueella eli jäähdyttimessä niin kysyn tämän. Tapahtui seuraavaa: Nestepinta oli vähentynyt ja obc antoi gongia, että liian vähän nestettä. Korjasin tilanteen ja laitoin vähän liikaa nestettä enkä viitsinyt poistaa sitä. Nyt koneen ollessa kuumana on tullut ilmoituksia liian vähästä nestemäärästä, mutta kun olen tarkistanut tilanteen, nestettä on kyllä riittävästi vähän liikaakin. Korkin avattuani ja "liiat" paineet päästettyäni toimii taas hyvin eikä ilmoittele mitään. Mites on, voiko tuo liika neste jotenkin vahingoittaa jotain, ja pääseekö se pois järjestelmästä muutakin kautta kuin esim. revenneestä letkusta tms.? Moottori sama kuin edellä eli m50b25
kiitos vastauksista
-
-
Originally posted by JuspaEli jäähdytinnesteen pinta menee aina kylmänä joku 1.5cm sen cold- merkin alle ja lämpimänä nousee vähän sen yli."Se on sitä bemaristin elämää, kuuntelet päivittäin asiantuntevia lausuntoja siitä miten rumia, huonoja, ruostuvia yms. nämä ovat. Asiantuntijalausunnot tulevat usein sellaisten ihmisten suusta, jotka eivät ole edes omistaneet bemaria, saatika sitten ajaneet, mutta heidän tietolähteiden (Essonbaari) luotettavuutta ei missään tapauksessa saa kiistää..." Laxa 25-06-2007
Comment
-
-
Originally posted by dunkelblauNeste laajenee lämmetessään, pinta nousee paisarissa. Mikäli nestettä on liikaa, vissisti heittää ulos, vaikkei varsin olis edes vuotopaikkaa.
juu kyllä sen tiedän, mutta ihmettelen vaan miksei se pysy siinä cold-kohdassa kylmänä kuten sen varmaan pitäisi....E70 M-Sport AlpinWeiß 3
Ex.
F11 535d -11 M-Sport AlpinWeiß 3
E60 535d -06 M-Sport Carbonschwartz
E90 320d -05 Schwartz 2
E36 328i touring -97 Diamantschwartz
E36 352i -91 Diamantschwartz
Comment
-
-
Jos se on kuitenkin liki siinä viivalla niin saattaa selittyä ihan sillä että talvella neste on kylmänä todellakin kylmää verrattuna siihen +20 asteeseen jonka se on kesäkelillä. Eli ihan lämpölaajenemisesta kyse ja äärilämpötilojen suuremmasta erotuksesta talvikelillä verrattuna kesäkeliin johon inssi sen on suunnitellu
Comment
-
Comment