Eli miten säätö toimii näiden kahden lambdan kesken? Säätääkö toinen sylinterien 1-3 ja toinen 4-6 seosta vai keskiarvotetaanko noiden mittaus? Jos toinen tilttaa miten sitten moottorin ohjaus toimii?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
MIten toimii m52:n 2 lambdaa?
Collapse
X
-
Katteltuani ETK:n-kuvia huomasin sen mukaan lambdojen olevan samassa putkessa, joten ei niillä sitten taideta säätää erikseen 1-3 ja 4-6syl seosta...
Jatkokysymys sitten: Onko väliä kumpi sekoilee? Eli jos ensimmäinen tilttaa niin toinen mittaa oikein ja varmistaa seoksen...mutta jos jälkimmäinen tilttaa niin mistä ohjausjärjestelmä erottaa väärän mittauksen...??ex. 316i e36 1991
ex. 318iS Coupe e36 1992
ex. 528iA Touring e39 1997
ex 316i e30 1990, vaimon
ex. X5 4.4i e53 2001
ex 316 e46 2003, vaimon
525iX e60 2008
Z4 e85 2003, vaimon
Comment
-
-
Originally posted by bavaria:39Joo jostain sen on katottava arvot, laittaa ne tietyn kaavan mukaan. Antureitakin on tutkittu ja todettu toimiviksi, vikamuistiin kyllä tallentuisi, jos piuha olisi poikki tai oikosulussa. Sitä se tosin ei tiedä, jos anturi antaa väärää tietoa. Tein tossa vielä havaintoja, jos koneen anto käydä ilman maffia, niin rupes kuumalla koneella pakokaasu höyryämään. Ja käytön jälkeen oli tallentunu molemmista katin jälkeisistä lambdoista vika.
202 Oxygen-sensor control limit Lambda regulation limit exceeded : Oxygen sensor 1 Bank 1 Cylinder 1-3; after catalytic converter
203 Oxygen-sensor control limit Lambda regulation limit exceeded : Oxygen sensor 2 Bank 2 Cylinder 4-6; after catalytic converterex. 316i e36 1991
ex. 318iS Coupe e36 1992
ex. 528iA Touring e39 1997
ex 316i e30 1990, vaimon
ex. X5 4.4i e53 2001
ex 316 e46 2003, vaimon
525iX e60 2008
Z4 e85 2003, vaimon
Comment
-
-
Tuota tuota....
no1:http://www.realoem.com/bmw/showparts...71&hg=11&fg=50
no2:http://www.realoem.com/bmw/showparts...81&hg=11&fg=50
no3:http://www.realoem.com/bmw/showparts...40&hg=18&fg=10
no4:http://www.realoem.com/bmw/showparts...42&hg=18&fg=10
ja no5:http://www.realoem.com/bmw/showparts...02&hg=18&fg=10
...eli olisiko pieni tarkennus vuosimallistakin paikallaan?
Comment
-
-
No niinpä niin...ei pitäisi kirjoittaa ennen kuin katsoo kunnolla.
Mallihan on 528 iA touring -97 1/97.
Enpä sitten katsonut ETK:sta molemmista kohdista vaan pelkästään pakoputken kohdalta enkä pakosarjan osalta. Onko näissä m52 moottoreissa sitten 4 lambda-anturia? Onkohan teknisesti mahdollista lambdan vikaantua niin, ettei vikamuistiin jää mitään tietoja?ex. 316i e36 1991
ex. 318iS Coupe e36 1992
ex. 528iA Touring e39 1997
ex 316i e30 1990, vaimon
ex. X5 4.4i e53 2001
ex 316 e46 2003, vaimon
525iX e60 2008
Z4 e85 2003, vaimon
Comment
-
-
9/98-uudemmissa moottori muuttuu m52TU/m54:ksi, jolloin muuttuu kaikki muukin, kuten koko ruisku/moottorinohjausjärjestelmä+lambdat ja katit siirtyy pakosarjoihin jolloin ne pysyvät paremmin toimintalämmössä, lämpiävät nopeammin, pysyvät puhtaampina, virtaavat paremmin ja ovat mekaanisille vaurioille vähemmän alttiit. Uudemmissa m52TU/m54 koneissahan ei näitä lambda/kattiongelmia ole enään lainkaan.
Comment
-
-
Originally posted by BMWFW24No niinpä niin...ei pitäisi kirjoittaa ennen kuin katsoo kunnolla.
Mallihan on 528 iA touring -97 1/97.
Enpä sitten katsonut ETK:sta molemmista kohdista vaan pelkästään pakoputken kohdalta enkä pakosarjan osalta. Onko näissä m52 moottoreissa sitten 4 lambda-anturia? Onkohan teknisesti mahdollista lambdan vikaantua niin, ettei vikamuistiin jää mitään tietoja?BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14
Comment
-
-
2 lambdaa sieltä sitten löytyikin pakosarjoista. Ruiskun antamaa polttoaine määrää siis säädetään erikseen sylintereille 1-3 ja 4-6?? Jos toinen lambda sekoilee niin puolet pytyistä voi periaatteessa käydä laihalla/rikkaalla...? Vai olenko väärässä?
Jääkö tälläisestä tilanteesta vikamuistiin mitään tietoa? Luulisi tietokoneen vertailevan toimintaa ja jos ohjaus on erilainen, niin siitä jäisi jokin jälki.
Omasta autosta on luettu vikakoodit viime syksynä oston yhteydessä ja mitään ei silloin löytynyt. On vain epäilys takaraivossa, että koneen kaikki pytyt ei käy oikealla seoksella (outo ääni koneesta joka alkaa muutaman sekunnin kuluttua(about 5-10) käynnistyksestä ja joskus hukkuu kun kone lämpiää ja joskus taas ei, ja joskus taas kylmästä käynnistäessä ei kuulu ollenkaan). Epäilyksen alla on suutinten toiminta 1.-3. pytyn alueella. Suuttimistahan ilmeisesti pitäisi jäädä jotain tietoa vikamuistiin jos niissä on häiriöitä.
Nostajat ei pidä ääntä, ne on vaihdettu, öljyt castrolin.
Pakokaasuja ei ole vielä mitattu.
Ei oikein huvittaisi ajaa 60 kilsaa Laakkoselle kuuntelemaan kettuilua ja maksamaan turhasta. Edellisessä bemussa oli lambda sökönä, mutta oireet oli erilaiset. Silloinkin piti ehdottaa ite lambdan tarkastusta...Last edited by BMWFW24; 27-02-2006, 14:05.ex. 316i e36 1991
ex. 318iS Coupe e36 1992
ex. 528iA Touring e39 1997
ex 316i e30 1990, vaimon
ex. X5 4.4i e53 2001
ex 316 e46 2003, vaimon
525iX e60 2008
Z4 e85 2003, vaimon
Comment
-
Comment