Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50 vanos kansi M50 ei-vanos koneeseen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Doni
    Moderator
    • Sep 2004
    • 2842
    • Kyrsälä

    M50 vanos kansi M50 ei-vanos koneeseen

    Nyt on tallissa M50 vanos kansi joka pitäisi laittaa ei-vanos koneeseen. Imunokka-akseli sopii ristii, joten tällä tavalla saa vanoksen kokonaan pois. Nokkarattaiden "koppa" joka on muutamalla mutterilla koneen edestä kiinni sopii myös ristiin joten näin saadaan sopimaan ei-vanos venttiilikoppa vanos kanteen.

    Miksi vanos kannessa on pienemmät pakoventtiilit kun ei-vanos kannessa? Venttiilivaarret on myös paljon kaposemmat vanos kannessa. Myös venttiilikupit on hieman erillaiset.

    Nyt ois tarkoitus laittaa siis vanos kansi, venttiilit ja venttiilikupit ja ei-vanos kannesta nokka-akselit ja nokkapukit.

    Suurin kysymysmerkki on kuitenkin tuo pakovenojen kokoero. Imu
    venttiiliä en irroittanut niin en osaa tarkemmin sanoa sen koosta. Onko jollain faktaa noihin venttiilin kokoihin ja käytännön eroihin?
    Rengastyöt, Huollot, Korjaukset, Vikakoodit pääkaupunkiseudulla
  • eeki
    BTCF Member
    • Jul 2003
    • 1966
    • HKI

    #2
    Ettei sulla nyt olisi 2-litraisen vanoskansi? E30.de:stä löytyy tälläinen dokumentti mistä voi tiirailla eroja:


    Eli: venttiilien varret 1mm kapeammat, mutta muuten venojen pitäisi kyllä olla samankokoiset. 2-litraisessa venttiilit 30/27mm ja 2,5-litraisessa 33/30,5.
    Ducati 998 -02 //

    Comment

    • Doni
      Moderator
      • Sep 2004
      • 2842
      • Kyrsälä

      #3
      Originally posted by eeki
      Ettei sulla nyt olisi 2-litraisen vanoskansi? E30.de:stä löytyy tälläinen dokumentti mistä voi tiirailla eroja:


      Eli: venttiilien varret 1mm kapeammat, mutta muuten venojen pitäisi kyllä olla samankokoiset. 2-litraisessa venttiilit 30/27mm ja 2,5-litraisessa 33/30,5.
      No ei sitä tiedä mitä tuo yks mulle tallille kanto

      Vertasin vaan nopeasti noita venttiilejä laittamalla venttiililautaset vastakkain ja tällöin oli tuo vanos kannen venttiili pienempi. Pitää mitata ne tarkkaan, voihan se olla että vanos kannen venassa on pienempi lautanen mutta seetipinta ulompana.

      Edit: Nyt kun ajattelee tarkemmin, niin siinä vanos kannessa lukee kyllä 2.5 Eli ei ole kaksilitrasen kansi. Eli venttiilit irti ja koneistamon kautta kiinni.
      Last edited by Doni; 26-02-2006, 22:07.
      Rengastyöt, Huollot, Korjaukset, Vikakoodit pääkaupunkiseudulla

      Comment

      • f1zz
        GTi:stä tuttu
        • Sep 2003
        • 1469
        • Veikkola

        #4
        Vai ei tiedä mitä romua joku tallille kanto?
        Sen vanoksettoman koneen venttiilit on niin karstaset että näyttää isommilta.

        Comment

        • Suutari
          Bimmer Enthusiast
          • May 2003
          • 3064
          • Suomi

          #5
          kannattanee hieman aikaa pähkäillä enen kun meet sekottelee nokkapukkeja
          Turbocharging is nice, but I´d rather be also blown!
          -Official BTCF-Sauna Team-
          -Official BTCF-Jusauksen allasteam-
          -Team BTCF Top Alcohol-
          -Team Pimp My Bride-
          TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm)
          R.I.P. 1K MOTORSPORTS
          R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30,
          526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.

          Comment

          • Doni
            Moderator
            • Sep 2004
            • 2842
            • Kyrsälä

            #6
            Originally posted by Suutari
            kannattanee hieman aikaa pähkäillä enen kun meet sekottelee nokkapukkeja
            Tarkoitus olisi laittaa ei-vanos kannesta nokka-akselit ja nokkapukit joten näitä ei silloin sekoitettais keskenään. Eli osa kaksi kokonaisuudessa ei-vanos kannesta vanos kanteen.
            Rengastyöt, Huollot, Korjaukset, Vikakoodit pääkaupunkiseudulla

            Comment

            • Doni
              Moderator
              • Sep 2004
              • 2842
              • Kyrsälä

              #7
              Noniin,

              Eli nyt kehrää kutonen taas. Koneena M50B25 ei-Vanos johon laitettiin Vanos kansi. Vanos kannesta käytettiin kaikki muu paitsi imunokka, toisioketjun laahaimet ja kiristin.

              Vanos kanteen piti tehdä yksi M6 reikä. Reikään tuli kuvassa oleva pultti #6 joka tulee tuon alalaahaimen oikeeseen reunaan.

              Ei-Vanos kannesta sopii osa #1, kuva. Näin voi käyttää ei-Vanos kannen venttiilikoppaa.
              Rengastyöt, Huollot, Korjaukset, Vikakoodit pääkaupunkiseudulla

              Comment

              • Pasi_K
                Bimmer Fanatic
                • Apr 2003
                • 687
                • Tyrnävä

                #8
                Ilmeisesti ei mitään ongelmaa jos m50b25 vanoskoneesta lasahtaa alakerta ja tilalle laittaa ei-vanos alakerran?
                Vaimolla E65 ja pojalla E60, itellä tuulen huuhtoma perse.

                Tsekkaa myytävät osat tästä

                Comment

                • Jpää
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2007
                  • 1909
                  • Ylitornio

                  #9
                  itsellä olisi tuossa oman auton ei vanos kansi tallin lattialla ja vieressä vanos kansi.
                  nostajat ja venttiilit ei käy ristiin mutta mites nuo nokat?
                  onko niissä jokin olennainen ero nokkien jyrkkyydessä tms?

                  sellainen villi ajatus kävi mielessä että olisiko mahdollista saada tuohon olemattomaan alavääntöön tms jotain "helpotusta" tuollaisella nokkien vaihtelulla.... :think
                  VW Crafter
                  e90 320d
                  ex:
                  f31 320xda
                  e61 530da
                  e38 740d
                  e34 535 bt
                  e39 540ia
                  Pårkkana E36
                  e46 320 d
                  e34 525 tds


                  Comment

                  • laurieerola
                    Newbiemmer
                    • Mar 2011
                    • 1
                    • Turku

                    #10
                    Nostelen ylöspäin tällaista vanhaa aihetta. Itsellä löytyisi non-vanos m50-koneeseen vanos-kansi. Mitä kaikkea pitäisi huomioida, jos sen vaihtaisi? Kuinka haastava operaatio on kyseessä? Tuossa jotain tietoja koneista:


                    Minulla siis m50b20-moottori.

                    Kiitos, jos joku viisaampi vaivautuu auttamaan.

                    Comment

                    • -weikko
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2006
                      • 305
                      • Kalajoki

                      #11
                      Lainataanpa vähän topiccia. Onko m50b25 vanos ja ei vanos kansien palotilat samanlaiset?

                      Comment

                      • -weikko
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2006
                        • 305
                        • Kalajoki

                        #12
                        Originally posted by -weikko View Post
                        Lainataanpa vähän topiccia. Onko m50b25 vanos ja ei vanos kansien palotilat samanlaiset?
                        Kellään tietoa??

                        Comment

                        • Calypsocoupe
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2003
                          • 2932
                          • EFNU

                          #13
                          Originally posted by -weikko View Post
                          Kellään tietoa??
                          Non-vanoksessa on palotilat valun jäljiltä, vanos-koneessa palotila CNC-koneistettu. Paljealueissa myös eroa.
                          - 330d E91 LCI - 320d E91 - 330ia M-sport '00 - 325πM coupé '94 - 316i 2.0/4 touring '98 - SLK 230K AMG Designo -

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎