Announcement

Collapse
No announcement yet.

M30B35 pakosarja hehkuu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kyytsis
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2003
    • 3472
    • Helsinki

    #16
    Miten se sytkän myöhäsellä olo paranaa päästöjä? Eikö aikaisella olisi parempi..

    Ei ymmärrä.

    Comment

    • Rockwell
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2003
      • 1713
      • Helsinki

      #17
      Minähän en mistään mitään tiedä. Karala vaan selitti että tuolla mun nokalla joka 276 asteinen ei ole muuta vaihtoehtoa päästöistä läpimenoon. Sytkä kuitenkin on oikein muulloin kun tyhjäkäynnillä.
      BMW F31 330d M-Sport -13
      ex. BMW F21 116i -13
      ex. BMW 540i(g) Touring -01
      ex. ALPINA B10 Bi-Turbo -92 #430
      ex. BMW 316g -99
      ex. BMW M5 Touring -92
      ex. BMW 535i -91
      ex. BMW M5 -91
      ex. BMW 325i Touring -90

      Comment

      • Rockwell
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2003
        • 1713
        • Helsinki

        #18
        Originally posted by Kyytsis
        Miten se sytkän myöhäsellä olo paranaa päästöjä? Eikö aikaisella olisi parempi..

        Ei ymmärrä.
        Päivitys edellisiin. Keskustelin Karalan kanssa äsken. Tyhjäkäynnillä sytytysennakko nollissa, 0? ja muuten se on vakio. Sori aikasemmat sekoilut mutta en oikein saa Karalan jutuista selvää.
        Last edited by Rockwell; 27-02-2006, 16:42.
        BMW F31 330d M-Sport -13
        ex. BMW F21 116i -13
        ex. BMW 540i(g) Touring -01
        ex. ALPINA B10 Bi-Turbo -92 #430
        ex. BMW 316g -99
        ex. BMW M5 Touring -92
        ex. BMW 535i -91
        ex. BMW M5 -91
        ex. BMW 325i Touring -90

        Comment

        • Rockwell
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2003
          • 1713
          • Helsinki

          #19
          Autosta tänään mitattu päästöt ja ei edes lähellä että menisi läpi. Rupee vitutuskäppyrä nouseen kyllä melkosta vauhtia. Onko 276 asteinen nokka muka niin jyrkkä ettei mene päästöistä läpi?

          Mikä nyt neuvoksi??
          BMW F31 330d M-Sport -13
          ex. BMW F21 116i -13
          ex. BMW 540i(g) Touring -01
          ex. ALPINA B10 Bi-Turbo -92 #430
          ex. BMW 316g -99
          ex. BMW M5 Touring -92
          ex. BMW 535i -91
          ex. BMW M5 -91
          ex. BMW 325i Touring -90

          Comment

          • Cell
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2004
            • 7037
            • Uusikaupunki

            #20
            Pistäppä arvoja näytille. Kyllä sen tolla saa menemään läpi, ei vielä mikään ihmeellinen sinänsä ole.
            325i -08
            i3 REx -17
            M5 -98 Imolarot
            535i -90 N/A project (maatumassa)

            Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

            Comment

            • mortimer
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2003
              • 1079
              • Satulinna kaukomaan

              #21
              kokemusta on

              myöhästetty sytkä auttaa imuvuotoisen koneen saasteisiin hädän tullen

              i3S -20
              E30M3 slotcar 1:32
              XKE FHC 1971
              Mgb Gt -66
              T6 -19
              E91 -08

              Comment

              • Kyytsis
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2003
                • 3472
                • Helsinki

                #22
                Mun uskoni Karalaan säätäjänä horjuu nyt hieman. Mä olen aina kuvitellut että 300-astetta alkaa olla siinä rajalla että saastetestiin ei ole asiaa ilman tankillista sinolia... Mutta että alle 280 astetta.

                Aika hyvää asiakaspalvelua kuintekin, että säädetään, mutta ei säädetä kuten on tilattu.

                t.Ville

                Comment

                • Rockwell
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2003
                  • 1713
                  • Helsinki

                  #23
                  Nokan tiedot:

                  Duration
                  276
                  Peak timing
                  112
                  Valve lift
                  11,2
                  Lift at TDC
                  1,4
                  Valve timing
                  26/70 - 70/26
                  Valve clearance
                  25/25

                  Nykysillä Karalan säädöillä hc ja co läpi mutta lamda 1,8.

                  Sitten myös kivana lisänä nokan vaihdon jälkeen seuraavanlainen ongelma. Koskematta mihinkään kiekat nousee tyhjäkäynniltä 2000 ja vasta kaasua polkemalla ne saa laskettua normaaliin. Myös aika usein moottorijarru puuttuu ja tilalla on mukava vakionopeudensäädin Eihän tässä voi kohta kun vaan nauraa mitä ongelmaa ton auton kanssa on ollu. Itkut on pian jo itketty.
                  Last edited by Rockwell; 02-03-2006, 18:06.
                  BMW F31 330d M-Sport -13
                  ex. BMW F21 116i -13
                  ex. BMW 540i(g) Touring -01
                  ex. ALPINA B10 Bi-Turbo -92 #430
                  ex. BMW 316g -99
                  ex. BMW M5 Touring -92
                  ex. BMW 535i -91
                  ex. BMW M5 -91
                  ex. BMW 325i Touring -90

                  Comment

                  • Rockwell
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2003
                    • 1713
                    • Helsinki

                    #24
                    Originally posted by Kyytsis
                    Mun uskoni Karalaan säätäjänä horjuu nyt hieman. Mä olen aina kuvitellut että 300-astetta alkaa olla siinä rajalla että saastetestiin ei ole asiaa ilman tankillista sinolia... Mutta että alle 280 astetta.

                    Aika hyvää asiakaspalvelua kuintekin, että säädetään, mutta ei säädetä kuten on tilattu.

                    t.Ville
                    Ja vielä parempaa palvelua oli se että kun kysyin että meneekö se nyt varmasti läpi niin mutistiin että kyllä co arvot on ihan nollissa että kyllä menee läpi. Eikä myöskään mainittu että kannattaa varoa ettei auto pala tyhjäkäynnillä.
                    BMW F31 330d M-Sport -13
                    ex. BMW F21 116i -13
                    ex. BMW 540i(g) Touring -01
                    ex. ALPINA B10 Bi-Turbo -92 #430
                    ex. BMW 316g -99
                    ex. BMW M5 Touring -92
                    ex. BMW 535i -91
                    ex. BMW M5 -91
                    ex. BMW 325i Touring -90

                    Comment

                    • Cell
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2004
                      • 7037
                      • Uusikaupunki

                      #25
                      No mikäs se O2 oli? Ettei nyt putkessa olis miehen mentävää reikää? Kannattaa tsekata kaasunasentotunnistimen kytkin jos ei tiputa aina moottorijarrulle, voipi olla sökö ja toimia vain välillä.
                      325i -08
                      i3 REx -17
                      M5 -98 Imolarot
                      535i -90 N/A project (maatumassa)

                      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎