Announcement

Collapse
No announcement yet.

kabiinin lämpötila e-34 m50b25

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JuRi
    Bimmer Rookie
    • Mar 2005
    • 147
    • Kotka

    kabiinin lämpötila e-34 m50b25

    Tuli tämmöinen vika lämmitykseen: Koneen lämpöjen ollessa normaalilla siellä lämpömittarin puolessa välissä, niin puhallin ei anna lämpöä kunnolla sisään. Vain haaleata ilmaa. Kun käännän lämmöt pois päältä noin minuutiksi ja sitten laitan taas lämmöt täysille alkaa lämpöä tulla. Ikävää jos näin joutuu aina hakemaan lämmöt päälle. Eihän se iso asia ole, mutta pitäisi tuo toimia niinkuin ennenkin normaalisti. Mikä mahtaisi olla vikana? Onko joku osa hajonnut?
    Vähän aikaa sitten kyselin voiko liika jäähdytysneste saada jotain rikottua. Olisiko tämä vika siitä johtuva. Tuossa eräänä päivänä kun huomasin tuon vian, niin aloin ilmaamaan järjestelmää. Kone oli kuuma ja kun ruuvasin ilmausruuvin pois, niin nestettä lensi aika määrä pois ilmausruuvin reiästä. Oli näköjään jonkin verran liikaa nestettä. Nyt toimii muuten hyvin, meinaan nesteen pinta normaali obc ei ilmoittele mitään. Tosin silloin tällöin joku systeemi antaa kolme piipausta. Mikä lienee. Ainakaan mitään vikailmoitusta ei tule obc:n.

    kiitos vastauksista
  • mcly
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2004
    • 354

    #2
    Onko auto paikallaan kun se puhaltaa haaleaa ilmaa kabiiniin? Lähinnä et eiks se ole niinku ominaisuus että kun esim valoissa seisoo niin puhaltaa haaleaa ja kun painaa kaasua ja liikkuu tulee kuumempaa, jos siis lämmöt on täysillä? korjatkaa ihmeessa joku jos olen ymmärtänyt väärin..

    Comment

    • alspe
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2004
      • 3402
      • Tre

      #3
      Kuullostaisi ihan vesiventtiilin jumilta jos se lämpönuppia kieputtamalla joskus lämpenee.

      Ota sähköt irti vesiventtiilistä, silloin pitäisi olla lämmöt kokoajan täysillä. Tällä tavoin voisit koittaa onko vika vesiventtiileissä.
      G30 520d xDrive
      EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

      Comment

      • Tojopa
        BTCF Member
        • Mar 2004
        • 1592
        • Kuopio

        #4
        Vesiventtiilit tai kiertovesipumppu (tai sen puuttuminen) tuli itellä mieleen. Eli venttiilit jumii vanhemmiten ja pumppu voi lakata toimimasta jolloin estää veden kiertoa. Omasta tuontipelistä kiertovesipumppu puuttuu: tyhjäkäynnillä ei tule liikaa lämpöä, mutta matka-ajossa selvästi paremmin.

        Ei se liika jäähdytinneste paikkoja riko, ylimääräinen tulee ulos. Lämpimän koneen jäähdytinjärjestelmässä on paine, eli toi ilmausruuvin aukasu saattaa helposti kuplauttaa vettä ulos.

        Comment

        • JuRi
          Bimmer Rookie
          • Mar 2005
          • 147
          • Kotka

          #5
          lämpötila ei nouse ilman säätöpyörän kiertoa kylmältä kuumalle vaikka auto on ajossa tai pysähdyksissä. Toimi kyllä aiemmin ihan hyvin.
          Vesiventtiili josta puhutte liekö siinä konehuoneessa suunnilleen kuskin kohdalla. Sellainen kuin neljän sylinterin rypäs. En ole perehtynyt kovinkaan hyvin tuohon auton tekniikkaan.

          Comment

          • alspe
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2004
            • 3402
            • Tre

            #6

            heater valve tuolta
            Last edited by alspe; 01-03-2006, 10:01.
            G30 520d xDrive
            EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

            Comment

            • mcly
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2004
              • 354

              #7
              Originally posted by Tojopa
              Omasta tuontipelistä kiertovesipumppu puuttuu: tyhjäkäynnillä ei tule liikaa lämpöä, mutta matka-ajossa selvästi paremmin.
              Juurikin näin. Itsellä myös tuontipeli.

              Comment

              • JuRi
                Bimmer Rookie
                • Mar 2005
                • 147
                • Kotka

                #8
                Kiitos vastauksista tuon vesiventtiilin kohdalta. Täytyy tarkistaa ottamalla sähköt siltä pois.

                Tuohon toiseen asiaan eli kolmeen piippauksen. Olisiko siihen mitään selitystä. Autossa on ollut hälytysjärjestelmä joka on joskus otettu pois käytöstä. Eli romppeet ovat autossa ja ainakin konepellin alla olevasta torvesta on johdot katkaistu. Oli kuulemma se tavallinen tarina. Alkoi hälyttelemään itsekseen. Clifford häly. Liekö piipaukset siltä peräisin?

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎