Announcement

Collapse
No announcement yet.

M30b35 Käyntiongelma! APUA!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rolli
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2004
    • 1067
    • Kausala city

    M30b35 Käyntiongelma! APUA!!

    Koitin tossa haulla ettiä ja kovasti puhuttiin että vika voisi olla vauhtipyörän antureissa. Kuinka noi mitataan ?

    ja onko anturin johdoilla väliä kumpi tulee kumpaan. on ilmeisesti. mutta ei toimi vaikka kääntää toisinpäin.

    Kipinä hukku kun vaihdoin ruiskulaitteiston toiseen. Eli koko koneen johtosarjan, suuttimet puolat ym ym ym..

    Miten mitataan onko puola ehjä? ei toiminut toisella puolalla kylläkään.

    Voiko ajonesto katkaista myös kipinää? ajonesto päällä ei anna edes startata. kone pyörii vasta kun on painanut kaukosäätimen nappulasta. Mutta voiko se silti viellä estää kipinää?? Ränkläsin hälyyttimen piuhoja ruiskun vaihdon yhteydessä.. Pelaa muuten hälytin ym niinkuin pitääkin.

    Kokeilin erinumeroisella ruiskuboksilla. ei vaikutusta.. illalla saan samannumeroisen koitan sitä vielä. Onko ilmamäärämittarilla vaikutusta kipinään jos väärä?

    Mikä on toinen rele sulakerasian kyljessä. Toinen on bensapumpun. mutta mikä on toinen?

    nii ja auto oli E28

    EDIT: meneekö ruiskuboksi helposti rikki jos hitsaa putkea akunnavat kiinni
    Last edited by Rolli; 02-03-2006, 19:49.
    E34 530d -94 M-Sport
  • Rolli
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2004
    • 1067
    • Kausala city

    #2
    Mittasin tossa niin ei tule puolalle virtaa..
    Eli mittasin siten että yleismittarin johdot puolan miinus(-) ja plus (+) napoihin ja laitoin virrat päälle..

    Edit edit.. nyt mittasin sillee niinku piti eli virrat päälle ja yleismittari toinen puolan plus (+) napaan ja toinen akun miinus (-) napaan ja virtaa tuli

    Sama kuin mittaa virrat päällä puolan miinus (-) ja akun miinus (-) navan väliltä tulee virtaa 12 volttia.
    Last edited by Rolli; 02-03-2006, 15:38.
    E34 530d -94 M-Sport

    Comment

    • Rolli
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2004
      • 1067
      • Kausala city

      #3
      Nyt mittasin puolan napojen väliltä virtaa moottoria pyörittäessä jolloin ei tullut voltteja. Joten vika jää boksiin ja vauhtipyörällä oleviin asentotunnistimiin ??
      E34 530d -94 M-Sport

      Comment

      • Rolli
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2004
        • 1067
        • Kausala city

        #4
        Mittasin asentotunnistimet.. Niissähän on 3 napaa... joiden kahden väliltä sain lukemat 0.9kOhmia.. eli pitäisi toimia?? Maadoitukset katson seuraavaksi Johtosarjallahan ei ole muita maadoituspistetä kuin kanteen 4 ja 5 suuttimien kohtaan ??
        E34 530d -94 M-Sport

        Comment

        • Rolli
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2004
          • 1067
          • Kausala city

          #5
          Vaihdoin boksin jolloin puolan navoista käynnistäessä tulee virtaa.
          Auto yrittää käynnistyä. mutta heti avaimesta kun päästää auto sammuu..
          Ei suostu käymään yhtään.. Pitkään saa startata että edes yrittää..
          Kertaalleen ampui jo imusarjasta niin että ilmamassamittari lenti irti.
          missä vika.. bensaa virtaa kyllä.

          EDIT: Auttakaa nyt joku et pääsee lauantaina helsinkii miittiin.

          Ryypynkin mittasin että sille tulee virtaa ja bensaakin. Ei toiminut ilman ryyppyn johtoakaan. Bensaa tulee reilusti.
          Last edited by Rolli; 02-03-2006, 19:50.
          E34 530d -94 M-Sport

          Comment

          • Rolli
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2004
            • 1067
            • Kausala city

            #6
            Voiko olla mahdollista että suuttimet ei ruiskuta?? Pelaa vain hetken kun ryyppysuutin ruiskuttaa?

            etsiskelin ongelmaan juttua, ja löyty M20 koneen ongelmia jossa jotain että se ei ruiskuttaisi jos lämpöanturin johto on irti. toimiiko tämä myön motronikissa?
            Paljon pitäisi olla vastusarvo tuolla anturilla kylmällä moottorilla?
            Last edited by Rolli; 02-03-2006, 20:19.
            E34 530d -94 M-Sport

            Comment

            • Leka
              BTCF Member
              • Sep 2003
              • 7701
              • Vilppula

              #7
              Originally posted by Rolli
              Paljon pitäisi olla vastusarvo tuolla anturilla kylmällä moottorilla?
              Sama anturi taitaa olla kyseessä tässä.
              sigpic

              BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


              Comment

              • Rolli
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2004
                • 1067
                • Kausala city

                #8
                Originally posted by Leka
                Sama anturi taitaa olla kyseessä tässä.

                Mikä tuo toinen anturi on ?? Toisen (vaaleamman) vastusarvo on 3.9kOhm ja toisen(tummanruskean) vain 36Ohm




                EDIT: Mittasin suuttimelle tulevaa virtaa. eli 2 suutin oli irti ja yleismittari siinä kiinni.. Virrat päällä suuttimeen tuli 0.25 volttia ja startatessa 0.5 - 0.6 vaihtelevasti.
                Last edited by Rolli; 02-03-2006, 21:03.
                E34 530d -94 M-Sport

                Comment

                • Rolli
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2004
                  • 1067
                  • Kausala city

                  #9
                  Kierroslukuanturi (kts. kuva) tulee tuohon, mihin osa 19 ("suojaplugi") tökätään, kampiakselin asentotunnistin (kts. kuva) tulee sen viereen ja alapuolelle.
                  Kampiakselin asentotunnistin kytketään liittimeen (venttiilikopan päällä), joka kytketty motronicin pinneihin 25 ja 26.
                  Kierroslukuanturi (tunnetaan myös nimillä RPM sensor tai speed transmitter, rakkaalla lapsella on monta nimeä) kytketään liittimeen joka kytketty motronicin pinneihin 8 ja 27.


                  Tälläisen löysin Lekan (kiitos hänelle) antamasta linkistä ja tuolla tavoin selvitin kumpi anturi on kampiakselin asentotunnistin vaihdelaatikossa. Joten nyt on noiden anturien johdot oikeinpäin. Mutta näin päin kun johdot ovat EI puolalle tule virtaa.. Joten ollaan siinä pisteessä että kipinä puuttuu..
                  molemmat vahtipyörällä olevat anturit antavat saman vastusmäärän eli 0.9kOhmia.
                  E34 530d -94 M-Sport

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎