Announcement

Collapse
No announcement yet.

M30B35 nokasta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Juho_P
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2005
    • 313
    • p-pohjanmaa

    M30B35 nokasta

    voiko tuohon koneeseen vaihtaa nokka-akselia ilman että käyttää kantta irti ja pitääkö kannentiiviste sen jälkeen?

    paria, kolmea pukkia pitäs löysätä ja koittaa sitte nitkuttaa se irti mutta aattelin ensin kysästä että onko jollain tietoa tai kokemusta aiheesta?

    Ja passelia nokkaa voi tarjota jos löytyy hyväkuntoinen.
    pistetään vehkeet paskaksi ja katotaan sitte miten se homma ois Pitäny tehdä..
  • Cell
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 7037
    • Uusikaupunki

    #2
    Keinut pitää vaihtaa kanssa eikä niitä saa irti irrottamatta kannen pultteja, koska akselit eivät lähde ilman pois.
    325i -08
    i3 REx -17
    M5 -98 Imolarot
    535i -90 N/A project (maatumassa)

    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

    Comment

    • jvakeva
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2003
      • 2433
      • Kouvola

      #3
      koita nyt tehrä kunnolla, kun kerran alotit.. ettei vituta sitten jälkeenpäin. eli ota kansi irti.
      B10 V8 # 108
      saab r560 8X4

      Maansiirto ja kiviainestoimitukset Kymenlaakson alueella.

      Comment

      • Juho_P
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2005
        • 313
        • p-pohjanmaa

        #4
        niin no.. se nyt vaan on sillain että ensinnäkään ei oo mun auto mitä värkkään ja toisekseen niin kohta se alakertaki varmaan leikkaa. tarkotus ois vaan että sais tuon taas käymään sillain että kuulostais liuotin käyttöseltä..

        toisaalta jos sen kannen tekis kunnolla niin vois motivoida sitten laittaa se alakertaki joskus jos alkaa kolisemaan.
        pistetään vehkeet paskaksi ja katotaan sitte miten se homma ois Pitäny tehdä..

        Comment

        • Cell
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 7037
          • Uusikaupunki

          #5
          Mitä järkeä siihen on sitten yhtään upottaa rahaa jos tilanne noin epätoivonen on? Hommaa tilalle jonkun ehjän koneen jos nykyistä ei inspaa rempata, tuohan on kuin satasia polttelis. Mistä muuten päättelet että alakerta alkaa oleen valmis? M30 on lujaa tekoa, kun vain nokka kestäis...
          325i -08
          i3 REx -17
          M5 -98 Imolarot
          535i -90 N/A project (maatumassa)

          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

          Comment

          • larmatin
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2003
            • 1118
            • Perttula

            #6
            nokan saa irti irroittamatta kantta jos auton pellit ei estä nokkaa tulemasta ulos koneen etukautta suoraan( vai oliko se takakautta)

            venttilien jouset pitää vaan jollain virityksellä painaa kasaan niin ei tartte keinuvipuja poistaa.

            Comment

            • Juho_P
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2005
              • 313
              • p-pohjanmaa

              #7
              Originally posted by Cell
              Mitä järkeä siihen on sitten yhtään upottaa rahaa jos tilanne noin epätoivonen on? Hommaa tilalle jonkun ehjän koneen jos nykyistä ei inspaa rempata, tuohan on kuin satasia polttelis. Mistä muuten päättelet että alakerta alkaa oleen valmis? M30 on lujaa tekoa, kun vain nokka kestäis...
              tuolla koneella vielä jonku aikaa ajelis kun sais tuon nokkakepin vaihettua.
              siitä alakerrasta ei voikaan olla varma ku ei se ainakaan tuon yläkerran kalinan yli kuulunut mutta tuskin se alakertakaan ihan terve on 300kkm:n jälkeen.
              kunhan heitin sen että kohta varmaan leikkaa tuo kone- mistä sitä tietää.


              Originally posted by larmatin
              nokan saa irti irroittamatta kantta jos auton pellit ei estä nokkaa tulemasta ulos koneen etukautta suoraan( vai oliko se takakautta)

              venttilien jouset pitää vaan jollain virityksellä painaa kasaan niin ei tartte keinuvipuja poistaa.
              Tuota vähän kattelinkin että se vois olla jopa mahdollista tulla ulos sieltä etukautta mutta kannen pulttien allahan ne nokan pukit näytti olevan että voi olla ainakin että kovin kauaa sen jälkeen ei kansipahvi kestä ku käyttää pultteja löysällä vaikkei kantta irrottaskaan.


              Ja niin..
              Onko niitä keinuja niin välttämätön vaihtaa kun nokan vaihtaa?
              Siis jos ne ei oo poikki tai aivan paskaksi kulunut?
              pistetään vehkeet paskaksi ja katotaan sitte miten se homma ois Pitäny tehdä..

              Comment

              • Juho_P
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2005
                • 313
                • p-pohjanmaa

                #8
                sitte semmosta ihmettelin että mikähän se oikea konsti on ottaa se flekti irti siitä vesipumpun päästä?
                ku muutaman kerran sen tehny niin aina on joutunu tuhiseen sen kans ku on niin tiukassa eikä saa mistään kunnolla vastattua jos ei käytä vippaskonsteja.
                pistetään vehkeet paskaksi ja katotaan sitte miten se homma ois Pitäny tehdä..

                Comment

                • Leka
                  BTCF Member
                  • Sep 2003
                  • 7701
                  • Vilppula

                  #9
                  Originally posted by Juho_P
                  sitte semmosta ihmettelin että mikähän se oikea konsti on ottaa se flekti irti siitä vesipumpun päästä?
                  ku muutaman kerran sen tehny niin aina on joutunu tuhiseen sen kans ku on niin tiukassa eikä saa mistään kunnolla vastattua jos ei käytä vippaskonsteja.


                  Originally posted by Juho_P
                  Ja niin..
                  Onko niitä keinuja niin välttämätön vaihtaa kun nokan vaihtaa?
                  Siis jos ne ei oo poikki tai aivan paskaksi kulunut?
                  On, koska jokainen keinu hioutuu aina omaksi pariksi jokaisen nokkakepin nokan kanssa.
                  sigpic

                  BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                  Comment

                  • Juho_P
                    Bimmer Fanatic
                    • Dec 2005
                    • 313
                    • p-pohjanmaa

                    #10
                    jotain tuommosen kuvan tapaista odotinkin.

                    en varmaan ole osannut lyödä tarpeeksi napakasti tai sitten on ollut remmi niin löysällä ettei ole jarrannut yhtään. kiitoksi kuitenkin.
                    pistetään vehkeet paskaksi ja katotaan sitte miten se homma ois Pitäny tehdä..

                    Comment

                    • Leka
                      BTCF Member
                      • Sep 2003
                      • 7701
                      • Vilppula

                      #11
                      Originally posted by Juho_P
                      jotain tuommosen kuvan tapaista odotinkin.

                      en varmaan ole osannut lyödä tarpeeksi napakasti tai sitten on ollut remmi niin löysällä ettei ole jarrannut yhtään. kiitoksi kuitenkin.
                      Mikä vikana, ihan toimiva konsti kuvassa Varo kuitenkin ettei se 32mm:n avain lennä minne tahansa jos viskon mutteri sattuu olemaan löysällä... Ja ainahan sitä hihnaa voi kiilata vesipumpun hihnapyörää vasten
                      sigpic

                      BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                      Comment

                      • larmatin
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2003
                        • 1118
                        • Perttula

                        #12
                        Originally posted by Juho_P
                        Tuota vähän kattelinkin että se vois olla jopa mahdollista tulla ulos sieltä etukautta mutta kannen pulttien allahan ne nokan pukit näytti olevan että voi olla ainakin että kovin kauaa sen jälkeen ei kansipahvi kestä ku käyttää pultteja löysällä vaikkei kantta irrottaskaan.


                        Ja niin..
                        Onko niitä keinuja niin välttämätön vaihtaa kun nokan vaihtaa?
                        Siis jos ne ei oo poikki tai aivan paskaksi kulunut?
                        kannenpultteja ei tartte avat ajos saa painettua ne jouset ales ja käännettyä keinut pois tieltä.

                        jos keinuissa ei ole kulumaa niin miksi niitä ei voisi sinne jättää?
                        joskushan niissä on kulumaa joten silloin ne menee vaihtoon ja silloin pitää kannenpultit avata

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎