Announcement

Collapse
No announcement yet.

Sport getrag

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Striezel
    Bimmer Rookie
    • Nov 2002
    • 192
    • Kokkola

    #46
    Originally posted by MikkoV View Post
    Itse itselleni vastaten, tollanen ainakin tää ehjä taitaa olla.

    5-speed - 320/6-323i - Getrag 245/11 OO BJ close ratio/”dogleg”
    Gear ratios
    1st - 3.764
    2nd - 2.325
    3rd - 1.612
    4th - 1.229
    5th - 1.000

    Harvinaisiako, tai lähellekään ison Sport getragin hinnoissa?
    On kyllä harvinainen laatikko. Ruotsissa joku myi tuollaista TEHDASUUTTA jokunen vuosi sitten, muistaakseni hintaan 10000 SEK (= n.1100 euroa). Suomessa en muista koskaan nähneeni missään tuollaista myynnissä.

    Nimimerkillä T3 kirjoitteleva tietänee noista enemmän..?!

    Comment

    • T3
      BTCF Member
      • Oct 2003
      • 8530
      • Karhe

      #47
      Originally posted by Striezel View Post
      On kyllä harvinainen laatikko.
      Suomessa en muista koskaan nähneeni missään tuollaista myynnissä.

      Nimimerkillä T3 kirjoitteleva tietänee noista enemmän..?!
      Vai laatikkoja täällä ihmetellään. :think Mä meen ny maate ja aamulla aikasin töihin.
      Josko huomenna sitten vähän...
      .

      Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

      Comment

      • Striezel
        Bimmer Rookie
        • Nov 2002
        • 192
        • Kokkola

        #48
        Originally posted by T3 View Post
        Vai laatikkoja täällä ihmetellään. :think Mä meen ny maate ja aamulla aikasin töihin.
        Josko huomenna sitten vähän...
        Sä oot nukkunu jo monta päivää ku et oo aiemmin tullu tänne kertomaan mikä laatikko kuvissa on.. Vai pihistelläänkö Laihialla nykyään tietojakin..? :think

        Comment

        • T3
          BTCF Member
          • Oct 2003
          • 8530
          • Karhe

          #49
          Originally posted by MikkoV View Post
          Itse itselleni vastaten, tollanen ainakin tää ehjä taitaa olla.

          5-speed - 320/6-323i - Getrag 245/11 OO BJ close ratio/”dogleg”
          Gear ratios
          1st - 3.764
          2nd - 2.325
          3rd - 1.612
          4th - 1.229
          5th - 1.000

          Harvinaisiako, tai lähellekään ison Sport getragin hinnoissa?

          Noniin...

          Molemmat askit on lähtöisin E21-malleista, joko 320/6, tai 323i:stä. Melkeinpä väittäisin, että kuningasmallista, eli jälkimmäisestä.

          Noita lootiahan on ollut kahdenlaisilla välityksillä ja tuossa sun antamassa taulukossa on onnellisesti sotkettu molempien lootien välityksiä keskenään.
          Oikeat pitäisi mennä kutakuinkin näin:
          Loota1. loota2.
          1. 3,72 1. 3,76
          2. 2,32 2. 2,40
          3. 1,61 3. 1,78
          4. 1,22 4. 1,26
          5. 1,00 5. 1,00
          Pakki 4,10 Pakki 4,23

          Laatikot eivät ole mitään ultraharvinaisia, mutta ei noita ihan R-kioskiltakaan noin vaan noudeta. Itselläni on tallissa myös 2kpl ja vuosien aikana olen noita myynyt eteenpäin 3kpl. Hintaluokaltaan huomattavasti halvempia, kuin isot getracit. Riippuen kunnosta, noiden lootien hinnat pyörii välillä 350-550euroa. Joten tuo Striezelin mainitsema Ruotsissa myytävänä ollut tonnin tuliterä on ollut hinnaltaan aikalailla linjassa.

          Tuolla aikaisemmassa postauksessa näkyy pari kuvaakin askista. Toisessa kuvassa näkyy selvästi vasemmassa kyljessä merkintä M60. Tuo on aikoinaan tarkoittanut sitä, mihin koneeseen laatikko sopii. M20:n alkuperäinen koodihan oli M60.

          Kestävämpiäkin lootia maailmasta löytyy, joten oikein härskin koneen perään tuollaista ei kannata pultata kiinni. Vakiotehoisen 323i:n tehot kestää varmasti, jos vaan ajelee niinkuin autolla kuuluukin ajaa. Kaikkihan saa rikki jos haluaa.

          Mikäli laatikot ovat ylimääräisiä, tarjoudun tässä ja nyt ostamaan ne, vaikka itselläni tuollaisia jo pari onkin. Kyllä noille tilaa tallista löytyy. Tai laitetaan sitten sinne kuuluisan tyynyn alle
          Last edited by T3; 19-01-2007, 15:14.
          .

          Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

          Comment

          • turboix
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2006
            • 581
            • p-laidun

            #50
            Originally posted by T3 View Post
            Noniin...

            Molemmat askit on lähtöisin E21-malleista, joko 320/6, tai 323i:stä. Melkeinpä väittäisin, että kuningasmallista, eli jälkimmäisestä.

            Noita lootiahan on ollut kahdenlaisilla välityksillä ja tuossa sun antamassa taulukossa on onnellisesti sotkettu molempien lootien välityksiä keskenään.
            Oikeat pitäisi mennä kutakuinkin näin:
            Loota1. loota2.
            1. 3,72 1. 3,76
            2. 2,32 2. 2,40
            3. 1,61 3. 1,78
            4. 1,22 4. 1,26
            5. 1,00 5. 1,00
            Pakki 4,10 Pakki 4,23

            Laatikot eivät ole mitään ultraharvinaisia, mutta ei noita ihan R-kioskiltakaan noin vaan noudeta. Itselläni on tallissa myös 2kpl ja vuosien aikana olen noita myynyt eteenpäin 3kpl. Hintaluokaltaan huomattavasti halvempia, kuin isot getracit. Riippuen kunnosta, noiden lootien hinnat pyörii välillä 350-550euroa. Joten tuo Striezelin mainitsema Ruotsissa myytävänä ollut tonnin tuliterä on ollut hinnaltaan aikalailla linjassa.

            Tuolla aikaisemmassa postauksessa näkyy pari kuvaakin askista. Toisessa kuvassa näkyy selvästi vasemmassa kyljessä merkintä M60. Tuo on aikoinaan tarkoittanut sitä, mihin koneeseen laatikko sopii. M20:n alkuperäinen koodihan oli M60.

            Kestävämpiäkin lootia maailmasta löytyy, joten oikein härskin koneen perään tuollaista ei kannata pultata kiinni. Vakiotehoisen 323i:n tehot kestää varmasti, jos vaan ajelee niinkuin autolla kuuluukin ajaa. Kaikkihan saa rikki jos haluaa.

            Mikäli laatikot ovat ylimääräisiä, tarjoudun tässä ja nyt ostamaan ne, vaikka itselläni tuollaisia jo pari onkin. Kyllä noille tilaa tallista löytyy. Tai laitetaan sitten sinne kuuluisan tyynyn alle
            Tulihan se siältä ku aikamme varrottiin.
            BMW E46 330dA touring -00
            BMW e30 325tbo -86
            BMW e30 323ia cabriolet -83
            BMW e30 318i touring -89

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎