Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tulpanvaihto 520i M50 (1995)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • oppipoika
    Newbiemmer
    • Jan 2006
    • 18

    Tulpanvaihto 520i M50 (1995)

    Ilmeisesti jokaisella sytytystulpalla on oma puola. Miten tulppaan pääsee käsiksi? Tietysti irrottamalla puolan, mutta onko jotain erityistä otettava huomioon?

    Motonet suositelee Boschin FR78X -tulppaa. Sanovat olevan parempi kuin käsikirjassa mainittu. Mitään tarkistusmahdollisuutta ei ole, sopiiko se ko. autoon. Suosittelevat myös 316 E36:een (1995). Onko taulukoita, joista sopivuuden voi tarkistaa.
  • Kyytsis
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2003
    • 3472
    • Helsinki

    #2
    Originally posted by oppipoika
    Motonet suositelee Boschin FR78X -tulppaa. Sanovat olevan parempi kuin käsikirjassa mainittu. Mitään tarkistusmahdollisuutta ei ole, sopiiko se ko. autoon. Suosittelevat myös 316 E36:een (1995). Onko taulukoita, joista sopivuuden voi tarkistaa.
    G 0 0 G L E sanoo että:

    http://apps.bosch.com.au/products/sa..._passenger.pdf

    ja sieltä voitkin sitten tähystää. Paljon helpompaa kuin satunnisilta vastaantulijoilta kysely.

    t.Ville
    Last edited by Kyytsis; 10-03-2006, 13:56.

    Comment

    • olaus
      Bimmer Fanatic
      • May 2003
      • 687
      • jyväskylä

      #3
      Irroitat vaan puolat ja vaihdat tulpat normaalisti. Suosittelen laittamaan puolat samaan järjestykseen takaisin paikoilleen sekä kannattaa yrittää olla vääntelemättä liikoja niitä puolanjohtoja...

      Comment

      • alspe
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2004
        • 3402
        • Tre

        #4
        Originally posted by olaus
        Irroitat vaan puolat ja vaihdat tulpat normaalisti. Suosittelen laittamaan puolat samaan järjestykseen takaisin paikoilleen sekä kannattaa yrittää olla vääntelemättä liikoja niitä puolanjohtoja...
        Mitä väliä sillä on missä järjestyksessä on? Kaikkien pitää olla kuitenkin ehjiä, jotta auto toimii hyvin.
        G30 520d xDrive
        EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

        Comment

        • Jusaus
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2004
          • 1124
          • Kajaani

          #5
          Originally posted by alspe
          Mitä väliä sillä on missä järjestyksessä on? Kaikkien pitää olla kuitenkin ehjiä, jotta auto toimii hyvin.
          No jos tyrkkää vahingossa väärän puolan väärään sylinteriin..?
          Nyk: GSX1300R -00
          Ex:E61 525ia -06, E39 528i -00 M-Sport, E34 540ia -92, E30 Cabrio M50B25, E34 535i, E30 325i Cabrio, E34 520i 24V-
          ---------------------------------------------
          -Official member of BTCF-Sauna Team-
          ---------------------------------------------

          Comment

          • VNT
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2002
            • 1410
            • Tuusula

            #6
            Originally posted by Jusaus
            No jos tyrkkää vahingossa väärän puolan väärään sylinteriin..?
            Ei kyllä onnistu mitenkään. Johdot on juuri oikean mittaiset / oikeaan muotoon taivutetut.
            -ALPINA B10 4.6 V8 E39-

            Comment

            • Jusaus
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2004
              • 1124
              • Kajaani

              #7
              Originally posted by VNT
              Ei kyllä onnistu mitenkään. Johdot on juuri oikean mittaiset / oikeaan muotoon taivutetut.
              Niin taisi kyllä olla.
              Nyk: GSX1300R -00
              Ex:E61 525ia -06, E39 528i -00 M-Sport, E34 540ia -92, E30 Cabrio M50B25, E34 535i, E30 325i Cabrio, E34 520i 24V-
              ---------------------------------------------
              -Official member of BTCF-Sauna Team-
              ---------------------------------------------

              Comment

              • 328 e36
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2003
                • 488
                • pori

                #8
                edellisten ohjeiden lisäksi voisi vielä lisätä että kannattaa ottaa aina se puolan liitin auki vaan eikä ala vääntelemään niitä puolia johtoineen ylös siitä tulpan päältä..ei ole ainakaan sitten johdot katki hetken päästä..
                edit..olihan tosta jo mainittukin,ei vaan tullut huomattua heti..
                e36 320 cabrio.
                e36 328 coupe.

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎