Announcement

Collapse
No announcement yet.

m20b25 sylinterin/männän halkaisijan hylkyraja?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BMW 325I avo
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2004
    • 832
    • Tampere

    m20b25 sylinterin/männän halkaisijan hylkyraja?

    Terve!

    Eli projekti siinä vaiheessa, että pitäisi miettiä alakerran kasaanlaittoa. Lohko kuitenkin siinä kunnossa, että tullut isosti palautetta, että siihen ei kannata kasata mitään. Eli skraiduja ja semmosta löytyy.

    Mutta nyt kuitenkin ajattelin mittailla sylinterin halkaisijat ja männät ja katsoa, jos sen hoonaamalla saisi kuitenkin kuntoon. Ja hakusessa tässä threadissä olisi ensinnäkin männän mittauspiste(mistä kohtaa m20b25 mäntä pitää mitata) ja sitten lisäksi se hylkyraja(kuinka paljon saa olla eroa sylinterin halkaisijalla ja männänhalkaisijalla).

    Onko tietoa?
    // If you gonna touch ma car, I'm gonna fuck yer dog //
  • NHB
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2003
    • 1120

    #2
    Originally posted by BMW 325I avo
    Terve!

    Eli projekti siinä vaiheessa, että pitäisi miettiä alakerran kasaanlaittoa. Lohko kuitenkin siinä kunnossa, että tullut isosti palautetta, että siihen ei kannata kasata mitään. Eli skraiduja ja semmosta löytyy.

    Mutta nyt kuitenkin ajattelin mittailla sylinterin halkaisijat ja männät ja katsoa, jos sen hoonaamalla saisi kuitenkin kuntoon. Ja hakusessa tässä threadissä olisi ensinnäkin männän mittauspiste(mistä kohtaa m20b25 mäntä pitää mitata) ja sitten lisäksi se hylkyraja(kuinka paljon saa olla eroa sylinterin halkaisijalla ja männänhalkaisijalla).

    Onko tietoa?
    Eli sylinteriseinämissä on naarmuja, ilmeisesti muutakin "pientä" löytyy ja kyselet vielä jotain toleransseja.

    Comment

    • BMW 325I avo
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2004
      • 832
      • Tampere

      #3
      Originally posted by NHB
      Eli sylinteriseinämissä on naarmuja, ilmeisesti muutakin "pientä" löytyy ja kyselet vielä jotain toleransseja.
      Mikäs v*tun kommentti tämä oli. Männät ovat näin itse tarkasteltuna ok, vaikka kulumaahan niissä on. Männänrenkaat uudet, kanget toisesta koneesta, kampura muualta, kaikki laakeri uusia?? Mitä tarkoitat muulla pienellä?

      Eli kysymys on vieläkin:

      Sylintereissä on naarmuja, mutta saako ne hoonaamalla pois en tiedä.
      MUTTA JOS NE SAA NIIN MIKÄ SE HYLKYRAJA OLISI?

      Vastaus voisi olla vaikka tyyliin:
      Mäntä mitataan 15mm ylöspäin helmasta poikittain tapin suuntaan. Sylinterin ja männän halkaisijan ero max. 0.2mm, että kannatta tehdä.

      edittiä: Ja tässähän haetaan myös sitä, että vaikka tämä lohko nyt menisikin susille, niin pitäähän minun tehdä nämä vastaavat mittaukset myös seuraavaan lohkoon. M20 lohkoillahan on ajettu aika saatanasti, joten mittaukset varmaan on paikallaan, vaikka lohko olisi naarmutonkin?
      Last edited by BMW 325I avo; 13-03-2006, 17:05.
      // If you gonna touch ma car, I'm gonna fuck yer dog //

      Comment

      • MikkoV
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2003
        • 631
        • Sastamala

        #4
        Muistelisin yleisesti ottaen että 0.20mm olis sellanen vielä ettei haittaa, 0.3mm välykselläkin tiemmä tehty kilpakoneita.
        E70 3.0SD -08
        .................................................. ................................
        Autoviitala Drift Team, Chevrolet Camaro RS 6.2 LS3 S/C -70

        Comment

        • T3
          BTCF Member
          • Oct 2003
          • 8530
          • Karhe

          #5
          Männän ja sylinterin sallittu kokonaiskuluma M20-moottoreille: 0,10-0,15mm
          .

          Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

          Comment

          • BMW 325I avo
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2004
            • 832
            • Tampere

            #6
            Originally posted by T3
            Männän ja sylinterin sallittu kokonaiskuluma M20-moottoreille: 0,10-0,15mm
            Kiitos asiallisesta vastauksesta(myös Mikolle).

            Ja kun tuota mittauskohtaa oikein maistelee, niin pakkohan se on mitata siitä mistä kohtaa mäntä on isoimmillaan elikkäs helmasta. Eiks jeh? Omasta(yhdestä vasta) männästä mittasin 83.94mm joten mäntien suhteen voisi olla toivoa.

            Tuo lohko ei niin tärkeä ole, koska mielestäni noita m20b25 lohkoja kasvaa puissa verrattuna näihin 9.7:1 mäntiin.
            // If you gonna touch ma car, I'm gonna fuck yer dog //

            Comment

            • MikkoV
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2003
              • 631
              • Sastamala

              #7
              Valmistajien ilmoittamat maksimirajat on yleensä aika tiukat, toi 0.10-15 on aikas normaalia luokkaa ja se että kannattaako kasata esim 0.20mm välyksellä riippuu aika paljon siitä millaiseen käyttöön kone tulee... Eli millaiseen ja millaisella reseptillä muuten?
              E70 3.0SD -08
              .................................................. ................................
              Autoviitala Drift Team, Chevrolet Camaro RS 6.2 LS3 S/C -70

              Comment

              • NHB
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2003
                • 1120

                #8
                Originally posted by BMW 325I avo
                Mikäs v*tun kommentti tämä oli. Männät ovat näin itse tarkasteltuna ok, vaikka kulumaahan niissä on. Männänrenkaat uudet, kanget toisesta koneesta, kampura muualta, kaikki laakeri uusia?? Mitä tarkoitat muulla pienellä?
                No kun kirjoitit että, "Lohko kuitenkin siinä kunnossa, että tullut isosti palautetta, että siihen ei kannata kasata mitään. Eli skraiduja ja semmosta löytyy". Tuosta sain sen kuvan että männän ja sylinterin toleranssit eivät ole suurin huolenaihe. Eli pointtina se, että ei ihan kevein perustein kannata kasata konetta jos sylinterigeometria alkaa olla jo vituillaan.

                Comment

                • BMW 325I avo
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2004
                  • 832
                  • Tampere

                  #9
                  Originally posted by NHB
                  No kun kirjoitit että, "Lohko kuitenkin siinä kunnossa, että tullut isosti palautetta, että siihen ei kannata kasata mitään. Eli skraiduja ja semmosta löytyy". Tuosta sain sen kuvan että männän ja sylinterin toleranssit eivät ole suurin huolenaihe. Eli pointtina se, että ei ihan kevein perustein kannata kasata konetta jos sylinterigeometria alkaa olla jo vituillaan.
                  Joo, sain tallipaikan täältä tampereelta ja kommentit tosiaan oli että kannattaako tuohon mitään laittaa. Mutta katsotaan nyt, että lähteekö ne skraidut pois. Ja jos lähtee, niin sitten mitataan. Kellot löytyy.

                  Mikolle: Käyttö ei tule olemaan mitään heviä. Tarkoitus on tehdä 2.7L alhaalta vääntävä turbokone avoautoon n. 0.5bar ahdoilla. Nokat pysyy vakiona ja kierrosrajoitin jää siihen missä se on nyttenkin(n.6000rpm). Kilometrejä tulee vuodessa n. 4000km.
                  // If you gonna touch ma car, I'm gonna fuck yer dog //

                  Comment

                  • MikkoV
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2003
                    • 631
                    • Sastamala

                    #10
                    Originally posted by BMW 325I avo
                    Joo, sain tallipaikan täältä tampereelta ja kommentit tosiaan oli että kannattaako tuohon mitään laittaa. Mutta katsotaan nyt, että lähteekö ne skraidut pois. Ja jos lähtee, niin sitten mitataan. Kellot löytyy.

                    Mikolle: Käyttö ei tule olemaan mitään heviä. Tarkoitus on tehdä 2.7L alhaalta vääntävä turbokone avoautoon n. 0.5bar ahdoilla. Nokat pysyy vakiona ja kierrosrajoitin jää siihen missä se on nyttenkin(n.6000rpm). Kilometrejä tulee vuodessa n. 4000km.
                    Eli hoonaa ensin ja mittaile sitten, jos siihen 0.20mm paikkeille tai vähän ylikin jää niin eipä pitäis haitata, kunhan katsot että männänrenkaan päittäisvälys jää sopivaksi. Mun mielestä just virikoneen saa tehdä hieman väljemmäksi kuin vakion, lämmöt kumminkin korkeammalla, varsinkin ahdetussa.
                    E70 3.0SD -08
                    .................................................. ................................
                    Autoviitala Drift Team, Chevrolet Camaro RS 6.2 LS3 S/C -70

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎