Announcement

Collapse
No announcement yet.

2.7 eta kansi m20b20 lohkossa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Zetz
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2005
    • 3233
    • Joensuu

    2.7 eta kansi m20b20 lohkossa

    elikkä purin koneen niin huomasin samalla että siinä oli 2.7 etan kansi, onko tuo millainen paketti tuolla lohkkolla? kannattaako laittaa vakio kansi mieluummin? kun tuohan on tietääkseni matalapuristeinen tuo kansi? kertokaa jotka tiedätte? ei nimittäin ole orkkis kantta, että kanattaako tuo heittää hevon vi***un tuo kansi ja hankkia uusi tilalle..
    puh/txt/whatsapp: 0452673541
    näillä mennään talvella:
    e39 523ia arctic silver
    e87 116i Japanrot
    ja näillä kesällä:
    e30 328i *Rot m50b28

    Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
    ex: e39 540ia, 2x e39 523i, e34 535i m-tech, e34 518i, e36x2 e34 525i m50. e28 "523i" e21x4 e12x2
  • T3
    BTCF Member
    • Oct 2003
    • 8530
    • Karhe

    #2
    Originally posted by _zz_
    elikkä purin koneen niin huomasin samalla että siinä oli 2.7 etan kansi, onko tuo millainen paketti tuolla lohkkolla? kannattaako laittaa vakio kansi mieluummin? kun tuohan on tietääkseni matalapuristeinen tuo kansi? kertokaa jotka tiedätte? ei nimittäin ole orkkis kantta, että kanattaako tuo heittää hevon vi***un tuo kansi ja hankkia uusi tilalle..
    Eikös tän olis muuten voinu nakata ihan hyvin tonne TEKNIIKKA-osioon, vai hä?

    Tuollainen ETA-kansi on palotilataan ihan identtinen normaalin 2,0/2,3-kannen kanssa. Se ei siis mitenkään ole "matalapuristeinen".
    Muuten kansi olisi identtinen 2,0-kaasari/2,3-K-Jetronic-kannen kanssa, mutta nokka-akselista puuttuu kolme laakerimötikkää, eikä kannessa ole noiden puuttuvien kohtien laakeripukeissa öljyreikiä.
    Nokkakin on normaalia miedompi, joten...

    VISKAA MÄKEEN!
    Last edited by T3; 15-03-2006, 17:29.
    .

    Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

    Comment

    • Zetz
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2005
      • 3233
      • Joensuu

      #3
      Originally posted by T3
      Eikös tän olis muuten voinu nakata ihan hyvin tonne TEKNIIKKA-osioon, vai hä?

      Tuollainen ETA-kansi on palotilataan ihan identtinen normaalin 2,0/2,3-kannen kanssa. Se ei siis mitenkään ole "matalapuristeinen".
      Muuten kansi olisi identtinen 2,0-kaasari/2,3-K-Jetronic-kannen kanssa, mutta nokka-akselista puuttuu kolme laakerimötikkää, eikä kannessa ole noiden puuttuvien kohtien laakeripukeissa öljyreikiä.
      Nokkakin on normaalia miedompi, joten...

      VISKAA MÄKEEN!
      näin, tuonne tekniikka palstalle tän olisikin voinut laittaa... elikkäs jos laitan paikoilleen tavallisen nokan niin se vastaa 2.3:n kantta? mistäs tunnistaa eta:n alakerran? kun minulla lohkon numero oli 8numeroinen, ja mym5 sanoi että sitä sattuu.. =/ eli pystyykö tuota alakertaa tunnistamaan mistään onko se ETA 2.7 vai tavallinen 2.0 tai 2.3.. kannen siis heitän mehtään, ja rupean metsästelee toista kantta tilalle.. hmm..
      puh/txt/whatsapp: 0452673541
      näillä mennään talvella:
      e39 523ia arctic silver
      e87 116i Japanrot
      ja näillä kesällä:
      e30 328i *Rot m50b28

      Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
      ex: e39 540ia, 2x e39 523i, e34 535i m-tech, e34 518i, e36x2 e34 525i m50. e28 "523i" e21x4 e12x2

      Comment

      • Sickness
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2003
        • 1923
        • Helsinki

        #4
        Originally posted by _zz_
        näin, tuonne tekniikka palstalle tän olisikin voinut laittaa... elikkäs jos laitan paikoilleen tavallisen nokan niin se vastaa 2.3:n kantta? mistäs tunnistaa eta:n alakerran? kun minulla lohkon numero oli 8numeroinen, ja mym5 sanoi että sitä sattuu.. =/ eli pystyykö tuota alakertaa tunnistamaan mistään onko se ETA 2.7 vai tavallinen 2.0 tai 2.3.. kannen siis heitän mehtään, ja rupean metsästelee toista kantta tilalle.. hmm..
        Noita tunnistusnumerojärjestelmiä on kolme erilaista, joista käsittääkseni kahta pystytään tämänhetkisillä suomalaisilla resursseilla mukavasti aukomaan. Tuo kahdeksannumeroinen on sitten se kolmas...

        Mutta kerropa mitä sieltä virranjakajan alta löytyy numeroita ja kirjaimia niin joku varmaan sitten kertoo sulle mistä on kyse.
        E39 520iA -02

        Comment

        • Zetz
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2005
          • 3233
          • Joensuu

          #5
          Originally posted by Sickness
          Noita tunnistusnumerojärjestelmiä on kolme erilaista, joista käsittääkseni kahta pystytään tämänhetkisillä suomalaisilla resursseilla mukavasti aukomaan. Tuo kahdeksannumeroinen on sitten se kolmas...

          Mutta kerropa mitä sieltä virranjakajan alta löytyy numeroita ja kirjaimia niin joku varmaan sitten kertoo sulle mistä on kyse.
          näin, jo muistelen oikeen ylempi oli
          20 6 E D
          24093794
          en ole varma tuosta ylemmästä, tarkastelen viel, mutta näin minä muistelisin..
          puh/txt/whatsapp: 0452673541
          näillä mennään talvella:
          e39 523ia arctic silver
          e87 116i Japanrot
          ja näillä kesällä:
          e30 328i *Rot m50b28

          Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
          ex: e39 540ia, 2x e39 523i, e34 535i m-tech, e34 518i, e36x2 e34 525i m50. e28 "523i" e21x4 e12x2

          Comment

          • Sickness
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2003
            • 1923
            • Helsinki

            #6
            Originally posted by _zz_
            näin, jo muistelen oikeen ylempi oli
            20 6 E D
            24093794
            en ole varma tuosta ylemmästä, tarkastelen viel, mutta näin minä muistelisin..
            Tavallinen, kaksilitrainen l-jet lohko, vuosimallia 85-87. Näin ulkomuistista...
            E39 520iA -02

            Comment

            • T3
              BTCF Member
              • Oct 2003
              • 8530
              • Karhe

              #7
              Originally posted by _zz_
              elikkäs jos laitan paikoilleen tavallisen nokan niin se vastaa 2.3:n kantta?
              Et voi laittaa ETA-kanteen tavallista nokkaa!!!
              ETA-kannesta puuttuu edelleenkin ne muutaman nokkapukin öljyreijät.
              .

              Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

              Comment

              • jannmann
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2003
                • 5856
                • Joccis City

                #8
                nokka

                Ne nokkapukin reijät voi porata auki, jollei joku jo ole niin tehnyt..

                Myös etassa(loppupää) on ollut ns. isoventtiili kansia käytössä, mutta sen tunnistaa kannen valunumerosta.
                Aprilia RSV4

                Comment

                • Zetz
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2005
                  • 3233
                  • Joensuu

                  #9
                  Originally posted by jannmann
                  Ne nokkapukin reijät voi porata auki, jollei joku jo ole niin tehnyt..

                  Myös etassa(loppupää) on ollut ns. isoventtiili kansia käytössä, mutta sen tunnistaa kannen valunumerosta.
                  elikkä mikä on tämän kannen valunumero, koska en nyt mistään löydä orkkis kantta, mutta minulla olisi orkkis nokka jonka voisin laittaa tuohon tilalle, mutta kai nuo venttiilien nostajat käy tuohon toiseen nokkaan? siis mihin minun pitää porailla reikiä että saan tuon kannen toimintaan? hyödyttääkö yhtään jos nappaan kannesta kuvan? osaatte varmaan kertoa enemmän sitten
                  puh/txt/whatsapp: 0452673541
                  näillä mennään talvella:
                  e39 523ia arctic silver
                  e87 116i Japanrot
                  ja näillä kesällä:
                  e30 328i *Rot m50b28

                  Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
                  ex: e39 540ia, 2x e39 523i, e34 535i m-tech, e34 518i, e36x2 e34 525i m50. e28 "523i" e21x4 e12x2

                  Comment

                  • jannmann
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2003
                    • 5856
                    • Joccis City

                    #10
                    eta

                    Jos sulla on siellä etan venttiilin jouset, niin tulee kyllä itku jos niillä kierrättää sen 6000rpm, ne kun on niin pehmeät ja tarkoitettu alle 5000rpm kierroksille.
                    Jos autosi nyt kiertää iloisesti sen 6000rpm, siellä ei varmaan ole enää sitä etan nokkaa, sen alue kun loppuu jo ennen 4000rpm kohtaa.

                    Valunumeroita en muista, vain sen että muistaakseni pieniventtiilinen alkaa 7:lla ja iso 8:lla
                    Aprilia RSV4

                    Comment

                    • T3
                      BTCF Member
                      • Oct 2003
                      • 8530
                      • Karhe

                      #11
                      Vanhemmat K-Jetronic-kannet numerolla 1 264 200
                      Uudemmat L-Jetronic-kannet 1 277 731
                      2,5-kannet 1 705 885
                      .

                      Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                      Comment

                      • Zetz
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2005
                        • 3233
                        • Joensuu

                        #12
                        Originally posted by T3
                        Vanhemmat K-Jetronic-kannet numerolla 1 264 200
                        Uudemmat L-Jetronic-kannet 1 277 731
                        2,5-kannet 1 705 885
                        muta se on 2.7eta muistelisin tuota k-jettiä, tai sit kaasarilla.. kaasarilla sen pitäisi olla(???)
                        autoni kiertää sen 5000rpm ainakin, enempään ei ole tarvista ollut huudattaa...
                        puh/txt/whatsapp: 0452673541
                        näillä mennään talvella:
                        e39 523ia arctic silver
                        e87 116i Japanrot
                        ja näillä kesällä:
                        e30 328i *Rot m50b28

                        Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
                        ex: e39 540ia, 2x e39 523i, e34 535i m-tech, e34 518i, e36x2 e34 525i m50. e28 "523i" e21x4 e12x2

                        Comment

                        • T3
                          BTCF Member
                          • Oct 2003
                          • 8530
                          • Karhe

                          #13
                          Originally posted by _zz_
                          muta se on 2.7eta muistelisin tuota k-jettiä, tai sit kaasarilla.. kaasarilla sen pitäisi olla(???)
                          autoni kiertää sen 5000rpm ainakin, enempään ei ole tarvista ollut huudattaa...
                          Niin, sullahan on ihan tavallinen E12 520/6 ja siinä kuuluukin olla kaasari ja 1 264 200-kansi. Joku vaan on joskus vaihtanut siihen ETA-kannen.
                          .

                          Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                          Comment

                          • Zetz
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2005
                            • 3233
                            • Joensuu

                            #14
                            Originally posted by T3
                            Niin, sullahan on ihan tavallinen E12 520/6 ja siinä kuuluukin olla kaasari ja 1 264 200-kansi. Joku vaan on joskus vaihtanut siihen ETA-kannen.
                            joo.. onko sulla halpoja kansia tällähetkellä? sehän on sama kun b23 koneessa? jos tuosta kannesta ei saa kerta kalua kun isolla työllä. kun ei noita venttiilin jousia satu olemaan.. nostajat ja nokka olis viäl tallessa
                            puh/txt/whatsapp: 0452673541
                            näillä mennään talvella:
                            e39 523ia arctic silver
                            e87 116i Japanrot
                            ja näillä kesällä:
                            e30 328i *Rot m50b28

                            Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
                            ex: e39 540ia, 2x e39 523i, e34 535i m-tech, e34 518i, e36x2 e34 525i m50. e28 "523i" e21x4 e12x2

                            Comment

                            • Zetz
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2005
                              • 3233
                              • Joensuu

                              #15

                              tuolta löytyy kuvia kannesta, elikkä onko tuo jo valmiiksi muutettu kansi vai pitääkö tuolle vielä tehdä jotain?
                              puh/txt/whatsapp: 0452673541
                              näillä mennään talvella:
                              e39 523ia arctic silver
                              e87 116i Japanrot
                              ja näillä kesällä:
                              e30 328i *Rot m50b28

                              Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
                              ex: e39 540ia, 2x e39 523i, e34 535i m-tech, e34 518i, e36x2 e34 525i m50. e28 "523i" e21x4 e12x2

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎