Announcement

Collapse
No announcement yet.

mikä moottorin ohjaus m20b25 tbo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • turboix
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2006
    • 581
    • p-laidun

    mikä moottorin ohjaus m20b25 tbo

    elikkä mikä olis hyvä moottorin ohjaus kyseiseen kokoon panoon mekaruutta,hestekki vai mikä?
    BMW E46 330dA touring -00
    BMW e30 325tbo -86
    BMW e30 323ia cabriolet -83
    BMW e30 318i touring -89
  • makkis
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 5152
    • Kouvola, Savisto

    #2
    Ensimmäiseks mietit budjettia, mitä on vara laittaa ja sit rupeat miettimään kun megaruutta on varmasti x-kertaa halvempi kuin hestekki ym.
    Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
    Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
    Virallinen Xhp jälleenmyyjä

    Comment

    • turboix
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2006
      • 581
      • p-laidun

      #3
      Originally posted by makkis
      Ensimmäiseks mietit budjettia, mitä on vara laittaa ja sit rupeat miettimään kun megaruutta on varmasti x-kertaa halvempi kuin hestekki ym.
      Minkääs hintanen toi mekaruutta mahtas olla? Hestekki on muistaakseni siinä 1000euron paikkeilla.
      BMW E46 330dA touring -00
      BMW e30 325tbo -86
      BMW e30 323ia cabriolet -83
      BMW e30 318i touring -89

      Comment

      • Mole30
        BTCF Röhmy
        • Feb 2006
        • 210
        • Kouvola, Koria

        #4
        Tatekkihan vois olla yks...
        Bmw F31 320d
        Bmw E30 325Turbo
        http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=128346

        Ex Bmw E39 528i Touring
        Ex Bmw E30 316i -90
        Ex Bmw E30 325i m-tech 2 -88
        Ex Bmw E30 325i -86

        Comment

        • jmp2002
          BTCF Member
          • Oct 2003
          • 5727
          • Rovaniemi

          #5
          Originally posted by turboix
          Minkääs hintanen toi mekaruutta mahtas olla? Hestekki on muistaakseni siinä 1000euron paikkeilla.
          Varmasti pääsee alle 500 eken... ja tuokin on melko ylikanttiin arvioitu..
          E30 325i Touring -89
          E30 325i touring -88 m50tbo
          G20 330e M-Sport -20

          Comment

          • Jonsku
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2002
            • 4647
            • Tuusula

            #6
            Megaruutta on siinä 400e tietämillä, riippuen lähinnä siitä että kasaako ite boksin vai ostaako valmiina.
            ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
            ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
            ex. Alpina D10 Touring #33/94
            ... and many more

            Comment

            • Soiled
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2004
              • 3216
              • Mystinen Kuopio

              #7
              Tietty jos haluaa selvitä "helpoimmalla" niin teet tekniikan valmiiksi ja viet penkkiin säädettäväksi ja motronic uudelleen ohjelmoitavaksi esim. j-kylä Karalalle ym.
              Mystinen.Fi @ FB
              IG @tarmohanninen
              http://www.facebook.com/pages/Mystin...66319770141043
              Käyttöautot: E61 530xd lci, E92 330xd
              Harrasteet:E30 M3, E24 636csi, 2xE34 M5, E36 M3 N54, E30 M50 Cabrio, E46 330ci V8, E30 3xx, E32 735, E34 525i mtech
              Ex. E28 530 2JZ Haimobiili, E30 M50tt, E30 S54 TIC, E46 330TIC yms.

              Comment

              • Check Control
                Bimmer Fanatic
                • Sep 2003
                • 502
                • Kuopio

                #8
                Originally posted by Soiled
                Tietty jos haluaa selvitä "helpoimmalla" niin teet tekniikan valmiiksi ja viet penkkiin säädettäväksi ja motronic uudelleen ohjelmoitavaksi esim. j-kylä Karalalle ym.
                Nii, tai ostat multa motronicin boxin Karalan lastulla nii säästyy ne polttoaine kulutkin!
                R.I.P
                E30 325 Hartge Cabriolet -90, E30 327 Hartge/Turbo -88, E30 316/325 -85, E30 316/325 -84, E30 316 -85, E30 316 -87,BMW E30 318i -88[/SIZE]

                Comment

                • BMW 325I avo
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2004
                  • 832
                  • Tampere

                  #9
                  Originally posted by turboix
                  elikkä mikä olis hyvä moottorin ohjaus kyseiseen kokoon panoon mekaruutta,hestekki vai mikä?
                  Toi sun otsikon kokoonpano ei kyllä kerro yhtään mitään. Jalosta hiukan tätä keskustelua kertomalla vaikka tehotavoitteet ja meinaatko laittaa jonkinalisia lisärikastimia tai muita vastaavia vesiruiskuja ym. mitä ikinä pitäisikään ohjailla sillä tulevalla ohjaussysteemillä.

                  Ja paljon se oma perse kestää pistää hintaa? Jos hinnalla ei väliä, niin vie ammattilaiselle ja asennuta jokin kaupallinen moottorinohjaus(Tatech, Hestec, Haltec).

                  Jos ahtoja paljon, niin säädettävä olisi paikallaan. Pienellä budjetilla pätevään lopputulokseen pääsee Megasquirtilla.

                  Jos ajelet pienillä ahdoilla, niin sitte nuo rullilla tehdyt lastutkin ovat hyvä ratkaisu.

                  Nämä siis omia mietteitä ja mitä tullut lueskeltua.
                  // If you gonna touch ma car, I'm gonna fuck yer dog //

                  Comment

                  • turboix
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2006
                    • 581
                    • p-laidun

                    #10
                    teho tavote on jossain 250 hepan paikkeilla,painetta siä on nyt 0,5bar.mitään lisärikastusta eikä vesiruiskua tuu. suuttimet siinä on muistaakseni nyt 318 ruutta bemarista,hyllyssä on kyl 379cc suuttimet mut niillä sitä ei saa toimiin ku se käy ihan v.tun rikkaalla. Vai onko kellään mitään konstia millä sen sais toimiin niillä 379cc suuttimilla edes jollain lailla?
                    BMW E46 330dA touring -00
                    BMW e30 325tbo -86
                    BMW e30 323ia cabriolet -83
                    BMW e30 318i touring -89

                    Comment

                    • bmw harrastelija
                      BTCF Member
                      • Oct 2004
                      • 758
                      • -

                      #11
                      saahan ne kunnon ruiskulla, b-ryhmän autoissahan käytetään järkiään litran suuttimia ja osa toimii kun kello
                      thought the block was good for 200, even 300 hp, but I never thought it would take 1000 horsepower."
                      Alex von Falkenhausen

                      Comment

                      • Jukka81
                        BTCF Member
                        • Nov 2002
                        • 1176

                        #12
                        vakio bensanpaineensäädin pois, ja säädettävällä paineet alas, toimii n.1.bar:in b.paineillakin, kokeiltu on. itellä oli ennen motronicin uudelleenohjelmointia M20B25 turbossa 390cc@3,8bar suuttimet, ja toimi n.kilon b.paineilla.
                        Last edited by Jukka81; 16-03-2006, 20:38.
                        -E30 325i M-TechII Turbo
                        -E39 528iA M-Sport
                        -E46 330i Cabriolet M-Sport Individual

                        Comment

                        • turboix
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2006
                          • 581
                          • p-laidun

                          #13
                          Originally posted by Jukka81
                          vakio bensanpaineensäädin pois, ja säädettävällä paineet alas, toimii n.1.bar:in b.paineillakin, kokeiltu on. itellä oli ennen motronicin uudelleenohjelmointia M20B25 turbossa 390cc@3,8bar suuttimet, ja toimi n.kilon b.paineilla.
                          Koitin sitä niillä 379cc suuttimilla 1,5 bar bensanpaineilla ja sai silti liikaa,ei saanu paineita alemmaks bossin säätimellä.
                          BMW E46 330dA touring -00
                          BMW e30 325tbo -86
                          BMW e30 323ia cabriolet -83
                          BMW e30 318i touring -89

                          Comment

                          • Vex
                            Bimmer Rookie
                            • Jan 2004
                            • 168
                            • Kokkola / Lohtaja

                            #14
                            Originally posted by turboix
                            Koitin sitä niillä 379cc suuttimilla 1,5 bar bensanpaineilla ja sai silti liikaa,ei saanu paineita alemmaks bossin säätimellä.
                            Ei tuu toimiin mitenkään tuo normaali ohjelmalla motronikissa. Suuttimet max 200 ccm vakio motronikkiin.

                            Comment

                            • turboix
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2006
                              • 581
                              • p-laidun

                              #15
                              Originally posted by Vex
                              Ei tuu toimiin mitenkään tuo normaali ohjelmalla motronikissa. Suuttimet max 200 ccm vakio motronikkiin.
                              niin sitä mieltä mäkin oon, ei se voi mitenkä toimia niillä suuttimilla jos ei vaihda moottorin ohjausta. nyt siinä on 318 bimmerin suuttimet,niillä se toimii ihan hyvin muuten mut menee laihalle ku on painetta yli 0,4bar. sille kun sais viä tehtyä jotain et ei menis laihalle.
                              BMW E46 330dA touring -00
                              BMW e30 325tbo -86
                              BMW e30 323ia cabriolet -83
                              BMW e30 318i touring -89

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎