Announcement

Collapse
No announcement yet.

735i vm.-90 öljynpainevalo...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 6power
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2006
    • 254
    • Tampere

    735i vm.-90 öljynpainevalo...

    Moi !

    Onko normaalia et kyseisessä moottorissa sen seisottua esim. yön yli pääsee öljynsuodatin tyhjeneen ja tästä syystä painevalo sammuu ekan käynnistyksen jälkeen n.4s kuluttua...olin näkevinäni jossain kuvassa öljyn suodattimen jalan alla jonkun venttiili systeemin joka estäisi suod. tyhjentymisen onko sellainen joka mallissa?

    Sit kakkos kysymys...onko kys. mallissa ollut takajarru vikoja ja millaisia?
  • Cell
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 7037
    • Uusikaupunki

    #2
    Se venttiili löytyy tosiaan sieltä "patruunakopan" pohjasta ja ajan kanssa ei tiivistä enää, aiheuttaen juuri tuon vian. Korjaus: vaihda ehjä. M30 tyyppivika kyseessä.

    Ei ole yleensä takajarruvikoja sen suuremmin, minkälaista esiintyy?
    325i -08
    i3 REx -17
    M5 -98 Imolarot
    535i -90 N/A project (maatumassa)

    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

    Comment

    • cool10
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2005
      • 239
      • Stadi

      #3
      Tuolta näet mitä autos on syönyt: http://www.realoem.com/bmw/

      Takajarruvikoja? Käsijarru heikko lenkki, kuten muissakin, ainakin vanhemmissa bemuissa. Ei pidä tai ei irrota, pitäs herkistellä melkein vuosittain. Eipä ny muuten. Tietty jarrumännät saattaa ruostua eivätkä myöskään enää irrota.
      EX: 730i -89

      Comment

      • Leka
        BTCF Member
        • Sep 2003
        • 7701
        • Vilppula

        #4
        Originally posted by 6power
        Moi !

        Onko normaalia et kyseisessä moottorissa sen seisottua esim. yön yli pääsee öljynsuodatin tyhjeneen ja tästä syystä painevalo sammuu ekan käynnistyksen jälkeen n.4s kuluttua...olin näkevinäni jossain kuvassa öljyn suodattimen jalan alla jonkun venttiili systeemin joka estäisi suod. tyhjentymisen onko sellainen joka mallissa?
        Olet varmaankin nähnyt tämän kuvan:


        The problematic valve is actually the one that isn't circled...

        Ja kyseessä on tosiaan M30:n tyyppivika ja juttua tuosta venttiilistä löytyy täältä.
        sigpic

        BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


        Comment

        • Madfexx
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2005
          • 3646
          • Lempäälä

          #5
          Jees, takaiskuventtiilihän sieltä suodattimen kotelosta on mennyt paskaksi, eli öljyt pääsee valumaan suoraan alas, ja öljynpaineiden kerääntymiseen menee käynnistäessä enemmän aikaa. Itsellä sama ongelma, ja olen koittanut löytää toista käytettynä, mutta tuntuvat olevan kiven alla. Uusi maksaa muistaakseni 350 euroa
          Harraste: TYE e28 518i 11/84 Alpinweiß 146, e28 520i 10/84 Platanengruen, e85 Z4 3.0si Nachtblau metallic
          Käyttis: e61 530xd 11/07, Volvo V70 1,6d -11

          Comment

          • 6power
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2006
            • 254
            • Tampere

            #6
            Tsau

            Tarkoitatteko ettei tuota venttiiliä pysty uusimaan vaan tarvii ostaa koko öljynsuod. kotelo? Kuvassa osat 13,12,11 ovatko saman venttiilin osia vai jonkun muun venttiilin?

            http://www.realoem.com/bmw/showparts...77&hg=11&fg=30

            Comment

            • an13
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2005
              • 260

              #7
              Venttiiliin ei ole olemassa varaosaa, pitää tehdä itse jostain jos haluaa korjata. Uusi suodatinjalka maksaa merkkiliikkeestä noin 220euroa. Jos joku haluaa harjoitella korjausta, itseltäni jäi vanha rikkinäinen yli, saa halvalla.
              ex-535iA E34

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎