Announcement

Collapse
No announcement yet.

turbon öljynpaine liitin?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • KingOnTheRoad
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2005
    • 573
    • Kemijärvi

    turbon öljynpaine liitin?

    elikkäs omassa m20b25 turbo projektissa olis tieto aukko tältä osin.. mulla on öljynpaineletku turbolle, mutta turbon vaihduttua garretista holsettiin ei turbon pään liitin enää käykkään suoraan ahtimeen KOSKA: Garretissa oli kierteellä liitin siinä ja holsettiin tarvisi laippakiinnitteisen pään... KYSYMYS kuuluukin että jos teen siihen laipan itse ja vedän klemmarilla letkun kiinni niin toimiiko se näin? reiän koko ainakin siinä laipassa tulisi olla sisäreiältä n.6mm tietääkseni? vai onko enää merkitystä laipan reiän koolla, kun letkun sisä reikä on sen 6mm? painetta vaan ajattelin... tuli sekavasti, mutta koittakaa saada selvää
    E21 315 m10b20 TIC 420hp/500Nm @1.9bar
    E36 328i coupe -95 "UXI"
    Polaris RMK 800 Nordic edition-15
    Yamaha yz250 -02
  • wj
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2003
    • 3253
    • Järvenpää

    #2
    Leikkaa se laippa ja tee siihen kierre
    - 2006 Mustang cabriolet
    - Sleekcraft Enforcer 28'

    Comment

    • KingOnTheRoad
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2005
      • 573
      • Kemijärvi

      #3
      ei PRKL...

      Originally posted by Wittu_joo
      Leikkaa se laippa ja tee siihen kierre
      no niin tietysti
      ei tullu ollenkaan mieleen tuommonen on vielä niin vaikea valmistaa
      E21 315 m10b20 TIC 420hp/500Nm @1.9bar
      E36 328i coupe -95 "UXI"
      Polaris RMK 800 Nordic edition-15
      Yamaha yz250 -02

      Comment

      • bmwm5e28
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2003
        • 474
        • suomusjärvi

        #4
        Tai voit myös puristaa letkuun "nulkin" ja tehdä helmiliitoksen
        Gentlemen prefer Blondes

        Dodge Challenger R/T 1970


        ex:323i -79,528i -86,535i -84,520ia -85,520i -85,
        315 -83,315 -83,518 -82,1502 -77,318is -89,M-5 -86,540i -94,e21 turbo -83, 750ial -88.

        Comment

        • KingOnTheRoad
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2005
          • 573
          • Kemijärvi

          #5
          nulkki?

          Originally posted by bmwm5e28
          Tai voit myös puristaa letkuun "nulkin" ja tehdä helmiliitoksen
          elikkä mitä tarkoitat "nulkilla"? ja helmiliitoksella?
          E21 315 m10b20 TIC 420hp/500Nm @1.9bar
          E36 328i coupe -95 "UXI"
          Polaris RMK 800 Nordic edition-15
          Yamaha yz250 -02

          Comment

          • bmwm5e28
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2003
            • 474
            • suomusjärvi

            #6
            Eli ensin työnnät "naaraan" esim. teräs putken ympärille, sitten helmi perään ja kiristetään "urokseen"

            Nämä parit rutistavat helmen tiiviisti putken ympärille.

            Aika kehno selitys, käyppä jossakin hydrauliikka liikkeessä tuloletkun ja sen laipan(josta törröttää putki) kanssa ja pyydä yhdistämään helmiliitoksella.

            Pahus kun en saa sulle kuvaa ko. liitoksesta
            Gentlemen prefer Blondes

            Dodge Challenger R/T 1970


            ex:323i -79,528i -86,535i -84,520ia -85,520i -85,
            315 -83,315 -83,518 -82,1502 -77,318is -89,M-5 -86,540i -94,e21 turbo -83, 750ial -88.

            Comment

            • TheLoial
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2003
              • 1109
              • Helsinki

              #7
              Originally posted by bmwm5e28
              Eli ensin työnnät "naaraan" esim. teräs putken ympärille, sitten helmi perään ja kiristetään "urokseen"

              Nämä parit rutistavat helmen tiiviisti putken ympärille.

              Aika kehno selitys, käyppä jossakin hydrauliikka liikkeessä tuloletkun ja sen laipan(josta törröttää putki) kanssa ja pyydä yhdistämään helmiliitoksella.

              Pahus kun en saa sulle kuvaa ko. liitoksesta
              Tässä varmaan tarkoitetaan sitä että turbon puolella on laippa, johon on hitsattu pikku pätkä teräsputkea.Sitten siihen sujautetaan helmen kiristyksessä käytettävä mutteri ja itse helmi. Tämä paketti sitten pyöritetään kiinni vastakappaleeseensa, joka on liitetty letkuun letkukaralla.

              Eli letkussa on putkitartunta, jokin tällainen: http://www.hydromarket.fi/hm/index.p...ath=3e&pid=435

              Tuolla tulee vain hieman tökerö, siistimmän saa mielestäni näin:

              Tee laippa, poraa siihen reiät ja joko hitsaa kiinni kaksoisnippa tai tee laippaan kierteen kaksoisnipalle. Tähän nippaan sitten pyörittelen vaan letkun kiinni. OLETUKSENA tietysti että pistät nipan johon saat letkun kiinni, samalla kierteella, kartiolla ym...

              Puristetut letkuliittimet on aina varmempia kuin klemmari, ainakin turbopuolella.

              Tuossa pari kuvaa valmiina saatavista sarjoista, jossa näkyy vielä sekin vaihtoehto, että letkukara suoraan kierteellä laippaan.
              Last edited by TheLoial; 25-01-2007, 23:02.

              Comment

              • bmwm5e28
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2003
                • 474
                • suomusjärvi

                #8
                Joo kyllä TheLoial:in ehdottamilla lentokone liittimillä saa parhaan ja siisteimmän tuloksen.

                Mielestäni myös klemmarit voi unohtaa.
                Gentlemen prefer Blondes

                Dodge Challenger R/T 1970


                ex:323i -79,528i -86,535i -84,520ia -85,520i -85,
                315 -83,315 -83,518 -82,1502 -77,318is -89,M-5 -86,540i -94,e21 turbo -83, 750ial -88.

                Comment

                • KingOnTheRoad
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2005
                  • 573
                  • Kemijärvi

                  #9
                  Originally posted by TheLoial
                  Tässä varmaan tarkoitetaan sitä että turbon puolella on laippa, johon on hitsattu pikku pätkä teräsputkea.Sitten siihen sujautetaan helmen kiristyksessä käytettävä mutteri ja itse helmi. Tämä paketti sitten pyöritetään kiinni vastakappaleeseensa, joka on liitetty letkuun letkukaralla.

                  Eli letkussa on putkitartunta, jokin tällainen: http://www.hydromarket.fi/hm/index.p...ath=3e&pid=435

                  Tuolla tulee vain hieman tökerö, siistimmän saa mielestäni näin:

                  Tee laippa, poraa siihen reiät ja joko hitsaa kiinni kaksoisnippa tai tee laippaan kierteen kaksoisnipalle. Tähän nippaan sitten pyörittelen vaan letkun kiinni. OLETUKSENA tietysti että pistät nipan johon saat letkun kiinni, samalla kierteella, kartiolla ym...

                  Puristetut letkuliittimet on aina varmempia kuin klemmari, ainakin turbopuolella.

                  Tuossa pari kuvaa valmiina saatavista sarjoista, jossa näkyy vielä sekin vaihtoehto, että letkukara suoraan kierteellä laippaan.
                  taidan tehdä tuon laipan jossa on kierre ja väännän prässiliittimen kiinni suoraan tuohon kierteeseen... mulla on siinä letkussa prässäämällä kiinni oleva ulkokierre liitin eli puuttuu vain tuo laippa jossa on vasta kierre tuolle liittimelle.. KIITOS TODELLA PALJON VINKEISTÄ!!
                  E21 315 m10b20 TIC 420hp/500Nm @1.9bar
                  E36 328i coupe -95 "UXI"
                  Polaris RMK 800 Nordic edition-15
                  Yamaha yz250 -02

                  Comment

                  • bmw harrastelija
                    BTCF Member
                    • Oct 2004
                    • 758
                    • -

                    #10
                    Originally posted by bmwm5e28
                    Joo kyllä TheLoial:in ehdottamilla lentokone liittimillä saa parhaan ja siisteimmän tuloksen.

                    Mielestäni myös klemmarit voi unohtaa.
                    Ei mittää lemmareita tarvi jos helmi liitoksen tekee. Tee ihmeessä putkella alkupää, vaikka hysrauliikka putkea. ja luppupäähän ihan muuan sentti tuota letkua. Mieletön lämpö jos menee lähelläkään pakosarjaa. Ja jos se auto ei kule, nii saahan nuita tuningpojan lisähintaan myön värillisinä ja teflonletkua se pikkupätkä..
                    thought the block was good for 200, even 300 hp, but I never thought it would take 1000 horsepower."
                    Alex von Falkenhausen

                    Comment

                    • TheLoial
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2003
                      • 1109
                      • Helsinki

                      #11
                      Originally posted by KingOnTheRoad
                      taidan tehdä tuon laipan jossa on kierre ja väännän prässiliittimen kiinni suoraan tuohon kierteeseen... mulla on siinä letkussa prässäämällä kiinni oleva ulkokierre liitin eli puuttuu vain tuo laippa jossa on vasta kierre tuolle liittimelle.. KIITOS TODELLA PALJON VINKEISTÄ!!
                      Ulkokierrettä ei pitäs laittaa letkuun, sisäkierteen saa monipuolisemmin kiinni sit vastakappaleeseen. Tuo on nyt hankala kiertää kiinni kun joudut letkua pyörittää, mut on siihen olemassa välinippaakin.

                      Mut kyllä se noinkin onnistuu.

                      Teräsputkella saa siistin näköisen, riippuu vähän asennuksesta ja muusta. Se pitää vaan saada hyvin kiinnitettyä ettei värise ja löysty.

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎