Announcement

Collapse
No announcement yet.

M20B25 Kaasuläpän perusasento

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bemari320mies
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2004
    • 788
    • Suodenniemi

    M20B25 Kaasuläpän perusasento

    Eli ongelmana on että kuinka säädetään kaasuläpän perusasento? Siinähän on se säätöruuvi, mutta paljonko läpän pitää olla auki kun kaasuun ei kosketa? Autohan on E34 525 ja moottori on M20B25 motronicilla tietenkin.
    Tällä hetkellä 3,0 litraa, 6 sylinteriä ja 24 venttiiliä
    EX: BMW E34 525i -90
    EX: BMW E28 528iA -85
    EX: BMW 320i Taxi -86
  • Meisseli
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2003
    • 1003
    • Kotka

    #2
    Originally posted by bemari320mies
    Siinähän on se säätöruuvi, mutta paljonko läpän pitää olla auki kun kaasuun ei kosketa?
    Ei ainakaan missään nimessä niin paljon, että tyhjäkäyntikytkin ei toimi. Eli, kun kaasuun ei kosketa, kaasuläppäkotelossa oleva mikrokytkin on kiinni. Heti kun kaasuläppää aletaan avata, kuuluu naksaus mikrokytkimen auetessa. Jos naksausta ei kuulu, on kaasuläppä liikaa auki eikä tapaa koko kytkimeen. Kun naksaus kuuluu heti kaasuun koskettaessa, on säätö aika kohdallaan.
    Eioo penaria alla enää.. :(

    Comment

    • larmatin
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2003
      • 1118
      • Perttula

      #3
      perussäätö jos kaikki on purettu tehdään seuraavasti:

      se mikrokytkin löysätään jotta se ei ota vastaan
      tukitaan normaali joutokäyti moottorin letku ja säädetään kaasuläpän ruuvista auto käymään noin 200rpm alle normaalin joutokäynnin.(tai silleen että se just käy)
      varmistutaan ettei kaasuläppä ota mekaanisesti kiinni ( jumita)
      sitten säädetään se mikrokytkin siihen paikkaa

      ja hyvä on tarkistaa että toimiiko sitten täyskuorma kärjet oikein.

      Comment

      • Cee.Koo
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2004
        • 354
        • Twilight zone

        #4
        Kun 0.04mm rakotulkki sopii nahkeasti läpän ja rungon väliin, on läppä sopivasti auki.
        With jap crap, life sucks and then you die

        Comment

        • bemari320mies
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2004
          • 788
          • Suodenniemi

          #5
          Selvä, yritetään näillä. Palaan huomenna asiaan, kun näkee että kuinka käy.
          Kiitoksia näistä tiedoista!
          Last edited by bemari320mies; 24-03-2006, 18:47.
          Tällä hetkellä 3,0 litraa, 6 sylinteriä ja 24 venttiiliä
          EX: BMW E34 525i -90
          EX: BMW E28 528iA -85
          EX: BMW 320i Taxi -86

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎