Announcement

Collapse
No announcement yet.

M30B35 nykii, ei ota kierroksia, huono tyhjäkäynti

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dualfun
    Moderator
    • Jan 2003
    • 17853
    • PKS

    M30B35 nykii, ei ota kierroksia, huono tyhjäkäynti

    Eilen otettiin ekat savut pihalle tuosta sigun autosta

    Auto ei kuitenkaan ota kierroksia kunnolla ja nykii heti kun kierrokset nousee noin 3000-4000 välille. Paikallaan vedättäessä ei ota kierroksia kuin noin 4500 jolloin tuntuu kun koko kone tukehtuisi. Pakottamalla saa kierroksia noin 5500 jolloin päästämällä irti kaasusta jysähtää kunnolla putkessa. Ainetta siis tuntuu tulevan, mutta liikaa!

    Samoin tyhjäkäynti on surkea, noin 500rpm ja jos kaasuun hipaisee niin sammuu.

    Kokeiltu:
    -Liittimet
    -Haitarikumiputki
    -Lisäilmaluisti tekee jotain
    -Kaasuläpän asentotunnistin tekee jotain
    -Tulpat, johdot, puola

    Jos vaihdelaatikon Motronic anturit on väärin päin tai eivät toimi, kone ei ilmeisesti käy ollenkaan?

    Auttakaa
    Last edited by Dualfun; 24-03-2006, 09:26.
    E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
    E28 ///M535i '87 zinnoberrot
    E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

    E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
    ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
    ½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
    ½
    G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac extended
    Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
    Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
    Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
  • Sickness
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2003
    • 1923
    • Helsinki

    #2
    Onko nokan kunnosta tietoa?
    E39 520iA -02

    Comment

    • Enska325i
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2003
      • 333
      • Masku

      #3
      Entäs missä kunnossa ilmamäärämittari on?
      E46 330i M-sport touring

      ex A4 Qt - ex E36 323i M-sport touring - ex E30 325i
      sigpic

      Comment

      • Dualfun
        Moderator
        • Jan 2003
        • 17853
        • PKS

        #4
        Juu siis piti sanoa, että ilmamäärämittari on seuraava kohde. Jos lämpötila-antureille (sininen ja ruskea) saisi vastusarvoja niin voisi testata nekin.

        Nyt vaan ongelma on siinä, että auto oli tältä osin toimiva kun sen talliin toin syksyllä. Talven aikana on toteutettu automaattivaihteiston vaihto manuaaliin joten ihan kulumiseen liittyvää en usko. Ilmamäärämittari on ollut irti, muuta sillekään ei ole tehty. Ja bensa ei haise "vitusti" vaikka poksuttaa putkessa, mut tuntuu et hörppää kyllä ainetta kun kulutus on aika älytön.

        Mielenkiinto kohdistuu hieman noihin laatikon kyljessä oleviin Motrnonic antureihin, sille ne ovat olleet irti ja vauhtipyörä on vaihdettu. Nastat kyllä löytyy siitä (Z ja TO), anturit on oikeinpäin. Avainkysymys nyt olisi: Voiko antureissa olla vikaa mutta auto silti pysyy käynnissä?

        Sekin auttaisi kun tietäis onko tää sytkäongelma vai seos/syöttö..
        Last edited by Dualfun; 24-03-2006, 09:17.
        E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
        E28 ///M535i '87 zinnoberrot
        E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

        E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
        ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
        ½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
        ½
        G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac extended
        Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
        Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
        Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

        Comment

        • Tappu
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2003
          • 825
          • Tampere

          #5
          Katoppa miltä virranjakajankansi näyttää...
          AMG

          Comment

          • Rolli
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2004
            • 1067
            • Kausala city

            #6
            Originally posted by Dualfun
            Jos lämpötila-antureille (sininen ja ruskea) saisi vastusarvoja niin voisi testata nekin.
            E34 530d -94 M-Sport

            Comment

            • Maza
              BTCF Member
              • Jul 2002
              • 4321
              • Kannus/Kokkola

              #7
              Originally posted by Tappu
              Katoppa miltä virranjakajankansi näyttää...
              Jakajankannelle / pyörijälle veikkaus täältäkin..

              Comment

              • CeSsI
                BTCF Member
                • Feb 2005
                • 263
                • Mäntsälä

                #8
                Kannattaa ottaa tuo ilmamäärämittari pöydälle ja putsata kunnolla. Epäilen vahvasti, että on likainen tai tullut vain tiensä päähän. Siellä pohjassa on mustan
                muovikuoren alla itse piiri, joka kaiketi on kuumaliiman tapasella mönjällä kiinnitetty. Itse en E24:stä lähteny sitä avaamaan kun en löytäny mistään mitään apuja, mutta siellä pitäsi olla itse piiri. Oireet oli samanlaiset, lisäksi nykimistä isolla vaihteella kiihdyttäessä. Mittari tutkittiin ja se oli hajalla.

                Kannattaa lisäksi tsekkaa myös että kuuluu tuohon moottoriin, L-jetissä muuten ulkoisesti samanlainen. En vaan jaksa muistaa oliko liittimissä eroa. Käsittääkseni tässä AFM:n pitäs olla numerolla 13 62 1 286 064. Ja mitä vielä mieleen tulee niin yksi kandidaatti on myös imusarja ja sen tiiviste.
                F11 530 xd ’14
                E23 735i ’85
                E36 328 Cabrio Bostongrün - Edition Jürgen
                Ex: E46 320d '02 M-sport Titansilber
                Ex: 525i 24V -92 Calypsotrot - Vetokoukku edition
                Ex-Talvilelu: Arctic cat F5 2003

                -Agenda on siellä missä aurinko paistaa!-
                -=Team maa-, muovi- ja murhamoottori=-

                Comment

                • ZoMbiE
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2003
                  • 2583
                  • Lohja, Virkkala

                  #9
                  Jakajan osat ja ja muutenki kato läpi ne sytkän johdot, puolan eritoten.

                  Comment

                  • BMW528i-84
                    Bimmer Rookie
                    • Dec 2005
                    • 35
                    • Helsinki / Tapanila

                    #10
                    Älytön kulutus + nykiminen

                    Tarkasta edellämainittujen lisäksi polttoaineen paineensäädin.
                    Kaverin autossa nykiminen loppui ja kulutus laski, kun säädin vaihdettiin uuteen, tosin ko tapauksessa moottori kiersi kyllä riittävästi...

                    Yksi tapaus (mazda) on tullut vastaan, missä paineensäädin oli asennettu väärinpäin. Seurauksena tietysti ylirikas seos.
                    728i 6/-97, 518A -78 ikuisuusprojekti,
                    taas volkkari
                    ex:
                    528i 4/84. Tämä projekti löysi uuden jatkajan.
                    520/528i -77, 525 -74, 1502 *2, volkkareita

                    Comment

                    • Dualfun
                      Moderator
                      • Jan 2003
                      • 17853
                      • PKS

                      #11
                      Kiitoksia kaikille vinkeistä, tappelu jatkuu..

                      Eilen tuli jatkettua tutkimuksia oikein kunnolla:
                      -Ilmamäärämittari oli pöydällä puhdistettavana ja sitten kiinni kuori auki. Amatööri olen sen kanssa, mutta kyllä se ainakin pyrki säätämään itseään. Seuraava kohde on kokeilla toisella ilmamäärämittarilla toimintaa.
                      -Motronic boksin (061) tilalla oli toinen boksi (060), mutta sillä ei toiminut sen paremmin ja lisäksi jytkytti niin perkeleesti koko auto.
                      -Lisäilmaluisti putsattu.
                      -ECU:n lämpötila anturin resistanssi testattu kylmänä ja 60 asteessa, toimii. Vastus väliin ja kokeilu niinkun muuris ehdotti (pakotettu ryyppy, kusetetaan boksia) ?
                      -Kaasuläpän ja ílmamäärämittarin kumi tutkittu kunnolla.
                      -Virranjakajan kansi ja pyörijä vaihdettu. Vanhassa ei ollut enää hiiltä ollenkaan ja koko paska oli jo sulanut sieltä liitoskohdasta. Uudesta ei apua.
                      -Motronic antureiden paikkoja vaihdettu (johtojen,anturit identtiset). Lisäksi kaapeleja irrotettu, toisen ansiosta auto sammuu heti ja toisen irrottamalla sammuu noin 10s kuluttua. Vaihtamalla niiden paikkaa auti vatkaa perkeleesti joten jotain infoa sieltä tulee?

                      Nyt pitäisi siis koittaa toista ilmamäärämittaria kiinni ja puolaa. Mutta sen jälkeen alkaa pelko kohdistua sinne uuteen vauhtipyörään, josta luetaan info Motronic antureilla (mikä tieto?). Vauhtipyörässä on Z ja TO nastat, vaikka olen nähnyt myös sellaisia missä ne on vain urat kehällä. Oskilloskooppi hommia?
                      Last edited by Dualfun; 25-03-2006, 21:14.
                      E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
                      E28 ///M535i '87 zinnoberrot
                      E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

                      E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
                      ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                      ½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
                      ½
                      G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac extended
                      Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                      Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
                      Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                      Comment

                      • M.A.G.E
                        Bimmer Fanatic
                        • Dec 2004
                        • 443

                        #12
                        Jos sulla on M30B35, niin voit lainata mun autosta osia kokeiluihin. Eikös noi käy tohon? Boxista en tosin tiedä, kun oli näköjään vetänyt kosteutta piirilevylle.

                        Comment

                        • Pode
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2005
                          • 437
                          • Muurame

                          #13
                          Tapaus toi-ota tässä kerran niin siinä oli just samat oireet eikä millään meinattu löytää vikaa... loppupeleissä se sit vuoti suuttimien o-rankaista, uudet tilalle ni asettu!

                          Lelu: "315" -83 "THE RACER"
                          EX: Astra 2.0 sport -00
                          EX: 320i Touring -89"Emma"
                          EX: 528i -84 "IGOR"
                          EX:Vectra -93 "IKE"
                          EX: 518i -87 "WanhaHerra"
                          EX:316 -88 "ruttureplica"
                          EX:316 -86


                          -MME connection-

                          -BTCF absolutistit team-

                          Comment

                          • kepaantsa
                            Bimmer Rookie
                            • Apr 2004
                            • 71
                            • lahti

                            #14
                            Oisko tosta apua?! http://www.btcf.fi/forum/showthread....anturin+asento

                            Comment

                            • larmatin
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2003
                              • 1118
                              • Perttula

                              #15
                              jos autossa on lambda ja ilmamassa mittari niin se käy tasaisesti tyhjää vaikka ilmamäärämittarin johto on irti jos muut asiat kunnossa.
                              nää bemut käyttää ilmamäärämittaria muuttuvien kierrosten seoksenlaskemiseen ja täyskuorma seoksien laskemiseen.


                              Edit 1000 postaus täyteen

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎