Announcement

Collapse
No announcement yet.

M20B25:sen RK-laakerikannen pultti venähti!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jukka81
    BTCF Member
    • Nov 2002
    • 1176

    M20B25:sen RK-laakerikannen pultti venähti!

    elikkä kasailin tuossa M20B25:sen alakertaa, ja kiristin ensin kaikki runkolaakeripukit 3kiloon, ja sitten lopulliseen 6,5 kiloon, niin 6.pukin kohdalla ei avain naksahtanutkaan, ja tuntui että pultti vaan venyy kun sitä kiristän,lopetin vääntämisen kun tuntui että kohta napsahtaa poikki, ja otinki tämän pukin auki, ja olihan se perkale toinen pultti ihan selvästi venyny jo n.3mm, sen kiristyksen aikana.. onko tämä kovinki yleistä, kun eihän vissiin runkolaakeripukkien pultteja kehoiteta missään uusimaan, vaan ainoastaan kiertokankien pultit joissain korjausoppaissa??

    ja mitähän maksaneen sarja uusia pultteja??
    -E30 325i M-TechII Turbo
    -E39 528iA M-Sport
    -E46 330i Cabriolet M-Sport Individual
  • Jukka81
    BTCF Member
    • Nov 2002
    • 1176

    #2
    kenelläkään ei ilmeisesti ole kokemusta tuommosesta tapauksesta..

    no eipä mitään tilasinki jo uudet orkkispultit, 1,5€/kpl..
    -E30 325i M-TechII Turbo
    -E39 528iA M-Sport
    -E46 330i Cabriolet M-Sport Individual

    Comment

    • LeWe
      Bimmer Rookie
      • Sep 2005
      • 168

      #3
      Itselle kävi kerran vastaava juttu 2,5 kiertokangen pulttien kanssa. Olin ostanut Biltemasta hienon momenttiavaimen, jolla niitä kiristelin. Ihmettelin kun ei kans napsahda. Venyihän ne. Ne momentit on vissiin aika tarkkaan laskettu. Joutu ottamaan vanhan hyväksi todetun momenttiavaimen käyttöön. Onneksi nurkissa oli vanhoja vastaavia kuleksimassa.

      Comment

      • wj
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2003
        • 3253
        • Järvenpää

        #4
        Originally posted by LeWe
        Itselle kävi kerran vastaava juttu 2,5 kiertokangen pulttien kanssa. Olin ostanut Biltemasta hienon momenttiavaimen, jolla niitä kiristelin. Ihmettelin kun ei kans napsahda. Venyihän ne. Ne momentit on vissiin aika tarkkaan laskettu. Joutu ottamaan vanhan hyväksi todetun momenttiavaimen käyttöön. Onneksi nurkissa oli vanhoja vastaavia kuleksimassa.
        Minkäs ohjeen mukaan momenttiavaimella vedetään "kireälle" m20b25 moottorin kk:n pultteja? Joka ohjeessa ja käytännössä olen monet kerrat pistänyt 20nm ja oliko se nyt 70 astetta.

        Vai vetikö se bilteman momenttiavain säädettynä 20nm ("sormimomentti") niin kireälle että pultti veny?
        - 2006 Mustang cabriolet
        - Sleekcraft Enforcer 28'

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎