memebuy23buy

m20b20 moottorin kiristys momentit...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jones69
    BTCF Member
    • Dec 2005
    • 510
    • Myrskylä

    m20b20 moottorin kiristys momentit...

    tarttisin kyseisen koneen kiristys momentteja... jos joltain löytyis joku linkki tai sit muuten tietää olisin erittäin kiitollinen...
    E91 320d ///M-Sport "Voll"

    E28 530d (M57D30N2) "ikuisuusprojekti"
  • Meisseli
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2003
    • 1003
    • Kotka

    #2
    Eioo penaria alla enää.. :(

    Comment

    • Zetz
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2005
      • 3232
      • Joensuu

      #3
      m20b20 kiristysmomentit?

      koitin searchia, mutta en löytänyt oikeen. jos joku osaa kertoa kannen kiristys momentit tai antaa jonkun linkin mistä ne löytää, olisin kiitollinen avusta, ei oikeen tuo koneen kasaus onnistu ennen sitä...
      puh/txt/whatsapp: 0452673541
      näillä mennään talvella:
      e39 523ia arctic silver
      e87 116i Japanrot
      ja näillä kesällä:
      e30 328i *Rot m50b28

      Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
      ex: e39 540ia, 2x e39 523i, e34 535i m-tech, e34 518i, e36x2 e34 525i m50. e28 "523i" e21x4 e12x2

      Comment

      • JJT
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 6694
        • .......

        #4
        kannen kiristys jos kuusiokantapultit:
        vaihe 1 40nm
        vaihe 2 odota 15 min
        vaihe 3 60nm
        vaihe 4(lämpimänä) 25 astetta

        jos torx pultit:

        vaihe 1 30nm
        vaihe 2 90 astetta
        vaihe 3 90 astetta

        ohjeet on alfamerin korjausoppaasta enkä vastaa niiden paikkaansapitävyydestä
        Myyn:
        M10/20/52 E30-E36 osia

        Comment

        • ZoMbiE
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2003
          • 2583
          • Lohja, Virkkala

          #5
          Pitää tietojeni mukaan paikkaansa nuo ^

          Comment

          • Zetz
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2005
            • 3232
            • Joensuu

            #6
            Originally posted by machine_head
            kannen kiristys jos kuusiokantapultit:
            vaihe 1 40nm
            vaihe 2 odota 15 min
            vaihe 3 60nm
            vaihe 4(lämpimänä) 25 astetta

            jos torx pultit:

            vaihe 1 30nm
            vaihe 2 90 astetta
            vaihe 3 90 astetta

            ohjeet on alfamerin korjausoppaasta enkä vastaa niiden paikkaansapitävyydestä

            kiitän tiedosta. nyt paasen kasaamaan konetta...
            puh/txt/whatsapp: 0452673541
            näillä mennään talvella:
            e39 523ia arctic silver
            e87 116i Japanrot
            ja näillä kesällä:
            e30 328i *Rot m50b28

            Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
            ex: e39 540ia, 2x e39 523i, e34 535i m-tech, e34 518i, e36x2 e34 525i m50. e28 "523i" e21x4 e12x2

            Comment

            • Leka
              BTCF Member
              • Sep 2003
              • 7701
              • Vilppula

              #7
              Vastaisuuden varalle kiristysmomentteja löytyy esim. tästä.
              sigpic

              BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


              Comment

              • jones69
                BTCF Member
                • Dec 2005
                • 510
                • Myrskylä

                #8
                eihän missään m20b20 moottorissa pitänyt vaihtaa kannenpultteja?! apua kaivataan nopeasti, pitäis saada viel tänää nippuun_!!!!
                E91 320d ///M-Sport "Voll"

                E28 530d (M57D30N2) "ikuisuusprojekti"

                Comment

                • Kyytsis
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2003
                  • 3472
                  • Helsinki

                  #9
                  Originally posted by jones69
                  eihän missään m20b20 moottorissa pitänyt vaihtaa kannenpultteja?! apua kaivataan nopeasti, pitäis saada viel tänää nippuun_!!!!
                  Pitää kaikissa.

                  Ne pultit on venyviä.

                  t.Ville

                  Comment

                  • ZoMbiE
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2003
                    • 2583
                    • Lohja, Virkkala

                    #10
                    Eikös nuo kuusiot ole venymättömät? Mutta ne on sitten herkempiä katkeemaan,mutta käsittääkseni niitä ei tarvitse uusia?

                    No veikkaus tuokin, torx:t tulisi aina uusia...

                    Comment

                    • Tarute
                      Bimmer Fanatic
                      • Dec 2005
                      • 345
                      • Jyväskylä

                      #11
                      Hyvin noi torksit kestää toisen kerrran vetää momenttiin
                      340KW/600NM

                      Comment

                      • Kyytsis
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2003
                        • 3472
                        • Helsinki

                        #12
                        Originally posted by Tarute
                        Hyvin noi torksit kestää toisen kerrran vetää momenttiin
                        Ja sitten kun yksi menee poikki... No saahan sitä omalle koneelleen tehdä mitä vaan.

                        Kortsutkin voi käyttää pariinkin kertaan!

                        t.Ville

                        Comment

                        • sirkus
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2004
                          • 2194
                          • kaustinen

                          #13
                          Niile pulteille on olemassa pituus mihin ne saa venyä ja jos on yli niin sillon on ainakin pakko uusia.
                          Chrysler 300c crd touring 2010
                          Daily driver
                          Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
                          Man cave on wheels
                          Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
                          Built not bought
                          V8, only juice&milk come in 2 litres

                          Kawasaki zzr1100 fighter


                          Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

                          Comment

                          • rphx
                            Bimmer Rookie
                            • Apr 2006
                            • 107
                            • Puolanka

                            #14
                            Momentit

                            Mulla oli kasattu tavallisilla vanhoilla.......seuraus pultista pää pois ja keinuvivun väliin ja vippa poikki, nyt on ne "torx" pultit uudet, näissä tarttee sit torx-hylsyn eli ei oo koloa pultin päässä. Kiitos Lekalle momenteista ne on nyt omalla koneella
                            Kaikki on vielä hyvin jos väliin mahtuu kymppi, mut ei kahta vitosta

                            Comment

                            • hednam
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2006
                              • 957

                              #15
                              Originally posted by machine_head
                              jos torx pultit:

                              vaihe 1 30nm
                              vaihe 2 90 astetta
                              vaihe 3 90 astetta

                              ohjeet on alfamerin korjausoppaasta enkä vastaa niiden paikkaansapitävyydestä
                              Päteekö sama sääntö m20b25?

                              2 litran ohc turbo, 3/4 puhaltimella sierra jättää sen!

                              Comment

                              Working...
                              X