Eli osaisko kukaan neuvoa mistä löytyis m60b30 moottoriin liittyviä kansiremontti ohjeita. Projektiin tarvisin apuja... kiitos jo etukäteen
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Kansiremontti ohjeita m60 v8 moottoriin ?
Collapse
X
-
E34 FAQ:sta löytyy yksi service manual jossa ohjeita hommaan ja kiristysmomentit samasta paikasta. Taitaa tuolta koneen kätköistäkin jotain M60:n korjausohjeita löytyä...
-
-
jep tommosen m60 koneella varustetun e32:sen hommasin ihan mielenkiinnosta projekti autoksi,kun lähes ilman saiautolla ajettu 230tkm,löytyy hyvä huoltohistoria ja mukavasti ruostetta ovista ja takakaarista,joten tuossa se nuoruus hupenee.Kone käy kylmänä vähän vaivaisesti(icv?),mut kun lämpenee niin käy ja kehrää erittäin siististi. Käynnistettäessä tupsauttaa kohtuu harmaan savupilven kartanolle ja öljyä imuroi ihan kiitettävästi matka-ajossa,muuten ihan ok
Jaksaa vetää, vääntöä kyllä löytyy ja muutenkin varsin pirteän oloinen.Auto seissyt melkein vuoden ja ajattelin et jos jostain olis löytyny kanteen liittyviä purkukuvia,niin olis helpottanut tuota venttiilinkumien vaihto-operaatiota ja muutakin tutkimus työtä jonkin verran.Mut alotetaan nyt tuo öljyn syönnin selvittäminen tuolta kampikammion huohotin putki systeemistä.Öljyt ja nesteet ei ole sekaisin.Saas nähä tuleeko tuosta kalua järkevään rahaan, jos ei niin palasina maailmalle
Comment
-
-
maksaako tosiaan kannen tiivisteet 400 euroa?
ja nyt varoitus tyhmästä kysymyksestä.
eli tuo kannen irroitus ja kiinnitys bentley service manualissa on tuo Cylinder Head Removal and Installation? *nolo*
tarviiko jotain erikoista tietää/osata/työkaluja? sukulaisukko osaa näitä autonmoottoreita laitella, mutta jos tässä kyseisessä koneessa on jotain ihmeellistä mikä pitäisi etukäteen tietää niin nyt olisi aika kertoa
sen tiedän että tuolla service manuaalilla se pyyhkii perseensä ja vaan avaa koneen kun ei se englantiakaan osaa, olisi tässä vaiheessa hyvä tietää jos jotain erikoista on...Last edited by persenaama; 29-04-2006, 07:39.
Comment
-
-
Originally posted by persenaamaja nyt varoitus tyhmästä kysymyksestä.
eli tuo kannen irroitus ja kiinnitys bentley service manualissa on tuo Cylinder Head Removal and Installation? *nolo*
tarviiko jotain erikoista tietää/osata/työkaluja? sukulaisukko osaa näitä autonmoottoreita laitella, mutta jos tässä kyseisessä koneessa on jotain ihmeellistä mikä pitäisi etukäteen tietää niin nyt olisi aika kertoa
Cylinder Head Removal and Installation, kyllä ja samassa osiossahan neuvotaan tutustumaan hieman muuhunkin mm. jakopäähän.
Comment
-
-
joo on varmasti monimutkaisempi.. kyllä tolla kokemusta V8 ja diesel koneistakin on.. en usko että tuottaa ongelmia sille. itse opettelen sivusta katselemalla jne.
mutta erikoistyökalut, joopa joo, onko ne välttämättömiä? koska tämä korjaajaheppu on sellainen itseoppinut tyyppi joka kyllä on ilman kaluja aina osannut korjata auton kuin auton.
esim. joku lukitustyökalu, eiköhän sen saman homman aja lukittavat tongit tai jokin muu vastaava viritys kun vaan käyttää päätään eikä heti juokse kura housussa BMW merkkiliikkeeseen itkemään?
Comment
-
-
Originally posted by JormaSinulla saattaa olla nikasil lohko, jonka rikkipitoinen pensa ja lyhyt ajo on kuluttanut väljäksi. Tämä koskee vanhempia V8 moottoreita. Lohko numeron perusteella selviää onko nikasil.
Comment
-
-
Originally posted by phenoEiks tää ollu lähinnä ongelma joissan rapakon takana olevissa koneissa ? Ei siis havaittu euroopassa... onko jotain faktatietoa olemassa koska kk/vuosi nikasil loppu ja alusil alkoi e34:n osalta ?
Comment
-
-
Jep, niinku aattelin. Oman 540i V8:n ostin Vilppulalaiselta kaverilta, en tosin tunne nickiämut hyvin on pelannu noin yleensäottaen, testata pitäis paremmin et vois sanoa jotain konkreettisempaa. Leka varmaan tuntee kun on Vilppulasta kotosin ??
Enainakaan tällästä oo huomannu:
The problem in the V8's manifests itself as an EXCESSIVELY rough idle.
Tää oli sit taas uutta tietoa tavallaan:
These engines, due to their performance oriented cam shafts, have a noticeable "rock" at idle, this is completely normal. However, excessively rough idle will cause the entire car to shake, usually unevenly. The problem can also cause the engine to lose so much compression that it will no longer start.
Comment
-
-
Originally posted by phenoJep, niinku aattelin. Oman 540i V8:n ostin Vilppulalaiselta kaverilta, en tosin tunne nickiämut hyvin on pelannu noin yleensäottaen, testata pitäis paremmin et vois sanoa jotain konkreettisempaa. Leka varmaan tuntee kun on Vilppulasta kotosin ??
Comment
-
Comment