Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kansiremontti ohjeita m60 v8 moottoriin ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ihu412
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2006
    • 263
    • Tampere/Rovaniemi

    Kansiremontti ohjeita m60 v8 moottoriin ?

    Eli osaisko kukaan neuvoa mistä löytyis m60b30 moottoriin liittyviä kansiremontti ohjeita. Projektiin tarvisin apuja... kiitos jo etukäteen
  • Leka
    BTCF Member
    • Sep 2003
    • 7701
    • Vilppula

    #2
    E34 FAQ:sta löytyy yksi service manual jossa ohjeita hommaan ja kiristysmomentit samasta paikasta. Taitaa tuolta koneen kätköistäkin jotain M60:n korjausohjeita löytyä...
    sigpic

    BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


    Comment

    • Doni
      Moderator
      • Sep 2004
      • 2842
      • Kyrsälä

      #3
      Laita toki lisää infoa mitä on tapahtunut ja mitä menee vaihtoon. Paljon ajettu jne.

      Nämä M60 koneet täyttävät kohta foorumin. Tuntuu siltä että viime aikoina on ollut paljon ongelmia. Myös allekirjoittaneella.
      Rengastyöt, Huollot, Korjaukset, Vikakoodit pääkaupunkiseudulla

      Comment

      • ihu412
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2006
        • 263
        • Tampere/Rovaniemi

        #4
        jep tommosen m60 koneella varustetun e32:sen hommasin ihan mielenkiinnosta projekti autoksi,kun lähes ilman sai autolla ajettu 230tkm,löytyy hyvä huoltohistoria ja mukavasti ruostetta ovista ja takakaarista,joten tuossa se nuoruus hupenee.Kone käy kylmänä vähän vaivaisesti(icv?),mut kun lämpenee niin käy ja kehrää erittäin siististi. Käynnistettäessä tupsauttaa kohtuu harmaan savupilven kartanolle ja öljyä imuroi ihan kiitettävästi matka-ajossa,muuten ihan ok Jaksaa vetää, vääntöä kyllä löytyy ja muutenkin varsin pirteän oloinen.Auto seissyt melkein vuoden ja ajattelin et jos jostain olis löytyny kanteen liittyviä purkukuvia,niin olis helpottanut tuota venttiilinkumien vaihto-operaatiota ja muutakin tutkimus työtä jonkin verran.Mut alotetaan nyt tuo öljyn syönnin selvittäminen tuolta kampikammion huohotin putki systeemistä.Öljyt ja nesteet ei ole sekaisin.Saas nähä tuleeko tuosta kalua järkevään rahaan, jos ei niin palasina maailmalle

        Comment

        • jani1632
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2002
          • 2243
          • Etelä-pohjanmaa

          #5
          Tuo kampikammion "huohotinventtiili" kun on rikki niin puskee aika kiitettävästi öljyä mäelle...
          Tallin täytteet:
          E70 3.0d -09
          E34 540ia -94
          E39 520d -00
          E39 528i M-sport -00
          E60 520i -04
          E30 -86
          E61 520da -09

          Comment

          • Juice
            BTCF Member
            • Apr 2003
            • 820

            #6
            Tai ollut jos tukossa = tiivisteet pullistelleet auki, öljyä paikat täys, vuotaa ties mistä.

            Comment

            • Miika Tissari
              BTCF Member
              • Aug 2002
              • 1802
              • Varkaus

              #7
              Ei siinä ole oikeastaan mitään erikoista, mutta ennenkun menet moottori tiivistesarjoja ostamaan, niin tarkista että tilillä on yli 400€...
              E28 ///M-tech V8 -83
              E36 ///M3 3.2 SMG cabriolet -98

              Comment

              • persenaama
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2005
                • 178

                #8
                maksaako tosiaan kannen tiivisteet 400 euroa?
                ja nyt varoitus tyhmästä kysymyksestä.
                eli tuo kannen irroitus ja kiinnitys bentley service manualissa on tuo Cylinder Head Removal and Installation? *nolo*

                tarviiko jotain erikoista tietää/osata/työkaluja? sukulaisukko osaa näitä autonmoottoreita laitella, mutta jos tässä kyseisessä koneessa on jotain ihmeellistä mikä pitäisi etukäteen tietää niin nyt olisi aika kertoa

                sen tiedän että tuolla service manuaalilla se pyyhkii perseensä ja vaan avaa koneen kun ei se englantiakaan osaa, olisi tässä vaiheessa hyvä tietää jos jotain erikoista on...
                Last edited by persenaama; 29-04-2006, 07:39.

                Comment

                • Leka
                  BTCF Member
                  • Sep 2003
                  • 7701
                  • Vilppula

                  #9
                  Originally posted by persenaama
                  ja nyt varoitus tyhmästä kysymyksestä.
                  eli tuo kannen irroitus ja kiinnitys bentley service manualissa on tuo Cylinder Head Removal and Installation? *nolo*

                  tarviiko jotain erikoista tietää/osata/työkaluja? sukulaisukko osaa näitä autonmoottoreita laitella, mutta jos tässä kyseisessä koneessa on jotain ihmeellistä mikä pitäisi etukäteen tietää niin nyt olisi aika kertoa
                  Siinä Bentleyssähän on sanottu ne erikoistyökalut joita tarvitaan hommassa. M60 on sitten hieman monimutkaisempi moottori kuin Ladassa...

                  Cylinder Head Removal and Installation, kyllä ja samassa osiossahan neuvotaan tutustumaan hieman muuhunkin mm. jakopäähän.
                  sigpic

                  BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                  Comment

                  • persenaama
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2005
                    • 178

                    #10
                    joo on varmasti monimutkaisempi.. kyllä tolla kokemusta V8 ja diesel koneistakin on.. en usko että tuottaa ongelmia sille. itse opettelen sivusta katselemalla jne.

                    mutta erikoistyökalut, joopa joo, onko ne välttämättömiä? koska tämä korjaajaheppu on sellainen itseoppinut tyyppi joka kyllä on ilman kaluja aina osannut korjata auton kuin auton.

                    esim. joku lukitustyökalu, eiköhän sen saman homman aja lukittavat tongit tai jokin muu vastaava viritys kun vaan käyttää päätään eikä heti juokse kura housussa BMW merkkiliikkeeseen itkemään?

                    Comment

                    • Jorma
                      Bimmer Rookie
                      • Apr 2006
                      • 42

                      #11
                      Sinulla saattaa olla nikasil lohko, jonka rikkipitoinen pensa ja lyhyt ajo on kuluttanut väljäksi. Tämä koskee vanhempia V8 moottoreita. Lohko numeron perusteella selviää onko nikasil.

                      Comment

                      • pheno
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2006
                        • 1996
                        • Tampere

                        #12
                        Originally posted by Jorma
                        Sinulla saattaa olla nikasil lohko, jonka rikkipitoinen pensa ja lyhyt ajo on kuluttanut väljäksi. Tämä koskee vanhempia V8 moottoreita. Lohko numeron perusteella selviää onko nikasil.
                        Eiks tää ollu lähinnä ongelma joissan rapakon takana olevissa koneissa ? Ei siis havaittu euroopassa... onko jotain faktatietoa olemassa koska kk/vuosi nikasil loppu ja alusil alkoi e34:n osalta ?

                        Comment

                        • Leka
                          BTCF Member
                          • Sep 2003
                          • 7701
                          • Vilppula

                          #13
                          Originally posted by pheno
                          Eiks tää ollu lähinnä ongelma joissan rapakon takana olevissa koneissa ? Ei siis havaittu euroopassa... onko jotain faktatietoa olemassa koska kk/vuosi nikasil loppu ja alusil alkoi e34:n osalta ?
                          http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...8&postcount=14
                          sigpic

                          BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                          Comment

                          • pheno
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2006
                            • 1996
                            • Tampere

                            #14
                            Jep, niinku aattelin. Oman 540i V8:n ostin Vilppulalaiselta kaverilta, en tosin tunne nickiä mut hyvin on pelannu noin yleensäottaen, testata pitäis paremmin et vois sanoa jotain konkreettisempaa. Leka varmaan tuntee kun on Vilppulasta kotosin ??

                            Enainakaan tällästä oo huomannu:
                            The problem in the V8's manifests itself as an EXCESSIVELY rough idle.

                            Tää oli sit taas uutta tietoa tavallaan:
                            These engines, due to their performance oriented cam shafts, have a noticeable "rock" at idle, this is completely normal. However, excessively rough idle will cause the entire car to shake, usually unevenly. The problem can also cause the engine to lose so much compression that it will no longer start.

                            Comment

                            • Leka
                              BTCF Member
                              • Sep 2003
                              • 7701
                              • Vilppula

                              #15
                              Originally posted by pheno
                              Jep, niinku aattelin. Oman 540i V8:n ostin Vilppulalaiselta kaverilta, en tosin tunne nickiä mut hyvin on pelannu noin yleensäottaen, testata pitäis paremmin et vois sanoa jotain konkreettisempaa. Leka varmaan tuntee kun on Vilppulasta kotosin ??
                              Menee hieman OT:ksi mutta olkoon... Joo, tuttu autohan tuo on ja onhan tuota touringia tullut muutamia kymmeniä kilometrejä ajettuakin. Tuossa threadissa olevat kuvat varmaankin näyttävät tutuilta
                              sigpic

                              BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎