Announcement

Collapse
No announcement yet.

m10b18 kiertokanki / mäntäasiaa (turbo mielessä)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Team Eastcorner
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 1095
    • Vimpeli

    m10b18 kiertokanki / mäntäasiaa (turbo mielessä)

    No niin, tarkoitus olis laittaa 240 turbo volvon 91.98mm (2.1 L männäntappi 24mm) männät m10b18:aan.. kestääkö m10:in kiertokanget jos koneistaa männäntapin reikää 2mm isommaksi, eli milli ympäriinsä? Löytyykö 92mm reijillä olevaa kannentiivistettä muuhun kuin m3:seen (siis m10:iin), vai teenkö vakio kansipahvista ja liekkirenkaat kuparilangasta? vai löytyykö muita vaihtoehtoja kalliiden takomäntien tilalle?
    Rides:

    -E28 518i ´86
    -Audi A6 C5 ´99
    -VW T4 ´97
  • mortimer
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2003
    • 1079
    • Satulinna kaukomaan

    #2
    itse joskus suunnittelin vastaavaa mäntäsovitusta m10b18 koneeseen, taisi olla jonkun 2.1 suihkuvolvon männät.
    muistaakseni elgringin kynsitiivisteestä tulee sopiva 92 mm männälle kun nyppää "ylimääräiset" liekkirenkaat tiivisteestä pois. ihan hellävaroen pihdeillä :lol:

    i3S -20
    E30M3 slotcar 1:32
    XKE FHC 1971
    Mgb Gt -66
    T6 -19
    E91 -08

    Comment

    • Team Eastcorner
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2004
      • 1095
      • Vimpeli

      #3
      Originally posted by mortimer
      itse joskus suunnittelin vastaavaa mäntäsovitusta m10b18 koneeseen, taisi olla jonkun 2.1 suihkuvolvon männät.
      muistaakseni elgringin kynsitiivisteestä tulee sopiva 92 mm männälle kun nyppää "ylimääräiset" liekkirenkaat tiivisteestä pois. ihan hellävaroen pihdeillä :lol:
      mitäs oot mieltä kestääkö nuo kiertokanget, tehoa tulee noin 150-250hp ...
      Rides:

      -E28 518i ´86
      -Audi A6 C5 ´99
      -VW T4 ´97

      Comment

      • jzl
        Bimmer Rookie
        • Jan 2003
        • 148

        #4
        m10b18 lohko ei varmaan kannata porata noin suureksi => halkeamis vaara

        m10b20 lohkon kyllä voi porata just ja just 92.5mm saakka

        kiertokanget on m10b18 koneessa samat kuin m10b20 ja tutulla kestää hyvin turbona vakio kanget 300hv tehoja. (vuosimallieroista en tierä , mutta näin etk sanoo kiertokangista)

        Comment

        • Benkku
          Bimmer Rookie
          • Oct 2003
          • 85
          • Espoo

          #5
          Lohkojen erot?

          Kerrotko vielä mikä ero on M10B20 ja M10B18 lohkoissa ?
          Valmistusvuoden mukaan on eroja (vanhemmat selvästi painavammat) mutten ole ikinä kuullutkaan että 2,0 ja 1,8 olisi lohkossa eroa.
          Benkku

          Comment

          • Benkku
            Bimmer Rookie
            • Oct 2003
            • 85
            • Espoo

            #6
            Re: m10b18 kiertokanki / mäntäasiaa (turbo mielessä)

            Originally posted by Team Eastcorner
            No niin, tarkoitus olis laittaa 240 turbo volvon 91.98mm (2.1 L männäntappi 24mm) männät m10b18:aan.. kestääkö m10:in kiertokanget jos koneistaa männäntapin reikää 2mm isommaksi, eli milli ympäriinsä? Löytyykö 92mm reijillä olevaa kannentiivistettä muuhun kuin m3:seen (siis m10:iin), vai teenkö vakio kansipahvista ja liekkirenkaat kuparilangasta? vai löytyykö muita vaihtoehtoja kalliiden takomäntien tilalle?
            Ruotsissahan nuo viritelmät on hyvinkin yleisiä, taitaa jotkut ajaa Volvon männällä ja bemarin kiertokangella ilman holkkia välissä jopa.
            Porauksista ja kansipahveista on ollut paljonkin juttua:
            esim: www.drive.to/02tavlan

            Kansipahveja: www.motornord.se

            Benkku

            Comment

            • tihuovin
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2003
              • 1422
              • Oulu

              #7
              Yleensä bemun kiertokanget on hyvin ylimitoitettuja. Sama osa koko konekannalle (esim. M30, 2.8L <=> 3.5L turbo). Se ei siinä petä.

              Männät on siinä avainasemassa. Jos ne kestää, kestää kyllä kiertokangetkin.

              t: Timo

              Comment

              • Team Eastcorner
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 1095
                • Vimpeli

                #8
                Sen tiedän, että nuo m10:n kiertokanget ovat kestäviä, mutta tarkoitushan olisi koneistaa männäntapin reikä isommaksi, kestääkös sen jälkeen...? oheneehan se jopa millin ympäriinsä..
                Rides:

                -E28 518i ´86
                -Audi A6 C5 ´99
                -VW T4 ´97

                Comment

                • Rocla
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2002
                  • 7692
                  • Kajaani

                  #9
                  Originally posted by Team Eastcorner
                  Sen tiedän, että nuo m10:n kiertokanget ovat kestäviä, mutta tarkoitushan olisi koneistaa männäntapin reikä isommaksi, kestääkös sen jälkeen...? oheneehan se jopa millin ympäriinsä..
                  Eikös M10 kangissa ole yläpäässä erikseen vielä helakin?

                  Ei itse kangesta ei tarvi koneistaa mitään.

                  Jos kaikki menisi kuin elokuvissa niin ton helan poistamalla kävis suoraan volvon tappi, mut en usko.
                  Olli.

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎