Kierre paskana venttiilikopasta M50b25

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Korby
    Newbiemmer
    • Sep 2005
    • 16

    Kierre paskana venttiilikopasta M50b25

    Elikkä venttiilikopan tiivistettä olin vaihtamassa ja kokoamis vaiheen lopussa kävi aika vittumaisesti. Aivan tulipellissä kiinni olevaa mutteria olin laittamassa kiinni, kun huomasin että se prikka siinä alla pyörii mutterin mukana. Siinä vaiheessa jo pahinta peläten otin uudestaan auki sen kannen ja huomasin että kierteethän sieltä oli mennyt Ja siis en kiristänyt sitä liian kovaan momenttiin, kun en kerennyt edes loppuun asti sitä kääntämään.

    http://koti.mbnet.fi/masako/kierre.jpg <--- kuva kierteestä mikä meni paskaksi.

    Elikkä nyt sitten pystyykö tota jotenkin korjaamaan vai meneekö koko venttiilikoppa vaihtoon?
  • AcS325
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2005
    • 227
    • Road to Jalalabad

    #2
    Siis menik&#246; kierre tosta pultista?

    Eik&#246;h&#228;n ihan jollain tavallisella kierre sarjalla mahda onnistua. Ja sitten vaseliinia v&#228;h&#228;n pultin p&#228;&#228;h&#228;n ja varovasti takaisin.
    Last edited by AcS325; 14-04-2006, 11:52.
    "koita uudelleen kyllä se lähtee"

    Comment

    • Korby
      Newbiemmer
      • Sep 2005
      • 16

      #3
      Originally posted by AcS325
      Siis menikö kierre tosta pultista?

      Eiköhän ihan jollain tavallisella kierre sarjalla mahda onnistua. Ja sitten vaseliinia vähän pultin päähän ja varovasti takaisin.
      Joo eli siis kierre on tossa pultissa kunnossa, eli siis toi pultti "söi" sieltä kopasta sen kierteen pois.

      Comment

      • AcS325
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2005
        • 227
        • Road to Jalalabad

        #4
        No koita nyt ensin jollain kierre tapilla avata se ja jos ei oonistu ni kysy sitten viisaammilta.
        "koita uudelleen kyllä se lähtee"

        Comment

        • nut
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2003
          • 1613
          • Vaasa/Kauhajoki

          #5
          Hetkinen, eikös tuo ole siis se pää mikä tulee suoraan kanteen kiinni ja itse koppa tulee niillä mutterin tapaisilla sitten tuohon ohuempaan tappiin vai muistanko ihan väärin? Ts. sulla on siis jengat korkannu kannesta vai?
          BMW-ALPINA E46 B3 3.3 #527

          Comment

          • Korby
            Newbiemmer
            • Sep 2005
            • 16

            #6
            Originally posted by nut
            Hetkinen, eikös tuo ole siis se pää mikä tulee suoraan kanteen kiinni ja itse koppa tulee niillä mutterin tapaisilla sitten tuohon ohuempaan tappiin vai muistanko ihan väärin? Ts. sulla on siis jengat korkannu kannesta vai?
            juurikin näin.

            Comment

            • Raine
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2003
              • 2603
              • N/A

              #7
              ..........
              Last edited by Raine; 24-06-2013, 00:21.
              ///Motorporot

              Comment

              • nut
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2003
                • 1613
                • Vaasa/Kauhajoki

                #8
                Jep, vastaavia systeemejä kun helicoil oon nähny myös ainakin IKHlla hyllyssä, olikohan Völkel tms. valmistaja, jonkun kympin muistaakseni oli satsi missä pora, tappi ja hyppysellinen irtojenkoja.

                Toisaalta saattaahan se pitää jos saa jonkinmoiset jengat vielä pelastettua kanteen ja jotain jytyä kierreliimaa väliin?
                BMW-ALPINA E46 B3 3.3 #527

                Comment

                • Laakeri
                  Bimmer Fanatic
                  • Apr 2005
                  • 982
                  • Rovaniemi

                  #9
                  Kierreliimalla ainakin itse korjasin edellisestä autosta vastaavanlaisen vian.. Liimaa ja antaa yön olla niin kyllä se sen verta pysyy että saa pultin kiinni.
                  E34 S38B38
                  E36 S50B30us hx52 ->M50B32
                  2gen RAM 5.9 cummins

                  Comment

                  • Korby
                    Newbiemmer
                    • Sep 2005
                    • 16

                    #10
                    Täytyy huomenna yrittää tehdä sinne uudet kierteet ja kokeilla jotain kunnon kierreliimaa. Jos tämä ei toimi ni sitten pääsiäisen jälkeen jonnekin koneistamoon kyselemään seuraavaa toimenpidettä.

                    Kiitoksia vastauksista.

                    Comment

                    • 525TDS Touring
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2004
                      • 483
                      • Sahalahti

                      #11
                      Originally posted by Korby
                      Täytyy huomenna yrittää tehdä sinne uudet kierteet ja kokeilla jotain kunnon kierreliimaa. Jos tämä ei toimi ni sitten pääsiäisen jälkeen jonnekin koneistamoon kyselemään seuraavaa toimenpidettä.

                      Kiitoksia vastauksista.
                      Ilman muuta helicoililla kannattaa mielummin tehdä. Sen tekee ammattitaitoinen metallimies muutamassa minuutissa kun on välineet.
                      Ex-525TDSa Touring -98
                      Ex-MB E220T CDi -02
                      E61 520D -09
                      F11 518d -16

                      Comment

                      • ali
                        Bimmer Rookie
                        • Dec 2005
                        • 38

                        #12
                        Originally posted by Laakeri
                        Kierreliimalla ainakin itse korjasin edellisestä autosta vastaavanlaisen vian.. Liimaa ja antaa yön olla niin kyllä se sen verta pysyy että saa pultin kiinni.
                        laakerilukite on tehokkaampaa

                        Comment

                        Working...
                        X