Announcement

Collapse
No announcement yet.

Automaatin öljymäärän tarkistus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 520ia
    Newbiemmer
    • Sep 2005
    • 23

    Automaatin öljymäärän tarkistus

    Mites noista tietää öljyt tarkistaa vm-02,ja steptronicci?
  • Juho_P
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2005
    • 313
    • p-pohjanmaa

    #2
    Ei ihan varmaa tietoa ole mutta aika varma oon että tapahtuu perinteisellä konstilla.

    Eli P tai N päälle ja tarkistaa sen öljymäärän auton ollessa käynnissä.
    pistetään vehkeet paskaksi ja katotaan sitte miten se homma ois Pitäny tehdä..

    Comment

    • Hemi
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 18880
      • Pirkanmaa

      #3
      ...mutta mistä?

      Comment

      • 520ia
        Newbiemmer
        • Sep 2005
        • 23

        #4
        öljyt

        niinpä sen ku tietäs?

        Comment

        • Hemi
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 18880
          • Pirkanmaa

          #5
          ...Niin, eli ei tarvitse/ekä voi tarkastella. Eli ei kuulu käyttäjän tekemiin tarkastuksiin. Öljynvähyydestä ilmoitetaan kyllä kojelaudassa, mutta jos vajausta on ja valo tauluun syttyy, on jotain sen verran pahasti hajalla että huoltoliike kutsuu joka tapauksessa. Unohda siis koko juttu ja jos tästä "välinpitämättömyydestä" iskee huono omatunto, niin tarkistele vaikka etu ja takapään välykset sekä jarrupalat vaihtaessasi kesärenkaat.

          Comment

          • 520ia
            Newbiemmer
            • Sep 2005
            • 23

            #6
            Originally posted by Hemi
            ...Niin, eli ei tarvitse/ekä voi tarkastella. Eli ei kuulu käyttäjän tekemiin tarkastuksiin. Öljynvähyydestä ilmoitetaan kyllä kojelaudassa, mutta jos vajausta on ja valo tauluun syttyy, on jotain sen verran pahasti hajalla että huoltoliike kutsuu joka tapauksessa. Unohda siis koko juttu ja jos tästä "välinpitämättömyydestä" iskee huono omatunto, niin tarkistele vaikka etu ja takapään välykset sekä jarrupalat vaihtaessasi kesärenkaat.

            niin mikä kuuluu mikä ei?ja kyllähän ton öljymäärän jostain luulis selville saavan..ja en mä huvikseni niitä tarkastele jos sitä luulet..lauhduttajan letkut kun hieman vuotaneet

            Comment

            • Juho_P
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2005
              • 313
              • p-pohjanmaa

              #7
              Originally posted by Hemi
              ...mutta mistä?
              Sori. My Bad.
              pistetään vehkeet paskaksi ja katotaan sitte miten se homma ois Pitäny tehdä..

              Comment

              • Vee-eit
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2004
                • 709
                • Turku

                #8
                Aihetta sivuten http://www.e38.org/zf-5hp30-service.html. HUOM ! Nämä ohjeet eivät ole sinun autoosi, mutta samasuuntainen periaate.
                Hyvin suunniteltu on yhä kokonaan tekemättä.

                Comment

                • Hemi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 18880
                  • Pirkanmaa

                  #9
                  Ei liity linkki mitenkään alkuperäisen kysyjän "ongelmaan".
                  Hänellä ei nimittäin ole peltisessä ZF/Steptronicin automaatin öljypohjassaan ensimmäistäkään poisto eikä täyttöaukkoa...kun ei kerran ole oljyt tehty tässä laatikossa vaihdettaviksi eikä edes tarkistettaviksi.

                  Comment

                  • Kentsu
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2004
                    • 1397
                    • Tuusula

                    #10
                    Tuossa laatikossa on öljyn lämpäanturi.
                    Kopio yhdestä BMW Electronic Transmission Control -opuksesta:
                    --
                    The transmission oil temperature information is used to:
                    - Initiate warm up program
                    - To inhibit TCC operation until a specified temperature has been reached
                    - For determining fluid level when used with diagnostic equipment
                    --
                    Eli voimme todeta että huollossa piuhan päässä pitäisi pystyä selvittämään onko lootassa oikea määrä litkua.
                    Ex: 523iA '97, 520iA '89
                    /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

                    Comment

                    • Vee-eit
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2004
                      • 709
                      • Turku

                      #11
                      Originally posted by Hemi
                      Hänellä ei nimittäin ole peltisessä ZF/Steptronicin automaatin öljypohjassaan ensimmäistäkään poisto eikä täyttöaukkoa...kun ei kerran ole oljyt tehty tässä laatikossa vaihdettaviksi eikä edes tarkistettaviksi.
                      Mitenköhän ne öljyt on sinne laitettu, jos siellä ei ole täyttöaukkoa ?
                      Hyvin suunniteltu on yhä kokonaan tekemättä.

                      Comment

                      • -Tapi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2004
                        • 3117
                        • Välisuomi

                        #12
                        Originally posted by Vee-eit
                        Mitenköhän ne öljyt on sinne laitettu, jos siellä ei ole täyttöaukkoa ?
                        Tehtaalla on sellainen tomaattiöljyä sisältävä allas jossa työntekijä seisoo ja pitää laatikon osia oikealla korkeudella samalla kun kasaa sitä. Lopulta siis kun viimeinen pultti saadaan paikalleen, laatikon sisällä on oikea määrä öljyä (olettaen että altaan pinta oli oikealla korkeudella.
                        ---

                        Comment

                        • Vee-eit
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2004
                          • 709
                          • Turku

                          #13
                          Originally posted by -Tapi
                          Tehtaalla on sellainen tomaattiöljyä sisältävä allas jossa työntekijä seisoo ja pitää laatikon osia oikealla korkeudella samalla kun kasaa sitä. Lopulta siis kun viimeinen pultti saadaan paikalleen, laatikon sisällä on oikea määrä öljyä (olettaen että altaan pinta oli oikealla korkeudella.
                          Ahaa, kyllä ne ZF:n insinöörit osaa. Hemihän tietysti tiesi tämän, muttei kertonut..
                          Hyvin suunniteltu on yhä kokonaan tekemättä.

                          Comment

                          • Hemi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2004
                            • 18880
                            • Pirkanmaa

                            #14
                            No, kun kerran tiedät, niin näytäppä minulle missä on virallinen ZF steptronicin öljyn täyttöaukko?

                            Comment

                            • Vee-eit
                              Bimmer Fanatic
                              • Oct 2004
                              • 709
                              • Turku

                              #15
                              Originally posted by Hemi
                              No, kun kerran tiedät, niin näytäppä minulle missä on virallinen ZF steptronicin öljyn täyttöaukko?
                              Minun on turha näyttää mitään, koska tiedät jokatapauksessa kaikesta kaiken. Maalaisjärki kuitenkin sanoo, että laatikossa on joku aukko, josta öljyt on sinne alunalkaenkin laitettu.
                              Hyvin suunniteltu on yhä kokonaan tekemättä.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎