ihan mielenkiinnosta mitkä ne bemun mallit on diesel puolella joista hajoaa turboja?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
mistä bemun malleista hajoaa turboja?
Collapse
X
-
Originally posted by TBmanoli minulla ja siihen vaihtoivat tehtaan piikkiin uuden turbon n. 100 000km:n kohdalla... Huoltopäällikkö mainitsi asian olevan kyseisen turbotyypin ongelma. Nykyisen kulkineeni E60 530dA turbo on kuulemmati eriä mallia??-> E92 325i -07
ex: E53 X5 3.0d -04 Sport
Comment
-
-
Itsellä myös 320d vm 1999, nyt mittarissa 232 tkm jossa turbo alkuperäinen. Autossani oli vetopuolella ongelmaa aikaisemmin jolloin myös sen turboa tutkittiin (todettiin ehjäksi) kahdessa eri valtuutetussa bmw-huollossa ja yli 20 vuotta turboja korjanneessa pajassa. Kaikkien paikkojen mielipide oli että nykyaikaisissa turboissa ei juurikaan vikoja löydy. Toisin oli joskus 80-luvulla kun niitä alkoi olla sarjatuotannossa, mm. Saabeissa.
Tietysti poikkeuksia löytyy nykyäänkin, ihmisten suunnittelmia/tekemiä nämäkin vekottimet ovat.
Comment
-
-
niin
Originally posted by VasaraMikähän vuosimalli sulla mahto olla?
Malli oli -02, elikkä se 110 kW moottori..
Se toinen turbo, jonka laittoivat takuuseen kesti ainakin siihen asti, kun vaihdoin nykyiseen E60 koriseen. Ajoin ennen vaihtoa mittariin 288 tkm..
Helvetin huonosti käynnistyi vanha loppuajastaan... Muuten oli kyllä edullinen auto pitää liikkeellä...
kuten kilometreistä näette, olen auton "tosikäyttäjä" elikkä kestotestejä on tullut tehtyä eri merkeillä "omassakäytössä" jo vuodesta -83
Eri autoerkkejä on ollut kymmenkunta ja erityyppisiä dieseleitä liki kaikki kyseisitä merkeistä... Kyllä huolet väheni kun otin Bemut alleni, jopa todella merkittävästi. Myös kustannukset / km putosivat aika kivasti silloin. (vertaan esim. Audeihin ja VinksinWonkseihin).
Myös hinauskeikat loppuivat, kun Volvosta luovuin.
Saapa nähhän nyt miten käy tämän nyky E60 kanssa... liekö kuin vikaherkkä peli.. Nyt alkaa olla 36 tkm mittarissa eikä vielä mitään, lukuunottamatta poppikoneen käsittämättömiä "mölähdyksiä", kun se satunnaisesti menee ihan täysille. Pitää mainita huollossa, että laittavat uuden ration, jos se siinä olisi vika..
Comment
-
-
Originally posted by TBmanNyt alkaa olla 36 tkm mittarissa eikä vielä mitään, lukuunottamatta poppikoneen käsittämättömiä "mölähdyksiä", kun se satunnaisesti menee ihan täysille. Pitää mainita huollossa, että laittavat uuden ration, jos se siinä olisi vika..
Comment
-
-
Originally posted by TBmankuten kilometreistä näette, olen auton "tosikäyttäjä" elikkä kestotestejä on tullut tehtyä eri merkeillä "omassakäytössä" jo vuodesta -83
Eri autoerkkejä on ollut kymmenkunta ja erityyppisiä dieseleitä liki kaikki kyseisitä merkeistä... Kyllä huolet väheni kun otin Bemut alleni, jopa todella merkittävästi. Myös kustannukset / km putosivat aika kivasti silloin. (vertaan esim. Audeihin ja VinksinWonkseihin).Myös hinauskeikat loppuivat, kun Volvosta luovuin.------
G31 530d
Comment
-
-
No joo
Onhan se tietysti niin, että kuulee "juttuja" ja juttuja autoista.
Alkuun oli VW Jetta diesel 1,6. Jakopääonkelmia (kiristäjän pyörät jäivät jumiin)
vähäruokainen ja pakkasella oli pirun kylmä kulkine. Ei jaksanut mennä yli 140km/h.
Sitten taisi tulla Toyotan Corolla 1,8DX, moottori toimi hyvin, lukuunottamatta ekatelven huohotinvaikuksia. Suhtvähäruokainen, huippua repi tutkalla tarkasti mitettuna 144 km/h..
Toyota Carina 2,0 diesel, josta hajosi jakopumppu heti 100tkm:n jälkeen.. Kun jakopumppelo saatiin kuntoon, mätkäisin hirvenpäälle ja peli meni lunariin. Sitten tuli taas VW golhvi.. 1,6 d. sama paska, samat ongelmat, lukuunottamatta kylmyyttä talvella, se oli helvetin kylmä. Sillä autolla seuraava omistaja oli saanut elämänsä kyydit kun moottori oli alkanut "vetää" täysillä öljyjen saatua intoa imusarjaan.. Ei sammu muuten, kuin jarrulla
4. vaihde päällä.
Toyotan HJ60 d. 5. vaihde korkkasi kärry perässä... (ajoin liian hiljaa sille vaihteelle).
Raskasruokainen, lämmin talvella (lisälämppäri takajalkatilassa)
Moottorin särki silloinne Keminmaan Vehon huolto, kun vein pelin 250tkm ajettuna huoltoon hehkujen toimimattomuuden takia, niin vaihtoivat hehkut, mutta tippui 4. sylinteriin hehkun kärki ja takoi käyntiilaitossa kannen kappaleiksi... Siis ei hyvä.
Taas Tojota. Crown 2.2 d, raskas kori, hiljainen sisältä ja todella valtava teho (64 hv)jokainen voi kuvitella millaista tuskaa oli ohittaminen pelillä.. Öljynvaihto oli suositeltu 5tkm välein, joten vähintään kerran viikossa meni sitten 9 l. delvakkia.. Toimi muuten hyvin
Chevrolet 5,7 da lavakulkine.. Mukavaa letkeätä kyytiä, mutta moottori oli maapallukan surkein vätöstys..kauhea kulutus ja heikko oli, kun suoraan bensakoneesta muuttivat sen letukalla dieseliksi.. kaikkea sitä tulee hankkineeksi..
Volvo 244 d. 5 sylinterinen Vokkelo moottorina. ostin pelin huhtikuussa, seuraavana syksynä motti hajosi Kiirunassa, kun laitoin -20 C:n pakkasesta käyntiin.. ei ehtiny kunnolla edes tutustua peliin. Ei kuitenkaan tietokonevikoja
Mersu 220d W123 (taisi olla kori tyyppi) luja peli, ehdin vain sisäänajaa sen, muualtakin kuin autotallini takaseinästä, nimittäin kerran lipsahti startti "jumiin" ja väkisin 1. vaihde päällä läksi ja meni varaston puolelle..
VW vento d. huolto oli jatkuva prosessi. Auto oli enemmän elinajastaan Torniossa Pörhöllä, kuin mulla tiellä.. en edes jaksa muistaa vikalistaa.
Audi 100 D"sämpylän"mallinen. pelasi aika hyvin, poislukien sähköt.. keskuslukko toimi keskimäärin 3 päivää kuukaudesta..
Audi 80d. on varmaan ajossa vieläkin jossainpäin suomea..
Toimi ihan OK, lukuunottamatta sitä lukitusongelmaa.. (keskuslukko huolia)
BMW 325dt pelitti kivasti. itsehuolto toimi vielä silloin.
Volvo 740 d, kartano. oli kova peli.. sillä oli jo kirnuttu 200tkm ennen mua ja minulta lähti 590tkm mittarissa pois.. öljyä meni, mutta matkaa vaan tehtiin..
Taas Bemu, 325, vaimo nukahti rattiin ja emäntä teholle, bemu lunariin... vain 60tkm ajettuna.
RangeRover diesseli.. todellinen taistelunorsu.. helvetin kallis ostos, huolto oli vielä kalliimpaa Suomessa, Ruotsissa sensijaan ihan kohtuullinen huoltohinnasto.
Ford montikka.. kaikki tietää millainen on Ford omistajan elämä, joten luovuin siitä niin nopeasti, kuin kykenin.
Sitten oli hetken BMW 530 d, jonka maahanmuutonvuoksi myin suht käyttämättömänä pois... ei huolia.
V70 joka olikin ihan tietotekninen katastrofi. ainakin 4 ajotietokonetta+ vähintään 100 anturia vaihdettuaan maahantuojan edustaja suositteli minulle uutta V70 VOLVOA!! Vittuunnuin täysin ja palasin Bemuun. 330 dA n.300tkm huoletonta kilometriä, tankkausta jopa venäjältä, n. 60tkm:n verran..
taas 320dA ja nyt sitten E60, 530dA
Että kyllä tätä on hiukan tosiaan tullut kokemuksen tietä koiteltua
Mitens se Sinulla suffeli on nuo autoilukokemukset? Oletkos ajanut millaisilla peleillä ja suunnilleen miten paljon?
Saattoi jäädä välistä auto pois, jota en nyt hokaa, mutta kyllä tässä on tullut kaikkea romua rassattua, tiellä ja tallissa.. Tuntuu toisinaan, ettei mitään muuta ole ehtinytkään..
Comment
-
-
Eikös tossa E39 530d:ssä ollut kans turbomurheita, ainakin siis siinä vanhemmassa versiossa?
Sekin oli muistaakseni vähän yksilökohtaista mutta niissä sitä esiintyi.
Ja tätä tietoa muistelen joskus täältä lukeneeni.Maailma on erilainen nelikko kuskin silmin.
On todennäköistä, että epätodennäköinen toteutuu.
Comment
-
-
Originally posted by TBmanOnhan se tietysti niin, että kuulee "juttuja" ja juttuja autoista.
Alkuun oli VW Jetta diesel 1,6. Jakopääonkelmia (kiristäjän pyörät jäivät jumiin)
vähäruokainen ja pakkasella oli pirun kylmä kulkine. Ei jaksanut mennä yli 140km/h.
Sitten taisi tulla Toyotan Corolla 1,8DX, moottori toimi hyvin, lukuunottamatta ekatelven huohotinvaikuksia. Suhtvähäruokainen, huippua repi tutkalla tarkasti mitettuna 144 km/h..
Toyota Carina 2,0 diesel, josta hajosi jakopumppu heti 100tkm:n jälkeen.. Kun jakopumppelo saatiin kuntoon, mätkäisin hirvenpäälle ja peli meni lunariin. Sitten tuli taas VW golhvi.. 1,6 d. sama paska, samat ongelmat, lukuunottamatta kylmyyttä talvella, se oli helvetin kylmä. Sillä autolla seuraava omistaja oli saanut elämänsä kyydit kun moottori oli alkanut "vetää" täysillä öljyjen saatua intoa imusarjaan.. Ei sammu muuten, kuin jarrulla
4. vaihde päällä.
Toyotan HJ60 d. 5. vaihde korkkasi kärry perässä... (ajoin liian hiljaa sille vaihteelle).
Raskasruokainen, lämmin talvella (lisälämppäri takajalkatilassa)
Moottorin särki silloinne Keminmaan Vehon huolto, kun vein pelin 250tkm ajettuna huoltoon hehkujen toimimattomuuden takia, niin vaihtoivat hehkut, mutta tippui 4. sylinteriin hehkun kärki ja takoi käyntiilaitossa kannen kappaleiksi... Siis ei hyvä.
Taas Tojota. Crown 2.2 d, raskas kori, hiljainen sisältä ja todella valtava teho (64 hv)jokainen voi kuvitella millaista tuskaa oli ohittaminen pelillä.. Öljynvaihto oli suositeltu 5tkm välein, joten vähintään kerran viikossa meni sitten 9 l. delvakkia.. Toimi muuten hyvin
Chevrolet 5,7 da lavakulkine.. Mukavaa letkeätä kyytiä, mutta moottori oli maapallukan surkein vätöstys..kauhea kulutus ja heikko oli, kun suoraan bensakoneesta muuttivat sen letukalla dieseliksi.. kaikkea sitä tulee hankkineeksi..
Volvo 244 d. 5 sylinterinen Vokkelo moottorina. ostin pelin huhtikuussa, seuraavana syksynä motti hajosi Kiirunassa, kun laitoin -20 C:n pakkasesta käyntiin.. ei ehtiny kunnolla edes tutustua peliin. Ei kuitenkaan tietokonevikoja
Mersu 220d W123 (taisi olla kori tyyppi) luja peli, ehdin vain sisäänajaa sen, muualtakin kuin autotallini takaseinästä, nimittäin kerran lipsahti startti "jumiin" ja väkisin 1. vaihde päällä läksi ja meni varaston puolelle..
VW vento d. huolto oli jatkuva prosessi. Auto oli enemmän elinajastaan Torniossa Pörhöllä, kuin mulla tiellä.. en edes jaksa muistaa vikalistaa.
Audi 100 D"sämpylän"mallinen. pelasi aika hyvin, poislukien sähköt.. keskuslukko toimi keskimäärin 3 päivää kuukaudesta..
Audi 80d. on varmaan ajossa vieläkin jossainpäin suomea..
Toimi ihan OK, lukuunottamatta sitä lukitusongelmaa.. (keskuslukko huolia)
BMW 325dt pelitti kivasti. itsehuolto toimi vielä silloin.
Volvo 740 d, kartano. oli kova peli.. sillä oli jo kirnuttu 200tkm ennen mua ja minulta lähti 590tkm mittarissa pois.. öljyä meni, mutta matkaa vaan tehtiin..
Taas Bemu, 325, vaimo nukahti rattiin ja emäntä teholle, bemu lunariin... vain 60tkm ajettuna.
RangeRover diesseli.. todellinen taistelunorsu.. helvetin kallis ostos, huolto oli vielä kalliimpaa Suomessa, Ruotsissa sensijaan ihan kohtuullinen huoltohinnasto.
Ford montikka.. kaikki tietää millainen on Ford omistajan elämä, joten luovuin siitä niin nopeasti, kuin kykenin.
Sitten oli hetken BMW 530 d, jonka maahanmuutonvuoksi myin suht käyttämättömänä pois... ei huolia.
V70 joka olikin ihan tietotekninen katastrofi. ainakin 4 ajotietokonetta+ vähintään 100 anturia vaihdettuaan maahantuojan edustaja suositteli minulle uutta V70 VOLVOA!! Vittuunnuin täysin ja palasin Bemuun. 330 dA n.300tkm huoletonta kilometriä, tankkausta jopa venäjältä, n. 60tkm:n verran..
taas 320dA ja nyt sitten E60, 530dA
Että kyllä tätä on hiukan tosiaan tullut kokemuksen tietä koiteltua
Mitens se Sinulla suffeli on nuo autoilukokemukset? Oletkos ajanut millaisilla peleillä ja suunnilleen miten paljon?
Saattoi jäädä välistä auto pois, jota en nyt hokaa, mutta kyllä tässä on tullut kaikkea romua rassattua, tiellä ja tallissa.. Tuntuu toisinaan, ettei mitään muuta ole ehtinytkään..F10 LCI -15
E60 LCI -08
Comment
-
-
Eiköhän toi turbo saada väärällä käytöllä vaikka heti paskaksi,melkein autosta riippumatta!"Vauhti on jumala, autoni on kirkkoni ja BMW on uskontoni jonka moottori soittelee jatkossakin saatanallisia säkeitä teille kaikille liikenteen pakanoille ja vääräoppisille"
Comment
-
-
Originally posted by ytteOnpa kerenny sattua vaikka mitä.
Niin, jätin sattumukset pois
Jos niitä tähän alkaisi näpyttelemään, niin siihen ei riittäisi Valpurinpäivät, eikä minun olutpussukka.. heh..
Sitäpaitsi pitää olla maanantai-iltana jo Torniossa, josta porukkaa vankkuri täyteen ja Stavangeriin suuntamme... Ei saisi muuten kilometrejä laskutukseen
Comment
-
-
Originally posted by TBmanMitens se Sinulla suffeli on nuo autoilukokemukset? Oletkos ajanut millaisilla peleillä ja suunnilleen miten paljon?
Saattoi jäädä välistä auto pois, jota en nyt hokaa, mutta kyllä tässä on tullut kaikkea romua rassattua, tiellä ja tallissa.. Tuntuu toisinaan, ettei mitään muuta ole ehtinytkään..Tosin sulla on about 20v enemmän autoilukokemuksia kuin mulla... Itellä on ollut vain 3-4 surkeeta kesäautoa ja viimeks mulla oli täysromu Fiat Uno, jonka jälkeen mikä tahansa auto tuntuu loistavalta
Nykyinen peli kyllä tuntuu sen verta loistavalta, että jos se varastettaisiin, niin ostaisin luultavasti samanlaisen uudestaan.
------
G31 530d
Comment
-
-
Niin, mutta
Tyvestä on puuhun kiipeiltävä, yleensä.
Tosin rakensin minä pikkupoitsuna sellaisen "tarmpoliini" hässäkän, että kun saunan katolta hyppäsi siihen, niin tarkoituksena oli lennähtää läheisen männyn puolivälin oksille... Nooo, jokainen taitaa sitten arvata, että kun minä rohkeana koehyppääjänä ekakertaa härdelliä kokeilin, niin siinähän ei kunniankukko laulanut... Eli ei kannata suoraan puolipuusta aloittaa
Listasta jäi pois kaikki pensalla toimineet autot, sillä niitä on mulla ollut vain 4 kpl ja jokainen on ollut lähinä puhtaan harrasteen ympärillä, joten kilometrejä on tullut ainoastaan muutama sata/vuosi pensa-autojen kopissa..
Originally posted by suffeliHuh huh, melkoisesti olet kyllä saanut aikaan noiden autojen kanssaTosin sulla on about 20v enemmän autoilukokemuksia kuin mulla... Itellä on ollut vain 3-4 surkeeta kesäautoa ja viimeks mulla oli täysromu Fiat Uno, jonka jälkeen mikä tahansa auto tuntuu loistavalta
Nykyinen peli kyllä tuntuu sen verta loistavalta, että jos se varastettaisiin, niin ostaisin luultavasti samanlaisen uudestaan.
Comment
-
Comment