Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50B25 laturin laakerit

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Aksu|
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 1063

    M50B25 laturin laakerit

    Nyt on ilimeisestikin niin että muovimoottorin laturin laakerit on sanoneet itsensä irti (piti rohinaa, irroitin laturinhihnan ja pyöritin rullia + laturia käsin -> laturi äänteli).

    Laturi on vaihdettu kokonaisuudessaan n. 2v sitten. Vanhan 80A laturin tilalle tuli 140A laturi.

    Boschin koodi laturille on 0 120 465 031
    BMW:n koodi 12 31 1 738 351 / 352



    ETK:sta kyllä löytyy laturista kuva, mutta ei räjäytyskuvaa mistä saisi selville laakerien koon. Laturinhan voisi toki purkaa ja kasata ja ajaa hakemaan ne laakerit ja purkaa ja vaihtaa ne laakerit ja kasata ja eli ei.

    ETK:sta löytyy taasen sitten toisen 140A laturin räjäytyskuva, hieman on eri näköä.

    Myös tyyppinumero on eri:
    Boschin koodi 0 120 468 103
    BMW:n koodi 12 31 1 738 088 / 089



    Osaisiko joku sanoa suorilta minkä kokoiset laakerit sinne käy, vai onko tuo laturi muka ei-purettavaa-mallia vai sattuisiko olemaan jopa samankokoiset kuin tuossa toisessa
    Ainakin tuo rulla mistä moniurahihna kulkee on etk:n mukaan pienempi tässä mallissa mistä ei löydy räjäytyskuvaa.

    Autokaan ei oikein purettuna voi seistä kun sillä pitäisi kulkea töihin joka aamu ja poiskin sieltä pitäisi päästä

    HJÄLP
    Last edited by Aksu|; 01-05-2006, 18:31.
    EX:
    328CiA -99
    525tdsA -98
    525i -93
    316i -95
    Peugeot 405Mi16 -89, 106GTi -98, 306GTi -00, 306 GTi-97
  • fraatti
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 4595
    • Tampere

    #2
    elektrotuotteesta tampereelta löytyy noihin laakereita.. tais olla etupään laakeri 21€ ja takapään joku ~10€. Laakerit on sitten vaan hitunsen vertaa lujassa että voi ruveta hirvittään se paukuttamisen määrä mitä siinä tarvitaan että lähteen auki..

    remontti samaisessa firmassa maksaa 70€ sisältää hiilet, laakerit, ankkurin päähän tulevat kupariset kulutuspinnat sekä työn..
    F11 535dX LCI
    Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

    Comment

    • easy_ac
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2005
      • 452
      • Tampere

      #3
      ite pitäs sama työ tehä, hiukan pitää laakerit ääntä, kirjottele miten onnistu vaihto

      Comment

      • Aksu|
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2003
        • 1063

        #4
        Elikkäs laakerit löytyivät asiantuntevasta autosähköfirmasta pelkällä boschin numerolla.

        11e + 3e oli hinnat, tarvike.

        Boschin alkuperäiset olisi olleet yli 30e. Myyjä suositteli tarvikkeita.

        Toivon, ja luotan siihen että ne ei ole liian jumiin kerennyt lyödä 2v aikana. Huomena yritän ottaa operaatioksi ja kahtotaan kuinka äijän käy
        EX:
        328CiA -99
        525tdsA -98
        525i -93
        316i -95
        Peugeot 405Mi16 -89, 106GTi -98, 306GTi -00, 306 GTi-97

        Comment

        • herja
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2003
          • 1649

          #5
          Laakerit lähtee laturista kun kuppa töölöstä kun on oikeet otteet, lähinnä ulosvetäjä. Yhden tollasen M50B25 koneen laturin oon remontoinut ja oli kyllä aika helppo homma. Vaikein juttu oli sen ison mutterin aukasu kun ei tajuttu kokeilla heti pulttipyssyä ja toinen oli se kollektoripinnan poisto repimättä johtoja.
          Retard Member

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎