Ihmettelin viime lootan öljynvaihdossa miten ko. lootan öljymäärä määritetään muuta kuin manuaalien täyttömäärän mukaan. Onko kellään tietoa onko tuossa lootassa mitään öljytikkua tai tarkistusroppua. Viime öljynvaihdossa huomasin ajossa öljymäärän liian vähäiseksi joten laittoivat lisää lootan pohjapropun kautta. Nyt toimii muuten hyvin, mutta jos joutuu jarruttamaan nopeasti, niin jotenkin vaihtaminen alaspäin on todella hidasta ja usein kolahtaa takapäässä kun loota ei ehtisi mukaan alentamaan vaihteita. Oli jotenkin epämääräistä tuo öljynlisäys, jospa sitä tuli liikaa. Niin loota ei ole uusimmasta päästä vaan vuodelta -91.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
5Hp 18 automaattilootan öljymäärä
Collapse
X
-
Tuolta vinkkiä: http://www.europeantransmissions.com...ansService.pdf
Täytetään propun kautta koneen käydessä niin kauan, että ei mene enempää. Noilla linkin ohjeilla varmaankin onnistuu.
Suurin huolenaihe taitaa olla, että saiko öljyt vaihtanut huoltamo tarpeeksi uutta tupaan. Ainakin Kauhajoella paikallinen "merkkihuolto" jätti velipojan autoon 1,5l vajausta vielä toisen yrityksenkin jälkeen. Homma piti sitten viedä loppuun merkkikorjaamon voimin Seinäjoella.Last edited by Happo; 02-05-2006, 15:52.Ford S-Max 2.0
Kilpuri VW Golf III VR6
ex:
F11 535d xdrive M-sport, E60 530ix M-Sport, F10 535d M-sport, E46 320d touring M-sport II, E34 525tdsa touring, E30 324td touring, E30 318i, M20B20
-
-
kiitos vastauksesta. Kone ei kylläkään käynyt kun viimeksi lisättiin. Mutta tilanne parani huomattavasti. Ennen öljynlisäystä tyhjäkäynnillä ei ollut "ryömintää", mutta nyt taas on kuin normaalistikin. Eilen katsastuksessa kävin auton alla ja sieltä ei ainakaan silmin ollut havaittavissa öljytikun paikkaa. Näissä laatikoissa kuulemma voi olla sellainen joissain vanhemmissa (bentleyn manuaalin mukaan) ei vain sanottu missä vuosimalleissa.
Comment
-
-
Originally posted by JuRikiitos vastauksesta. Kone ei kylläkään käynyt kun viimeksi lisättiin. Mutta tilanne parani huomattavasti. Ennen öljynlisäystä tyhjäkäynnillä ei ollut "ryömintää", mutta nyt taas on kuin normaalistikin. Eilen katsastuksessa kävin auton alla ja sieltä ei ainakaan silmin ollut havaittavissa öljytikun paikkaa. Näissä laatikoissa kuulemma voi olla sellainen joissain vanhemmissa (bentleyn manuaalin mukaan) ei vain sanottu missä vuosimalleissa.
edit. tää olikin myöhässäLast edited by 525TDS Touring; 03-05-2006, 17:23.Ex-525TDSa Touring -98
Ex-MB E220T CDi -02
E61 520D -09
F11 518d -16
Comment
-
-
Kyllä nimenomaan nuo lämpötilat, eli joudut seisottamaan autoa aika kauan ennen huoltoa, jos olet kauempaa (n. yli 3km) ajanut sillä.
Ei sitä tikkua kannata haikailla, kun se on tehty tuon proppun kautta tarkastettavaksi.
Kokeileppa tehdä semmonen testi, että ajat 80 km/h ja vedät tiukan jarrutuksen ja heti kun auto on pysähtynyt painat kaasua, kiihdyttääksesi pikaisesti uudelleen. Ryntääkö tällöin kierrokset korkealle ja pykälä pamahtaa hetkenkulutta voimalla päälle, vai lähteekö heti siististi vetämään. Jos ei lähde, niin äkkiä lisäämään öljyä. Tähän ohjeeseen ei sitten sisälly takuuta, että oo valmiina nostamaan sitä poljinta, jos se ei otakkaan heti kiinni se loota.Velipojan auto toimi jo muuten hyvin, mutta tota testiä se ei läpäissyt, jolloin puolitoista litraa oli vielä vajausta.
Kyllä sinne oikea öljymäärä tulee, kun noiden ohjeiden mukaan tehdään. Eli kun auto on käynnissä, kaikki pykälät käytetään läpi ja öljynlämpötila on tuo edellä mainittu. Ei sinne silloin ainakaan ylimääräistä mene.
P.S. Omasta 1/93 tds:sta ainakin näki BMW:n testerillä öljynlämpötilan.
Ja sitten vielä semmosta, että tämän asian takia kannattaa tosiaankin kiirehtiä, jos öljyä on liian vähän.Last edited by Happo; 03-05-2006, 16:51.Ford S-Max 2.0
Kilpuri VW Golf III VR6
ex:
F11 535d xdrive M-sport, E60 530ix M-Sport, F10 535d M-sport, E46 320d touring M-sport II, E34 525tdsa touring, E30 324td touring, E30 318i, M20B20
Comment
-
-
kiitos kommenteista. Täytyypä kokeilla tuota jarrutusta kovemmasta vauhdista. Olen kyllä joutunut jarruttamaan nopeasti, mutta en noin kovasta vauhdista ja silloin on loota kyllä toiminut ihan normaalisti. Mutta se klonksahdus suhtkoht nopessa jarrutksessa risteysaluella kun loota vaihtaa pienemmälle vielä ihmetyttää. Liekö johtuu vaan ikääntymisestä? Vai olisiko liian paksut öljyt? Ainakin auton lämmetessä kunnolla tuo ilmiö ei ole yhtä voimakas. Se ainakin viittaisi öljyn viskositeettiin. No ei tuo ole mikään marginaalikysymys, toimiihan laatikko kuitenkin ihan hyvin.
Comment
-
-
Originally posted by JuRikiitos kommenteista. Täytyypä kokeilla tuota jarrutusta kovemmasta vauhdista. Olen kyllä joutunut jarruttamaan nopeasti, mutta en noin kovasta vauhdista ja silloin on loota kyllä toiminut ihan normaalisti. Mutta se klonksahdus suhtkoht nopessa jarrutksessa risteysaluella kun loota vaihtaa pienemmälle vielä ihmetyttää. Liekö johtuu vaan ikääntymisestä? Vai olisiko liian paksut öljyt? Ainakin auton lämmetessä kunnolla tuo ilmiö ei ole yhtä voimakas. Se ainakin viittaisi öljyn viskositeettiin. No ei tuo ole mikään marginaalikysymys, toimiihan laatikko kuitenkin ihan hyvin.Ex-525TDSa Touring -98
Ex-MB E220T CDi -02
E61 520D -09
F11 518d -16
Comment
-
Comment