Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kompressori pellin alle...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • vleivo
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2003
    • 708
    • Zürich Switzerland

    Kompressori pellin alle...

    Joo eli ajattelin vaan kysyä että onnistuisko tämmönnen juttu katsastuksen puolesta. Eli kittejä olis olemassa 250,260 ja 280 heppasena tämmöseen 320cihin mikä mulla on. Tehot eivät ainakaan menis yli noissa 250 ja 260 heppasissa kiteissä, 330cissä 231hp vakiona ja 20 pinna lisää niin olis 278 heppaa. Eli mikä tossa katsastuksessa olis se vaikee puoli? Pakokaasutestit? Ja pitääkö jarruja tai tms. vaihtaa?
    Oon kuulu että tämmösiä pikku flektejä olis joillakin e46 pellin alla täällä suomessa. Eli jos joku tietää että pystyykö samaan katsatuksesta läpi kompurlla niin kertokaa ihmeessä.
    1990 Chevy Corvette Convertible 5.7 TPI
    1991 BMW ”329i” Cabrio Ierland Engineering
    1991 Ford Mustang GT 5.0
    1994 BMW M5 3.8
    2011 H-D Fatboy Special
    2017 Opel Insignia Country Tourer 4x4
  • Gonzalez
    BTCF Member
    • Jun 2003
    • 2632
    • Seinäjoki

    #2
    Samat jututhan noihin pätee kun muuhunkin virittämiseen.
    M-sarjalaista ei lueta verrokiksi (tai en ole ainakaan kuullut että kukaan olisi tässä onnistunut) eli "tehoraja" on täten juurikin tuo mallisarjan tehokkain+20% ja tällöin on oltava myös tuon mallisarjan tehokkaimman jarrut. Mutta tämähän ei olekkaan ongelma vaan juurikin nuo päästöt, joiden mittaustoimenpiteestä löytyy searchillä lisää... Hakusanaks vaikkapa VTT... :wink:
    530d GT F07 2010
    325i E30 Cabriolet 1987

    Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

    Comment

    • Benu
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2002
      • 2536
      • Espoo

      #3
      Miten muuten on jos joku kompura kitti on TÜV-hyväksytty? Vaikuttaako mitenkään katsastukseen?
      "Fat chicks are like mopeds, they are fun to ride but you dont want your buddies to catch you riding them"

      Comment

      • Pluto
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2002
        • 1860
        • Raisio

        #4
        Originally posted by Benu
        Miten muuten on jos joku kompura kitti on TÜV-hyväksytty? Vaikuttaako mitenkään katsastukseen?
        Vaikuttaa, siten että sulla ei tartte olla niitä päästömittauslappuja. Ja eikämyöskään dynolappuja, koska TÜV-lapuissa on ilmoitettu teho mikä kitin asennuksenjälkeen autoon tulee.
        BMW F32 435d

        Comment

        • Zamppa
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2003
          • 291
          • Jyväskylä

          #5
          Liikkeitä jotka myy noita hyväksyttyjä kittejä?

          Tossa viime syksynä olin yhen 330:n kydissä johon tollanen oli asennettu. Harmi ku ei tullu paremmin selvitettyä mistä se oli hommattu mut ihan laillinen paketti. Auto lähti myyntiin johki Etelä-Suomeen.

          Comment

          • hOGi
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2003
            • 1295
            • Espoo

            #6
            Originally posted by Pluto
            Originally posted by Benu
            Miten muuten on jos joku kompura kitti on TÜV-hyväksytty? Vaikuttaako mitenkään katsastukseen?
            Vaikuttaa, siten että sulla ei tartte olla niitä päästömittauslappuja. Ja eikämyöskään dynolappuja, koska TÜV-lapuissa on ilmoitettu teho mikä kitin asennuksenjälkeen autoon tulee.
            Tää on loistava keskustelu - pompahtaa esiin n. parin kuukauden välein ja ihan samoin kääntein. Ensin joku pohtii ahtamista, sitten pohditaan noita TÜV-hyväksyttyjä sarjoja ja sitten mistä niitä saa. Eiköhän noita saisi tilattua vaikka netistä jos sellaisen haluaa (ESS, G-Power) mutta ongelma on se että ne harvoin antavat niin vähän tehoa että menisivät suomalaisiin tehorajoihin (se +20%). Esim. E36 325:sta revitään kummallakin em. sarjalla 280hp, joka on aivan liikaa suhteessa sallittuun...
            www.epicit.fi | www.biitsi.fi | www.zonga.fi

            Comment

            • Mr. Z
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2003
              • 943
              • Manse

              #7
              Originally posted by hOGi
              Originally posted by Pluto
              Originally posted by Benu
              Miten muuten on jos joku kompura kitti on TÜV-hyväksytty? Vaikuttaako mitenkään katsastukseen?
              Vaikuttaa, siten että sulla ei tartte olla niitä päästömittauslappuja. Ja eikämyöskään dynolappuja, koska TÜV-lapuissa on ilmoitettu teho mikä kitin asennuksenjälkeen autoon tulee.
              Tää on loistava keskustelu - pompahtaa esiin n. parin kuukauden välein ja ihan samoin kääntein. Ensin joku pohtii ahtamista, sitten pohditaan noita TÜV-hyväksyttyjä sarjoja ja sitten mistä niitä saa. Eiköhän noita saisi tilattua vaikka netistä jos sellaisen haluaa (ESS, G-Power) mutta ongelma on se että ne harvoin antavat niin vähän tehoa että menisivät suomalaisiin tehorajoihin (se +20%). Esim. E36 325:sta revitään kummallakin em. sarjalla 280hp, joka on aivan liikaa suhteessa sallittuun...
              No mutta, eikös e39 528 saa laittaa sitten TÜV-hyväksytyn sarjan kun mallisarjan tehokkain 286 hv +20% on enemmän kuin mitä "mopoimmassa" ahdin sarjassa luvatanaan (tässä nyt oletin että m5 ei kuulu samaan mallisarjaan)? :juo
              E38 740ia
              E39 530 dAT
              ex. E34 520i sedan
              ex. E39 528i Ac Schnitzer "ACS5"
              ex. E36 325i sedan
              ex. E36 328i touring
              ex. E36 318 iS qp
              ex. E36 325i qp -R.I.P-
              ex. E21 320i sedan
              ex. E30 318i sedan
              ex. E3 2500 sedan

              Comment

              • Hanza
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2002
                • 1931
                • Juvan Shell. Requiescat in pace

                #8
                Originally posted by Mr. Z
                Originally posted by hOGi
                Originally posted by Pluto
                Originally posted by Benu
                Miten muuten on jos joku kompura kitti on TÜV-hyväksytty? Vaikuttaako mitenkään katsastukseen?
                Vaikuttaa, siten että sulla ei tartte olla niitä päästömittauslappuja. Ja eikämyöskään dynolappuja, koska TÜV-lapuissa on ilmoitettu teho mikä kitin asennuksenjälkeen autoon tulee.
                Tää on loistava keskustelu - pompahtaa esiin n. parin kuukauden välein ja ihan samoin kääntein. Ensin joku pohtii ahtamista, sitten pohditaan noita TÜV-hyväksyttyjä sarjoja ja sitten mistä niitä saa. Eiköhän noita saisi tilattua vaikka netistä jos sellaisen haluaa (ESS, G-Power) mutta ongelma on se että ne harvoin antavat niin vähän tehoa että menisivät suomalaisiin tehorajoihin (se +20%). Esim. E36 325:sta revitään kummallakin em. sarjalla 280hp, joka on aivan liikaa suhteessa sallittuun...
                No mutta, eikös e39 528 saa laittaa sitten TÜV-hyväksytyn sarjan kun mallisarjan tehokkain 286 hv +20% on enemmän kuin mitä "mopoimmassa" ahdin sarjassa luvatanaan (tässä nyt oletin että m5 ei kuulu samaan mallisarjaan)? :juo
                No eikös tohon jo vaadita sitte 540i:n alusta
                Itehän pilikon aina kokonaisen poppamiehen leivälle koska a) ne on tulisia ja b) nee kerit pois isäm maasta

                t: luft waffel

                "Vitun penaristit. Melkein kun nissanistit mutta homompia"

                Comment

                • Zamppa
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2003
                  • 291
                  • Jyväskylä

                  #9
                  Eikös tuo +20% verrata aina mallisarjan tehokkaimapaan ja silloin vaaditaan aina tuo mallisarjan tehokkaimman alustaa vastaava tai parempi alusta?

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎