Announcement

Collapse
No announcement yet.

miten m50b25 nokkien ajoitus?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • m50 turbo
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2005
    • 454

    miten m50b25 nokkien ajoitus?

    kasaan juuri oman turbo härvelin konetta. tuli vähän epävarma olo nokkien ajoituksesta, kun luin jotain korjaus opasta. se neuvoi vaan että nokkapyörien nuolten tulee osoittaa ylöspäin ja pako nokkapyörän säätö vasemmassa reunassa kun kampura on ykk:ssa. ensinnäkin pyörissä on 2 nuolta ja mulla on kone eri kaltevuudessa kun vakiona e36:sen keulilla. kun noihin ei ole luottamista niin säädänkö nokat silleen kun kampi on ykk:ssa niin imu nokka on juuri alkamassa painaa 1syl nostajaa, ja pako nokka on juuri siirtynyt pois nostajalta? vai onko tollasessa koneessa overlappia? eli ykk:ssa on vähän aikaa 1syl imu ja pako venat vähän aikaa raollaan. nyt jos on faktaa niin kertokaa ihmeessä
    http://www.teammadmax.com
  • JOuMan
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2003
    • 587
    • E-Pohojanmaa

    #2
    Mulla on juuri kanssa samaa ongelmaa kasauksen kanssa. Alfamerissä oli mitat telineelle jonka tein ite pellistä,jolloin se lukitsee nokkien takapäässä olevat neliöiset päät siten että ne on kannen kanssa vaakatasossa ja niissä olevat reiät tulee ylöspäin.Jolloin 1 syl.imu/pako nokat osoittaa toisiaan ylä viistoon.Kammen ajoitukseen en luota siinä värinänvaimentimessa olevaan merkkiin,joten laitan m50 oma vauhtiksen kiinni siksi aikaa että saa merkit kohalleen jossa on se ajoitustapin paikka lohkossa/vauhtiksessa.Sen jälkeen vaihdan m20 vauhtiksen tilalle.
    Ainut mikä vähä jäi ihmetyttään ,on kun laittaa ketjun kiinni pakonokan ratakseen joka tulee kammelta ja asettaa sen reikien vasempaan laitaan niin sen nuoli osoittaa eri kohtaan kun nokkien rattaassa olevat nuolet,onko se normaalia?Vittu kuviahan täs pitäis ottaa et jotain selkoo sais näistä jutuista
    E30 329i M50 Turbo (SOLD)
    E39 M5 Twinturbo
    Audi Coupe Quattro 2.5 20vT
    Transporter T5GP 2.0tdi 132Kw
    Audi A8l 4.0tfsi
    E24 635Csi

    Comment

    • fraatti
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2002
      • 4629
      • Tampere

      #3
      helppoa kun heinänteko... itsellä oli moottoripukissa kiinni joten avasin kampiakselin asentotunnistimen pultin ja kiristin pidemmällä pultilla koneen jumiin yläkuolokohtaan.. ei mahtunut meinaan vauhtis oleen paikoillaan..

      vanos kyllä toi asiaan oman lisänsä.. no muutaman päivän päästä auki jahka nokkaakselit saapuu..

      mutta tossa muutama kuva/teksti(toisen käänsin vaakaan jotta sai suurempana mahtumaan)
      Last edited by fraatti; 25-10-2006, 00:59.
      F11 535dX LCI
      Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

      Comment

      Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎