Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nesteissä mönjää. m20b25

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ZoMbiE
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2003
    • 2583
    • Lohja, Virkkala

    #16
    Koneistamolle tarkistettavaksi, ja samalla kenties tarvittava plaanaus.

    Comment

    • ville1b
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2006
      • 220
      • asd

      #17
      Juu. Näin pitäis tehä. Rahatilanne ei vaan salli nyt oikein mitään

      Comment

      • Kyytsis
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2003
        • 3472
        • Helsinki

        #18
        Kansipahvin vaihto:

        1. Konepelti irti (ei pakollista, mutta e34:ssa helpottaa hommia)
        2. Jäähdytinnesteet ulos
        3. Irrottele kaikki imusarjaan ja kanteen menevät letkut ja johdot. Ei ole huono ajatus ottaa pari kuvaa lähtötilanteesta ja/tai merkitä minne ne kuuluvat.
        4. Pyörittele kone 1. yläkuolonkohtaan
        5. Irrota jakopään yläosan suojat siten että pääset käsiksi jakohihnan kiristimeen ja ylähihnapyörään - kiristin sisään ja remmi pois yläpyörältä.
        6. Avaa venttiilikoppa
        7. löysää kannenpultit vähän kerrassaan (foorumilta löytyy kiristysjärjestys, se käänteisenä on hyvä)
        8. Nosta kansi pois
        9. ota vanha pahvi pois välistä, tarkista kunto
        10. uusi pahvi väliin - sitten vain "reverse of removal"

        - Tarvitset:
        *kansipahvin
        *kansipultit
        *nesteet

        Samalla vaihtaa sitten muutakin, kuten jakoremmin, kiristimen, öljyt, suodattimen...

        Aikaa tohon menee n. 1 päivä.

        t.Ville

        Comment

        • ville1b
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2006
          • 220
          • asd

          #19
          Kiitos tuosta ! Auttaa jo paljon. Pitää tässä viikonloppuna ehkä ruveta vaihtamaan. Toivottavasti se kansi nyt olis ehjä.. Pitää joku päivä lisäillä kuvia noista nesteistä että minkä näköset ne on. Ihan mielenkiintoset nimittäin.

          Comment

          • Kyytsis
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2003
            • 3472
            • Helsinki

            #20
            Originally posted by 525i
            Kiitos tuosta ! Auttaa jo paljon. Pitää tässä viikonloppuna ehkä ruveta vaihtamaan. Toivottavasti se kansi nyt olis ehjä.. Pitää joku päivä lisäillä kuvia noista nesteistä että minkä näköset ne on. Ihan mielenkiintoset nimittäin.
            Momenttiavain on muuten kanssa aika kova sana kun kantta ruuvaa lopulta takaisin kiinni. Ja torx-hylsyt, muuten et saa kantta irti/kiinni.

            Nojoo, mutta hommana tuo on helppo, osia irrotellaan ja kiinnitellään. Ei mitään kovin ihmeellistä.

            t.Ville

            Comment

            • Ville-325
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2003
              • 213

              #21
              Nii ja pakosarjan ja imusarjan tiivisteet ja venttiilikopan tiiviste on sama vaihtaa siinä samalla. Kannattaa miettiä, tulisko halvemmaksi ostaa kokonainen yläpääntiivistesarja, siinä on kaikki tarpeelliset tiivisteet ja lisäksi myös venttiilinvarrenkumit. Jos kansi joudutaan viemään koneistamolle niin siellä ne todennäköisesti viimestään vaihtaa venttiilinvarrenkumit.

              Comment

              • Lötkö
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2006
                • 644
                • Keskisuomi

                #22
                Luinpa tänään tätä topic:ia ja huvikseen sit kattelin oman m20 moottorisen syyläriin ni samanlaista keltasta mönjää löyty. Pelaa ihan normaalisti,aina niin ku ennenkin. Jokin aika sitten jouduttii ottamaan syyläri sun muut pois kun keinuja vaiheltiin ja eipä siinä tullu sitte ilmattua järjestelmää. Johtuuko mönjä siis siitä?

                Comment

                • ville1b
                  Bimmer Fanatic
                  • Apr 2006
                  • 220
                  • asd

                  #23
                  Mikähän se kannen pulttien kiristysjärjestys ja momentit sitten olis ? En tajunnu mitään tuosta mikä searchilla löyty tuo joku ulkomaalainen sivu

                  Comment

                  • Jauhis
                    Newbiemmer
                    • May 2006
                    • 1
                    • Kokkola

                    #24
                    Joko oot kannen irrottanu? Kiinnostais vaan tietää että mikä sitä vaivaa ku omassa samanlaisessa koneessa on just sama vika. Lämmöt nousee tyhjäkäynnillä ja nesteet häviää jonnekki ja majoneesia on syyläri täynnä. Saapa nähä joutuuko itekki kansiremppaan.

                    Comment

                    • full
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2005
                      • 1214
                      • Tampere

                      #25
                      visko on kaiken pahan alku ja juuri.. vaihtakaa uuteen niin ongelmat katoaa
                      BMW M535iA -86
                      Volvo V90 -18

                      Comment

                      • KeDa21
                        Bimmer Fanatic
                        • Jun 2006
                        • 322

                        #26
                        Originally posted by 525i
                        Joo. Katoin tuonne syyläriin kun lämmöt nous tyhjäkäynnillä punaselle ja ajotietokone valitti/valittaa coolant leveliä. No. Semmosta keltasta mönjää täynnä näyttäs olevan jäähdytysneste ainakin siitä pinnasta, ja ihan näytti nopeesti katottuna ruosteelta mutta tiedä sitten vielä mitä se on. Huomenna katotaan tarkemmin.
                        Mikähän tuosta nyt on menny sitten? Auto e34 525i.
                        Minulla on ollut vähän samanlaisia ongelmia. Autoni siis e36 325i Vm.-91, hävittää jäähdytysnestettä aika rutkasti myös lyhkäsillä ajoilla. Öljyt ja nesteet eivät ole tietääkseni mennyt sekaisin, mutta putkistosta tulee ihan vähän kosteutta pihalle (ei paljoa) . Nesteet vuotavat moottorin reunasta ulkopuolelle ja pakosarjan päälle. Missä siis vika? Lämmöt ei nouse ja muutenkin toimii moiteettomasti.

                        Comment

                        • Bemaristi
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2002
                          • 240
                          • Kaarina

                          #27
                          Kovasti kuulostaa että kansi halki, tuppaavat M20B25-padassa halkeamaan nokka-akselin alta. Ei välttämättä erota silmällä. Kun irrotat kannen, vie se ehdottomasti koeponnistettavaksi, ei maksa montaa kymppiä. Maksaa huomattavasti enemmän kun vaihdat pahvin ja kansipultit kahteen kertaan kun pelkkä pahvinvaihto ei riittänytkään.

                          Jos haluat välttää laakerirempan, älä aja enempää! Veikkaisin että kohta on venttiilikoppa täynnä samaa majoneesia. Jäähdytysjärjestelmän putsaus vaatii paljon vettä ja hermoja - joka hemmetin ohut letku tukossa samasta mönjästä

                          Comment

                          • Masinol
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2003
                            • 988
                            • "Turku"

                            #28
                            Originally posted by KeDa21
                            Minulla on ollut vähän samanlaisia ongelmia. Autoni siis e36 325i Vm.-91, hävittää jäähdytysnestettä aika rutkasti myös lyhkäsillä ajoilla. Öljyt ja nesteet eivät ole tietääkseni mennyt sekaisin, mutta putkistosta tulee ihan vähän kosteutta pihalle (ei paljoa) . Nesteet vuotavat moottorin reunasta ulkopuolelle ja pakosarjan päälle. Missä siis vika? Lämmöt ei nouse ja muutenkin toimii moiteettomasti.
                            Bensan yksi palamistuote on vesi joten se varmaan selittänee tuon kosteuden pakoputkesta. Ja vikahan on siellä moottorin "reunassa" josta se vuotaa nestettä ulos. Jos se tulee kannen välistä niin sillon varmaan pahvi menny. Harvinaista tosin että vuotais ulospäin.
                            Last edited by Masinol; 12-07-2006, 06:07.
                            Saab 99 -75 - Mazda 323 -88 - BMW 728 -78 E23 - BMW 316 -88 E30 - Opel Kadett D -87 - BMW 325i -88 E30 - BMW 325i -91 E36 - BMW 540iA -93 E34 - BMW 328i -95 E36 touring - BMW 528iA -96 E39 touring - BMW 735iA -97 E38 - Volvo S60 -01 - BMW 330dA -05 touring

                            Comment

                            • Oldtimer
                              Bimmer Fanatic
                              • May 2006
                              • 350
                              • Ähtäri

                              #29
                              Originally posted by 525i
                              Joo. Jos jossain noita ohjeita tosiaan olisi tuolle kansipahvin vaihdolle niin olisin enemmän kuin kiitollinen.
                              Tuolta Bentley manuaali ja homma hoituu. http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=57280
                              ----: Fuck The Fuel Economy :----

                              Z3 2.8i Supercharged - E92 335i

                              Comment

                              • KeDa21
                                Bimmer Fanatic
                                • Jun 2006
                                • 322

                                #30
                                Originally posted by Masinol
                                Bensan yksi palamistuote on vesi joten se varmaan selittänee tuon kosteuden pakoputkesta. Ja vikahan on siellä moottorin "reunassa" josta se vuotaa nestettä ulos. Jos se tulee kannen välistä niin sillon varmaan pahvi menny. Harvinaista tosin että vuotais ulospäin.
                                Sehän siinä juuri outoa onkin että vuotaa ulospäin nestettä, eikä varmaan sisälle. Ei löydy mistään "majoneesia" kun olen katsonut ja pakoputkesta kun tulee hieman nestettä, niin ei maistu yhtään imelältä eli tuskin jäähdytysnestettä. Aluksi nesteet tuli pihalle korkin välistä (keitti yli), sen jälkeen on poistettu ilmat ja nyt toimii muuten moiteettomasti paitsi että nesteet häviää. Pitäs vissiin viedä liikkeeseen ja kysellä mikä on vikana ja korjauttaa jos ei maksa maltaita. Muuten pitää yrittää korjailla itse.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎