Koneistamolle tarkistettavaksi, ja samalla kenties tarvittava plaanaus.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Nesteissä mönjää. m20b25
Collapse
X
-
Kansipahvin vaihto:
1. Konepelti irti (ei pakollista, mutta e34:ssa helpottaa hommia)
2. Jäähdytinnesteet ulos
3. Irrottele kaikki imusarjaan ja kanteen menevät letkut ja johdot. Ei ole huono ajatus ottaa pari kuvaa lähtötilanteesta ja/tai merkitä minne ne kuuluvat.
4. Pyörittele kone 1. yläkuolonkohtaan
5. Irrota jakopään yläosan suojat siten että pääset käsiksi jakohihnan kiristimeen ja ylähihnapyörään - kiristin sisään ja remmi pois yläpyörältä.
6. Avaa venttiilikoppa
7. löysää kannenpultit vähän kerrassaan (foorumilta löytyy kiristysjärjestys, se käänteisenä on hyvä)
8. Nosta kansi pois
9. ota vanha pahvi pois välistä, tarkista kunto
10. uusi pahvi väliin - sitten vain "reverse of removal"
- Tarvitset:
*kansipahvin
*kansipultit
*nesteet
Samalla vaihtaa sitten muutakin, kuten jakoremmin, kiristimen, öljyt, suodattimen...
Aikaa tohon menee n. 1 päivä.
t.Ville
Comment
-
-
Originally posted by 525iKiitos tuosta ! Auttaa jo paljon. Pitää tässä viikonloppuna ehkä ruveta vaihtamaan. Toivottavasti se kansi nyt olis ehjä.. Pitää joku päivä lisäillä kuvia noista nesteistä että minkä näköset ne on. Ihan mielenkiintoset nimittäin.
Nojoo, mutta hommana tuo on helppo, osia irrotellaan ja kiinnitellään. Ei mitään kovin ihmeellistä.
t.Ville
Comment
-
-
Nii ja pakosarjan ja imusarjan tiivisteet ja venttiilikopan tiiviste on sama vaihtaa siinä samalla. Kannattaa miettiä, tulisko halvemmaksi ostaa kokonainen yläpääntiivistesarja, siinä on kaikki tarpeelliset tiivisteet ja lisäksi myös venttiilinvarrenkumit. Jos kansi joudutaan viemään koneistamolle niin siellä ne todennäköisesti viimestään vaihtaa venttiilinvarrenkumit.
Comment
-
-
Luinpa tänään tätä topic:ia ja huvikseen sit kattelin oman m20 moottorisen syyläriin ni samanlaista keltasta mönjää löyty. Pelaa ihan normaalisti,aina niin ku ennenkin. Jokin aika sitten jouduttii ottamaan syyläri sun muut pois kun keinuja vaiheltiin ja eipä siinä tullu sitte ilmattua järjestelmää. Johtuuko mönjä siis siitä?
Comment
-
-
Originally posted by 525iJoo. Katoin tuonne syyläriin kun lämmöt nous tyhjäkäynnillä punaselle ja ajotietokone valitti/valittaa coolant leveliä. No. Semmosta keltasta mönjää täynnä näyttäs olevan jäähdytysneste ainakin siitä pinnasta, ja ihan näytti nopeesti katottuna ruosteelta mutta tiedä sitten vielä mitä se on.Huomenna katotaan tarkemmin.
Mikähän tuosta nyt on menny sitten? Auto e34 525i.
Comment
-
-
Kovasti kuulostaa että kansi halki, tuppaavat M20B25-padassa halkeamaan nokka-akselin alta. Ei välttämättä erota silmällä. Kun irrotat kannen, vie se ehdottomasti koeponnistettavaksi, ei maksa montaa kymppiä. Maksaa huomattavasti enemmän kun vaihdat pahvin ja kansipultit kahteen kertaan kun pelkkä pahvinvaihto ei riittänytkään.
Jos haluat välttää laakerirempan, älä aja enempää! Veikkaisin että kohta on venttiilikoppa täynnä samaa majoneesia. Jäähdytysjärjestelmän putsaus vaatii paljon vettä ja hermoja - joka hemmetin ohut letku tukossa samasta mönjästä
Comment
-
-
Originally posted by KeDa21Minulla on ollut vähän samanlaisia ongelmia. Autoni siis e36 325i Vm.-91, hävittää jäähdytysnestettä aika rutkasti myös lyhkäsillä ajoilla. Öljyt ja nesteet eivät ole tietääkseni mennyt sekaisin, mutta putkistosta tulee ihan vähän kosteutta pihalle (ei paljoa) . Nesteet vuotavat moottorin reunasta ulkopuolelle ja pakosarjan päälle. Missä siis vika? Lämmöt ei nouse ja muutenkin toimii moiteettomasti.Last edited by Masinol; 12-07-2006, 06:07.Saab 99 -75 - Mazda 323 -88 - BMW 728 -78 E23 - BMW 316 -88 E30 - Opel Kadett D -87 - BMW 325i -88 E30 - BMW 325i -91 E36 - BMW 540iA -93 E34 - BMW 328i -95 E36 touring - BMW 528iA -96 E39 touring - BMW 735iA -97 E38 - Volvo S60 -01 - BMW 330dA -05 touring
Comment
-
-
Originally posted by 525iJoo. Jos jossain noita ohjeita tosiaan olisi tuolle kansipahvin vaihdolle niin olisin enemmän kuin kiitollinen.----: Fuck The Fuel Economy :----
Z3 2.8i Supercharged - E92 335i
Comment
-
-
Originally posted by MasinolBensan yksi palamistuote on vesi joten se varmaan selittänee tuon kosteuden pakoputkesta. Ja vikahan on siellä moottorin "reunassa" josta se vuotaa nestettä ulos. Jos se tulee kannen välistä niin sillon varmaan pahvi menny. Harvinaista tosin että vuotais ulospäin.
Comment
-
Comment