Announcement

Collapse
No announcement yet.

M43-moottorin imusarjan alueenvaihtoventtiilin toiminta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dsl Bimmer
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2005
    • 358

    M43-moottorin imusarjan alueenvaihtoventtiilin toiminta

    Miten M43-moottorissa ohjataan imusarjarjassa olevaa alueenvaihtoventtiiliä? Venttiiliin tulee kaksinapainen sähköjohto ja siinä on joku rele.

    Ohjataanko relettä kierroksien mukaan vai kuinka?
    Last edited by dsl Bimmer; 30-05-2006, 18:21.
  • dsl Bimmer
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2005
    • 358

    #2
    onko tietoa kellään?

    Comment

    • dsl Bimmer
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2005
      • 358

      #3
      Onko kellään tietoa

      Comment

      • villes
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2003
        • 439
        • Kirkkonummi

        #4
        En ole varsinaisesti perehtynyt asiaan mutta ainakin omassa m44 koneessa mielestäni muuttuu kierroksien mukaan, tämä tosin todettu vain pers tuntumalla koska veto muuttuu aivan erilaiseksi yhtäkkiä kierrosten noustessa, en vain tällä hetkellä muista millä kierrosluvulla tuo tapahtuu
        M-B C220CDI 4matic amg -13
        ex.
        bmw 320d touring -04 e46, bmw 330da touring m-sport -07 e91, Mercedes-Benz C200CDI BE T A -11, Mitsubishi Lancer RalliArt////////// -10, 320i -04 m-sport II e46, 330iA -06 e90, 318ti -97 e36, 318i -89 e30

        Comment

        • dsl Bimmer
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2005
          • 358

          #5
          Originally posted by villes View Post
          En ole varsinaisesti perehtynyt asiaan mutta ainakin omassa m44 koneessa mielestäni muuttuu kierroksien mukaan, tämä tosin todettu vain pers tuntumalla koska veto muuttuu aivan erilaiseksi yhtäkkiä kierrosten noustessa, en vain tällä hetkellä muista millä kierrosluvulla tuo tapahtuu
          Viitsisitkö seurailla tilannetta vähän aikaa. Eli onko kysessä aina sama kierrosluku vai vaikuttaako siihen esim moottorin ja ympäristön lämpötila?

          Comment

          • villes
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2003
            • 439
            • Kirkkonummi

            #6
            Originally posted by dsl Bimmer View Post
            Viitsisitkö seurailla tilannetta vähän aikaa. Eli onko kysessä aina sama kierrosluku vai vaikuttaako siihen esim moottorin ja ympäristön lämpötila?
            Vastaillaan vaikka huomenna, moottorin lämmöstä en osaa sanoa välttämättä silloinkaa koska ei tule kylmällä koneella niin ylös kierrätettyä, muistaakseni n.4000rpm kohdalla imusarja pituus vaihtuisi mutta seurataan ja kerrotaan sitten lisää
            Edit: tuli vähän kateltua ja tuolta löyty vastaus eli 4200rpm kohdalla muuttuu pituus imusarjassa http://www.318ti.org/notebook/motronic_5.2/index.html
            Last edited by villes; 20-03-2007, 18:54.
            M-B C220CDI 4matic amg -13
            ex.
            bmw 320d touring -04 e46, bmw 330da touring m-sport -07 e91, Mercedes-Benz C200CDI BE T A -11, Mitsubishi Lancer RalliArt////////// -10, 320i -04 m-sport II e46, 330iA -06 e90, 318ti -97 e36, 318i -89 e30

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎