Hii-o-hoi.
Eli nyt se alkaa...
Tännään töistä lähtiessä auto starttaus kesti pitempää kuin koskaan ennen (about 5 sek), ku normaalisti lähtee varmaan puoleen sekkaan käyntiin. Tämän lisäksi ilmassa oli huomattavaa voiman puutetta (tuntui kuin olisi ollut käytössä liian iso vaihde); voiman puutteen takia kai se pitikin liia isoo vaihdetta päällä...? Kone kävi mielestäni yhtä siististi ku aina ennekin.
Mitkään varoitusvalot eivät palaneet näytössä. Voiman puutetta muistan autoni poteneen joku vko sitte, mutta sillo se meni rapulani piikkiin, mutta EIPÄS MENNYTKÄÄN!
Tuossapa seachia aikani käyttelin ja löytyihän sieltä ainakin kaksi vaihtoehtoa, eli asentotunnistimet kampiakselille ja nokille, mutta onko noita kukkaan vaihellu silleen, että olisi paljastettavaa muillekin antureiden vaihtoon liittyen?
Vikamuisti täytynee käydä nollaamassa merkkiliikkeessä jokatapauksessa, mutta mahdolliset anturat ostanen merkkilliikkeestä tahi KL-varaosasta.
Huomenna kuitenkin kurvailen merkkiliikkeeseen letkun nokkaan, jos vaan ottavat vastaan ja sitte olis tosiaan tarkotus ite moinen (moiset) antura(t) vaihdella. Eipä silti että oisi rahasta kiinni, mutta iha mielenkiinnosta. Uittu, tässä käy kuitenki niinku aina, että meitsi maksaa
nimin. Rahaa on! (nimittäin velan muodossa)
RATKAISU:
Kaapelin nokassa käyty, viaksi ilmeni imunokan asentotunnistin, joka antaa hetkellisesti väärää tietoa.
Tämä selitti sen, että kone kävi normaalisti, vain tehon puute vaivasi.
Vaiva on sen verta yksinkertainen, että tielle ei tästä vaivasta voi jättää, anturi kun antaa väärää tietoa, menee VANOS vikatilaan ja palautuu normaaliksi kun auton sammuttaa. Osan tilailin ja ens vkolla vaihellaan huollon yhteydessä.
Jännää tilanteessa se, että ku VANOS läsähtää vikatilaan, muuttuu moottori just samanlaiseksi ku isällä oli aikoinaan 200d mersu W123 korilla, eli räjähtävää kiihtyvyyttä!
Se myös selvisi merkkiliikkeestä, että näihin tuplaVANOS koneisiin ei ole vaihdettu kampiakselin asentoantureita, niin ku Hemi tuossa arveli.
Kiitokset arvontaan osallistuneille...
Eli nyt se alkaa...
Tännään töistä lähtiessä auto starttaus kesti pitempää kuin koskaan ennen (about 5 sek), ku normaalisti lähtee varmaan puoleen sekkaan käyntiin. Tämän lisäksi ilmassa oli huomattavaa voiman puutetta (tuntui kuin olisi ollut käytössä liian iso vaihde); voiman puutteen takia kai se pitikin liia isoo vaihdetta päällä...? Kone kävi mielestäni yhtä siististi ku aina ennekin.
Mitkään varoitusvalot eivät palaneet näytössä. Voiman puutetta muistan autoni poteneen joku vko sitte, mutta sillo se meni rapulani piikkiin, mutta EIPÄS MENNYTKÄÄN!
Tuossapa seachia aikani käyttelin ja löytyihän sieltä ainakin kaksi vaihtoehtoa, eli asentotunnistimet kampiakselille ja nokille, mutta onko noita kukkaan vaihellu silleen, että olisi paljastettavaa muillekin antureiden vaihtoon liittyen?
Vikamuisti täytynee käydä nollaamassa merkkiliikkeessä jokatapauksessa, mutta mahdolliset anturat ostanen merkkilliikkeestä tahi KL-varaosasta.
Huomenna kuitenkin kurvailen merkkiliikkeeseen letkun nokkaan, jos vaan ottavat vastaan ja sitte olis tosiaan tarkotus ite moinen (moiset) antura(t) vaihdella. Eipä silti että oisi rahasta kiinni, mutta iha mielenkiinnosta. Uittu, tässä käy kuitenki niinku aina, että meitsi maksaa
nimin. Rahaa on! (nimittäin velan muodossa)
RATKAISU:
Kaapelin nokassa käyty, viaksi ilmeni imunokan asentotunnistin, joka antaa hetkellisesti väärää tietoa.
Tämä selitti sen, että kone kävi normaalisti, vain tehon puute vaivasi.
Vaiva on sen verta yksinkertainen, että tielle ei tästä vaivasta voi jättää, anturi kun antaa väärää tietoa, menee VANOS vikatilaan ja palautuu normaaliksi kun auton sammuttaa. Osan tilailin ja ens vkolla vaihellaan huollon yhteydessä.
Jännää tilanteessa se, että ku VANOS läsähtää vikatilaan, muuttuu moottori just samanlaiseksi ku isällä oli aikoinaan 200d mersu W123 korilla, eli räjähtävää kiihtyvyyttä!
Se myös selvisi merkkiliikkeestä, että näihin tuplaVANOS koneisiin ei ole vaihdettu kampiakselin asentoantureita, niin ku Hemi tuossa arveli.
Kiitokset arvontaan osallistuneille...
Comment