Announcement

Collapse
No announcement yet.

Meilenkiintoista... M30:stä keinu poikki...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mauge
    Bimmer Rookie
    • Sep 2005
    • 72

    Meilenkiintoista... M30:stä keinu poikki...

    Onkohan kellään käyny tälleen???

    Ajelin rauhallisesti n. 200km/h ja yhtäkkiä tehot hävis.
    Putkuttelin siitä sitten kotio kun aattelin et joku venttiilli siin sit vissiin oli paukahtanut mutta ei ollukkaa...

    Että tältähän se sit näytti kun aukasin...
    Ja sitten kysymys kuuluu että.. mites toi keinu saadaan järkevästi pois ja kaikki imupuolen tarvii vissiin vaihtaa??
    ja auto oli E32 M30B30 730i.
    Last edited by Mauge; 02-11-2008, 21:58.
  • superb
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2005
    • 2827

    #2
    on käynyt, aika tyypillistä.

    m20b20 e28

    Comment

    • Mauge
      Bimmer Rookie
      • Sep 2005
      • 72

      #3
      ei mitään hajua miten sen saa vaihdettua?

      Comment

      • superb
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2005
        • 2827

        #4
        no se käyttöakseli on lukittu, ne kun avaat niin saat naputeltua sen akselin sen verta eteenpäin, että se hajonnut nostaja irtoaa ja saat pujoteltua uuden sisään.

        Itsellä oli myös aika samassa kohtaa sama osa paskana, jouduin poraamaan reiän matkustamoon, jotta ton käyttöakselin sai naputeltua pois

        Joku on varmasti tehnyt samoja hommia, ootellaan niitten parempia ja tarkempia neuvoja!

        Comment

        • Mauge
          Bimmer Rookie
          • Sep 2005
          • 72

          #5
          vähän tohon suuntaan itekkin sen uumoilin.

          Comment

          • Kaikkea se teettää
            Bimmer Rookie
            • Aug 2005
            • 44

            #6
            Viimme kesänä kaverille kävi sama homma..Ei auttannut kuin napsia kansi irti koska nokkakin meni vaihtoon.Suhteellisen helppo homma mutta säästäähän siinä tiivistesarjan hinnan jos rupeat kapiiniin reikää poraamaan. tosin tulisipahan samalla vaihdettua venttiiliohjurinkumit..eikä olisi pahitteeksi vaihtaa kaikkia keinuvipuja samalla.

            Comment

            • Carman
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2002
              • 676
              • Vilppula

              #7
              Keinuvipuakselit on lukittu paikoilleen kannenpulteilla.
              Eli kansi irti vaan...

              Juuri vaihdettiin yhteen M30-koneeseen nokka ja kaikki keinut, samalla hiottiin venttiilit ja vaihdettiin ohjurinkumit.
              Homma tuli maksamaan itse tehtynä osien verran:
              -Nokka-akseli 275€
              -Keinuvivut 145€
              -Keinuvipujen säätöosat 35,30
              -Yläpään tiivistesarja 180€
              +kaikkea muuta pikkusälää, alipaineletkuja yms
              yht. reilu 800€
              Last edited by Carman; 21-05-2006, 22:03.

              Comment

              • Jusaus
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2004
                • 1124
                • Kajaani

                #8
                Ja eikös keinujen katkeileminen ole ensimmäinen oire kuluneesta nokasta..
                Nyk: GSX1300R -00
                Ex:E61 525ia -06, E39 528i -00 M-Sport, E34 540ia -92, E30 Cabrio M50B25, E34 535i, E30 325i Cabrio, E34 520i 24V-
                ---------------------------------------------
                -Official member of BTCF-Sauna Team-
                ---------------------------------------------

                Comment

                • superb
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2005
                  • 2827

                  #9
                  Originally posted by Jusaus
                  Ja eikös keinujen katkeileminen ole ensimmäinen oire kuluneesta nokasta..
                  Voi olla, mutta itsellä katkenneeseen keinuun oli kulunut kulutuspinnan kohdalle "kuoppa", eli ei varmaankaan ollut toiminut 100%:sti ennen katkeamista... kannattaa varmaankin laittaa kaikki keinut uusiksi, samoin ehkä nokkakin ja lopuksi säätää venttiilit oikeisiin arvoihin ja vielä käyttää autoa vaikka boschin huollossa, jossa tietokoneella säätivät ainakin m20b20 koneen sytkän yms kuntoon(tuli tehot takas koneeseen!).

                  Kallista..

                  Comment

                  • Leka
                    BTCF Member
                    • Sep 2003
                    • 7701
                    • Vilppula

                    #10
                    Originally posted by Carman
                    Keinuvipuakselit on lukittu paikoilleen kannenpulteilla.
                    Eli kansi irti vaan...

                    Juuri vaihdettiin yhteen M30-koneeseen nokka ja kaikki keinut, samalla hiottiin venttiilit ja vaihdettiin ohjurinkumit.
                    Hommalle tuli maksamaan itse tehtynä osien verran:
                    -Nokka-akseli 275€
                    -Keinuvivut 145€
                    -Keinuvipujen säätöosat 35,30
                    -Yläpään tiivistesarja 180€
                    +kaikkea muuta pikkusälää, alipaineletkuja yms
                    yht. reilu 800€
                    Eikä mennyt edes salaista asetta...

                    Muokkasinpa hieman otsikkoa samalla....
                    sigpic

                    BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                    Comment

                    • herja
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2003
                      • 1649

                      #11
                      Tossa omassa laitteessa käynyt sama juttu joskus eli keinu poikki. Ei siinä muu auta kun ottaa kansi irti.
                      Retard Member

                      Comment

                      • wj
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2003
                        • 3253
                        • Järvenpää

                        #12
                        Originally posted by Jusaus
                        Ja eikös keinujen katkeileminen ole ensimmäinen oire kuluneesta nokasta..
                        Tai kuoleentuneista venttiilinjousista..
                        - 2006 Mustang cabriolet
                        - Sleekcraft Enforcer 28'

                        Comment

                        • m-power
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2003
                          • 731
                          • TAMPERE

                          #13
                          todennäköisesti sulla on myös muut keinut sekä nokka vaihtokunnossa tuosta ympäriltä....johtuen huonosta voitelusta..."tyyppivika"...joten mieti...haluatko vaihtaa kohta taas yhden keinun vai et...mä vaihdoin nokan ja kaikki keinut uusiin kerralla...rahaa paloi..mut..nyt voi ajella seuraavat 200tkm....ilman rallatusta...
                          sitä saa mitä tilaa

                          http://www.btcf.fi/showcar.php?id=420

                          R.I.P. 327i
                          R.I.P. 535i
                          audi a6 2.7 t

                          Comment

                          • Mauge
                            Bimmer Rookie
                            • Sep 2005
                            • 72

                            #14
                            Mä oon tässä vähän aatellu et kait se olis sit kaikkein kannattavinta pistää koko yläkerta uusiksi ku kerran sen joutuu avaamaan.
                            Tiedoksi myös että nokka oli kulunut n. millin kyseisen keinun kohdalta. et en tiiä johtuuko siitä vai...

                            Ja jos nokan vaihtaa niin tarviskos ketju vaihtaa kans? vai miten toimii uusi ratas 250 000:ta ajetussa ketjussa??
                            Last edited by Mauge; 24-05-2006, 17:59.

                            Comment

                            • Tzeimi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2004
                              • 2067
                              • Banshee - Jyväskylä

                              #15
                              Originally posted by Mauge
                              Ja jos nokan vaihtaa niin tarviskos ketju vaihtaa kans? vai miten toimii uusi ratas 250 000:ta ajetussa ketjussa??
                              Yleensä näkee vanhoihin rattaisiin vaihdetun uuden ketjun, jonka sitten kuluneet rattaat syövät nopiaan... noinpäin ei ole kokemuksia. Jos pitää meinaat, niin jumppaa sinne uusi ketjukin IMO -ei taida enää olla kustannuskysymys tuossa remontissa?
                              Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
                              & 02 tulpo saniteetti dyno




                              Älä väkisin, ota isompi vasara.
                              If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎