Announcement

Collapse
No announcement yet.

tyhjäkäntiventtiilin puhdistus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jyrki_82
    Bimmer Rookie
    • Aug 2005
    • 18

    tyhjäkäntiventtiilin puhdistus

    onko kukaan yrittänyt puhdistaa tyhjäkäyntiventtiiliä esim kaasuttimen puhdistus aineella tai vastaavalla suihkuttamalla puhdistusaine tyhjäkäynnillä ilman putsarin ohi? tuota lukiessa ymmärsin että voisi olla mahdollista kemikaaleilla ilman venttiilin irrotusta sieltä imusarjan alta.
  • jam75
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2003
    • 654
    • Tornio

    #2
    Originally posted by Jyrki_82
    onko kukaan yrittänyt puhdistaa tyhjäkäyntiventtiiliä esim kaasuttimen puhdistus aineella tai vastaavalla suihkuttamalla puhdistusaine tyhjäkäynnillä ilman putsarin ohi? tuota lukiessa ymmärsin että voisi olla mahdollista kemikaaleilla ilman venttiilin irrotusta sieltä imusarjan alta.
    Voi olla kuitenki oikeasti karstanen osa joten ainoa ja paras tapa on ottaa se osa käteen ja puhdistaa. Näkee, että tulee varmasti puhdasta. Hankalassahan paikassa se on, mutta pienet ja näppärät kädet tai isommat kädet paremmilla hermoilla niin onnistuu ja searchilla löytyy ohjetta jos jonkinlaista asian tiimoilta.

    Comment

    • pete81
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2004
      • 2056
      • .........

      #3
      FAQ:sta löytyy ohjeita puhdistukseen.

      Comment

      • alspe
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2004
        • 3402
        • Tre

        #4
        Onko se luisti magneettisesti ohjattu? Kun mulla se mäntä liikkui siellä tosi helposti kun sitä ICV:tä ravisteli, siis melkein ilman kitkaa.
        G30 520d xDrive
        EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

        Comment

        • Terou
          BTCF Member
          • May 2005
          • 791
          • Tampere

          #5
          Originally posted by pete81
          FAQ:sta löytyy ohjeita puhdistukseen.
          Hmm, ainaki omassa 328i:ssa tuo venttiili on pikkasen eri paikassa kuin noissa ohjeissa. Eli se on suoraan imusarjassa kiinni, eikä letkun päässä. Se on kolmella pultilla kiinni, jotka on öljytikun vieressä.
          Satuinpa nappaamaan kuvankin:

          Vinkiksi vaan M52 koneiden omistajille...?
          E46 M3 perän lukkoyksikkö
          Projekti: E46 M3 Supercharged rata-auto Myydään, ehkä, privaviestiä jos kiinnostaa

          www.xenonkauppa.fi Kaikki osat xenonvaloihin

          Comment

          • Jyrki_82
            Bimmer Rookie
            • Aug 2005
            • 18

            #6
            eli nyt se on puhdistettu sillä perinteisellä konstilla pariin kertaan ja vielä heittelee. alotti perjantaina ja loppua ei näy. tähän asti on riittäny kun on antanu auton olla sammuksissa jonkun aikaa. se sliidi siellä tyhjäkäynti moottorissa näyttää ihan hyvältä. ei mitään pahoja naarmuja havaittavissa. kulutusmittari huitelee siellä 14-20 litran välillä matkaajossa ja auto tuntuu tehottomalta. voikohan vika olla kenties jossain muualla? esim lambda, katti tai ilmamääränmittarilla?

            Ja autohan oli E34 525i 24v
            Last edited by Jyrki_82; 19-06-2006, 19:22.

            Comment

            • alspe
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2004
              • 3402
              • Tre

              #7
              Eiköhän se lambda voisi olla jos kulutus on melkoinen. Katti vaikuttaa vaan päästöihin.
              G30 520d xDrive
              EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

              Comment

              • Jyrki_82
                Bimmer Rookie
                • Aug 2005
                • 18

                #8
                lambda vaihdettu. nyt odotellaan että vieläkö se sama vika ilmaantuu

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎