Announcement

Collapse
No announcement yet.

Autom. öljyn lisäys

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • skinlab
    Bimmer Rookie
    • Jan 2006
    • 48

    Autom. öljyn lisäys

    Voiko öljyä ihan noin vain lisätä automaatti laatikkoon...kun ei ole tietoa mitä siellä tällä hetkellä on. Kuuluu meinaan aikamoista sirinää sieltä päin..olettaisin että öljyt tms. on vähissä. Onko kellään ollu vastaavanlaista? Mitä öljyä sinne pitäs laittaa..onko väliä mitä siellä nyt on..voiko sekottaa laatikon eri merkeillä/laaduilla...E36 m40 -92...tomatistit ja muutkin voi heittää parempaa tietoa.
  • Arnolds
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2005
    • 3311
    • Kajjjaani

    #2
    Vaihda ne öljyt kun ei kerran ole tietoa mitä siellä on. Tulee sitten varmasti kunnolliset.
    F26 xDrive20d TwinPower

    EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

    Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

    Comment

    • skinlab
      Bimmer Rookie
      • Jan 2006
      • 48

      #3
      Tällä palstalla on ollu vaan juttua, että jos öljyjä ei ole säännöllisesti vaihdettu se irrottaa kaiken paskan ja laatikko rupee reistailemaan
      siinähän sitä sit olis taas pään vaivaa tälle kesälle Mut jos jollain on henk.koht. kokemuksia automaatin öljyjen vaihdosta..mielellään positiivisia, pistäkää ruutuun.

      Comment

      • Bmw Master
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2004
        • 13155
        • Kokomo

        #4

        Lue tuo.

        Comment

        • sigrit
          Bimmer Rookie
          • Dec 2005
          • 40
          • tohmajärvi

          #5
          itselle vaihdettiin juuri eilen laatikkoon öljyt ja suodatin.auto on 320i steptronic -99.autolla on jo ajettu kohta 200tuhatta km.öljyt oli tosi mustat ja haisivat vähän jo pahalle!eipä ole edelliset omistajat varmaan paljoo noita öljyjä vaihdelleet laatikon pohjalla magneeteissa oli jonkun verran mönjää ja aivan aavistus metallihilettä.ja tosiaan auton pitää olla käynnissä kun uusia öljyjä sisään tunkee.
          ajattelin vaihtaa öljyt vielä kerran heti kohta uudestaan, jos vaikka jotain paskaa on kiertoon päässyt.liekkö sitten hyvä idea???
          öljyä kun tuli ostettua kerralla 20 litraa...on näin paljon halvempaa
          laatikko on toiminut hyvin ennen öljyn vaihtoakin,mutta nyt tuntuu että toimii paljon paremmin.vaihtaa paremmin ja tuntuu ettei laatikko enää ns"luista".

          Comment

          • algernon
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2006
            • 288
            • Turku, Suami

            #6
            Kyllä ne öljyt on syytä vaihtaa vaikka edellinen omistaja ei olisi vaihtanut. Ei se ainakaan paranna tilannetta jos ne jättää sisään.

            Jos oikein pelottaa niin voihan sieltä napata vaikka kolmanneksen pois ja korvata sen uudella. Ajaa muutaman sata kilometriä ja tekee uudestaan saman. Uudempi öljy pitäisi liuottaa hieman kerrostumia mutta vähemmän agressiivisesti. Sitten parin sadan jälkeen vaihtaa kokonaan uusiin ja saa toivottavasti ainakin osan roskista ulos näillä osittaisilla öljynvaihdoilla.

            Musta öljy automaattilaatikossa on huono merkki!
            Jostakin syystä se on käynyt AIVAN liian kuumana. Samaa indikoi tuo haju, vaikka eihän se normaalistikkaan mitään parfyymiä ole.

            Oletko muuten aivan varma että auto saa olla käynnissä kun vaihdat öljyä?
            Toki sen pitää olla käynnissä kun tarkistat niitä mutta ilman öljyä ei laatikkoa (moottoria) pyörittää. Lisäys käynnissä olevaan koneeseen ei liene ongelma.
            M
            850i -91 (EG11)
            Z3 2.8 -98 (CH31)

            325 -08 (VE31)

            Comment

            • sigrit
              Bimmer Rookie
              • Dec 2005
              • 40
              • tohmajärvi

              #7
              Originally posted by algernon
              Kyllä ne öljyt on syytä vaihtaa vaikka edellinen omistaja ei olisi vaihtanut. Ei se ainakaan paranna tilannetta jos ne jättää sisään.

              Jos oikein pelottaa niin voihan sieltä napata vaikka kolmanneksen pois ja korvata sen uudella. Ajaa muutaman sata kilometriä ja tekee uudestaan saman. Uudempi öljy pitäisi liuottaa hieman kerrostumia mutta vähemmän agressiivisesti. Sitten parin sadan jälkeen vaihtaa kokonaan uusiin ja saa toivottavasti ainakin osan roskista ulos näillä osittaisilla öljynvaihdoilla.

              Musta öljy automaattilaatikossa on huono merkki!
              Jostakin syystä se on käynyt AIVAN liian kuumana. Samaa indikoi tuo haju, vaikka eihän se normaalistikkaan mitään parfyymiä ole.

              Oletko muuten aivan varma että auto saa olla käynnissä kun vaihdat öljyä?
              Toki sen pitää olla käynnissä kun tarkistat niitä mutta ilman öljyä ei laatikkoa (moottoria) pyörittää. Lisäys käynnissä olevaan koneeseen ei liene ongelma.
              kyllä sen auton moottorin pitää olla käynnissä,muuten laatikkoon ei saa kaikkea sitä öljymäärää mikä sinne kuuluu.sinne voi laittaa ensin sen verran kun menee seisoksissa ollessa,ja sen jälkeen auto käyntiin ja sit loput öljyt.vaihteita pitää rumpata edes takaisin.

              Comment

              • skinlab
                Bimmer Rookie
                • Jan 2006
                • 48

                #8
                Pitänee vaihtaa ne öljyt...jos se lähtis sit rullaamaan nätisti

                Comment

                • jmp2002
                  BTCF Member
                  • Oct 2003
                  • 5727
                  • Rovaniemi

                  #9
                  Niitä laatikon öljyjä et saa mitenkään veihdettua kaikkea kerralla, esim. turbiini ei tyhjene, eli sitä pitää useasti lutrata...

                  ja kun olet ottanut kaikki pois, niin laita sinne niin paljon öljyä kun menee, sit auto käytiin vähäks aikaa ja sen jälkeen taas öljyä niin paljon ku menee ja sit auto käyntiin ja sit auto käydessä viellä lisäät, niin ei ainakaan pääse kuivana käymään kertaakaan..

                  Ja itse ollaan käytetty mobil atf220 laatikossa.. nimittäin se bmw longlife öljy maksaa, niin pirusti...
                  E30 325i Touring -89
                  E30 325i touring -88 m50tbo
                  G20 330e M-Sport -20

                  Comment

                  • skinlab
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2006
                    • 48

                    #10
                    Nyt on öljyt vaihdettu ja muutama sata ajettu, mut toi sirinä/surina ei kyllä hävinnyt minnekään. Mikähän aikapommi siellä tikittää...koko ajan saa pelon sekaisin tuntein ajaa, että millon laatikko pamahtaa. Tiettävästi se ei pahemmin ilmoittele siitä millon loppu lähestyy

                    Jos joku olisi keksinyt syyn ja vastauksen vastaavanlaiseen ongelmaan...siihen asti

                    Comment

                    • MasaTDS
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2006
                      • 1606
                      • Tampere

                      #11
                      mulla vaihdettiin öljyt laatikkoon ihan vaan muuten,kun ei ollu auton historiasta mitään tietoa ja vanhat öljyt oli aivan puhtaat ja kirkkaat,jos laatikko öljyt on mustat ja haisee,niin sillon ei kyllä öljyjen vaihto enää auta vaan on jo luistanu levyt loppuun.Ainakin zf 5hp18 automaattiin on kolme eri mahdollisuutta mitä oljyä sinne kannattaa laittaa.Ite menin auton ale,katoin laatikon tyypikilvestä kaikki numerot ja menin sen jälkeen kl-varaosista hakeen öljyjä numeroiden perusteella ja ne sitten katto mitkä sinne kuuluu.Hyvin on toiminu ja sen jälkeen ajanu yli 10tkm.
                      E24 635csi
                      M-B W140
                      Citroen c4 coupe
                      H-D sportster chopper

                      Kodin remontit kattavasti ammattitaidolla
                      Myös autohuollot,remontit,lohko/säteilylämmitinasennukset tampereella.
                      Yhteydet privalla tai allaolevien sivujen kautta
                      www.mpanet.fi

                      Comment

                      • mikalkai
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2005
                        • 308
                        • Oulu

                        #12
                        Itsellä myös -94 E36 325iA, josta oli viimeksi n. 50tkm sitten vaihdettu öljyt. Silloin olleet öljyt puhtaat eikä mukana mitään moskaa. Itse sitten vaihdatin tuossa vähän aikaa sitten myöskin öljyt, öljyn seasta ei löytynyt moskaa mutta öljy oli ehkä hieman tummunut mutta ei paljon. Ei ilmeisesti vielä sen kummempaa hämminkiä, koska ainakin laatikko toimii ihan ok ja vaihtaa sulavasti?
                        Ajossa:
                        E39 530i Touring M-Sport

                        Comment

                        • collateral
                          Newbiemmer
                          • Jun 2006
                          • 14
                          • KEMI

                          #13
                          528

                          Mitenköhän on, toin saksasta autoni ja siinä on bmw-longlife öljyt. Merkkihuollossa tuumasivat, ettei kannata vaihtaa, ellei sitten itse todellakin halua.. Autolla on menty 140 000.. Vaihteisto tuntuu pelaavan ok, kannattaako öljyjä+ suodattimia alkaa vaihtamaan?
                          - Nuku riittävästi, jotta jaksat valveilla ollessasi uneksia.

                          Comment

                          • skinlab
                            Bimmer Rookie
                            • Jan 2006
                            • 48

                            #14
                            Laatikko kyl toimii tässäkin ihan OK, vaihtaa ihan hyvin eikä pahemmin luistata, mut toi perhanan sirinä...

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎