Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50B20 kuin hyttynen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Janzki
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2005
    • 4947
    • Lohja

    #16
    Ahaa..Ok.

    Perhana sentäs..Kattelin Kl-varaosista noita hilppeitä, niin yhteensä tarviin kolme noita samperin kiristin pyöriä? Siis jos meinaan homman tosiaan kunnolla tehä..
    Hihnoissa näkyy olevan epäselvyyttä..monta erilaista

    Onkos muuten kokemuksia miten nopsaa nuo toimittaa? Jos huomenna tilaa niin onko perjantaina täällä?
    Sähköposti.
    IG: janzki_

    Comment

    • tumppu86
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2003
      • 900
      • E-pohjanmaa

      #17
      Originally posted by Janzki
      Ahaa..Ok.

      Perhana sentäs..Kattelin Kl-varaosista noita hilppeitä, niin yhteensä tarviin kolme noita samperin kiristin pyöriä? Siis jos meinaan homman tosiaan kunnolla tehä..
      Hihnoissa näkyy olevan epäselvyyttä..monta erilaista

      Onkos muuten kokemuksia miten nopsaa nuo toimittaa? Jos huomenna tilaa niin onko perjantaina täällä?
      Melkeenpä kannattaa vaihtaa ne kaikki rullat kerralla niin ei heti tarvi alkaa uudelleen purkamaan. Jos ne saa vietyä osat postiin ennen, kuin postiauto lähtee liikenteeseen torstaina iltapäivällä niin perjantaina paketti on postissa iltapäivällä.

      Edit: Ainakin mulle osat tuli päivässä

      Comment

      • Janzki
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2005
        • 4947
        • Lohja

        #18
        Dodii, tänää sai aikaseks tuon vaihdon.
        Vanha vesipumppu oli priima kunnossa muuten mutta stefa oli kovettunut ja täten hajonnut. Kiristin rullissa oli pientä klappia mutta hyvin noilla olis vielä pärjännyt. Uudet osat heitin koneeseen ja kuinka ollakkaan..Saatanan ininä jatkuu vieläkin.

        Prkl prkl. Seuraava mistä vikaa lähteä hakemaan on varmaan laturi..?
        Miten lie sitten VANOS ja venttiilit, voiskos ne aiheuttaa moista?

        Ininä on nykysin sellasta, että normilämmöillä hetken ajon jälkee vinkuu ensin 4krpm, sitten alkaa pikkuhiljaa enemmän ja enemmän lämmetessään tulemaan ininä tuohon ~2krpm tienoolle..Kun kiekat tippuu alle sen niin ininä lakkaa kuin seinään..WTF ?!
        Sähköposti.
        IG: janzki_

        Comment

        • olaus
          Bimmer Fanatic
          • May 2003
          • 687
          • jyväskylä

          #19
          Paha sanoa kun ei ole kuullut mutta käy läpi ne rullat sekä laturi.

          Comment

          • Lanttu
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2004
            • 1643

            #20
            Vaihdoit siis kiristin- ja ohjainrullan sekä moniurahihnan? Vanha hihna voi luistaa tietyllä kierrosfrekvenssillä. Jos nämä asiat ovat kunnossa, kallitutaan laturin puoleen. Vanos ei kyllä voi millään pitää ininää/vinkunaa.

            Comment

            • hazys
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2005
              • 404

              #21
              Mulla oli samantapainen ongelma E36 328:ssa ja se lähti kun vaihdoin kaikki kiristinrullat yms. rullat ja hihnan ja laturin. Eli todennäköisesti ääni voi tulla laturista jos siinä on vähän klappia. Vituttaa tuollaiset äänet, mutta eipähän enää nyt vingu saatana. Remontin teetätin kokonaan laakkosilla ja hintaa tuli perkeleesti, MUTTA EIPÄHÄN VINGU ENÄÄ SAATANA..vittu rupes vituttaa taas
              Make my day, go away.

              Comment

              • Janzki
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2005
                • 4947
                • Lohja

                #22
                Originally posted by Lanttu
                Vaihdoit siis kiristin- ja ohjainrullan sekä moniurahihnan? Vanha hihna voi luistaa tietyllä kierrosfrekvenssillä. Jos nämä asiat ovat kunnossa, kallitutaan laturin puoleen. Vanos ei kyllä voi millään pitää ininää/vinkunaa.
                Jepu..Juurikin nuo palikat vaihtelin, vp:n lisäksi. Itse kans miettinyt tota laturia..Kait se sitten pitää purkaa ens viikonloppuna, muutenkaan se ei riitä joten nyt alkaa olla hyvä syy ostella sitä isompaa
                Sähköposti.
                IG: janzki_

                Comment

                • Lanttu
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2004
                  • 1643

                  #23
                  Joo, laturi vaihtoon vain jos kerran muutenkin olet suunnitellut sellaista. Kertoile myöhemmin tänne, miten kävi tuon äänen suhteen.

                  Comment

                  • Janzki
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2005
                    • 4947
                    • Lohja

                    #24
                    Originally posted by Lanttu
                    Joo, laturi vaihtoon vain jos kerran muutenkin olet suunnitellut sellaista. Kertoile myöhemmin tänne, miten kävi tuon äänen suhteen.
                    Näin teen..Huomenna pitää soitella varaosaliikkeet läpi notta mitä uusi kustantaa..Käytettyjä "suurimpia" eli 140A latureita saa noin 150e hintaan.
                    Sitten ilmeisesti on vielä laturin piristäminen edessä notta multimedia vehkeet saa riittävästi potkua.
                    Sähköposti.
                    IG: janzki_

                    Comment

                    • Janzki
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2005
                      • 4947
                      • Lohja

                      #25
                      Joopati, updeittiä sen verra että laturistahan tuo ääni oletettavasti tulee.

                      Ei ihmekkään..60A laturi

                      Nyt vaan kova metsästys 140A vehjekselle..Tänää soitellu jo puolen tusinaa mestaa läpi ja huomenna vielä lisää..Hinnoissa tuntuu olevan TODELLA paljon eroja.
                      Toisaalla ~700e ja jossain sitten ~350e
                      Sähköposti.
                      IG: janzki_

                      Comment

                      • Lanttu
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2004
                        • 1643

                        #26
                        Kysy hintoja tiedustellessasi myös pantin suuruus. Se sisältyy monesti hintaan, eli 500 euron laturissa voi olla 150 euron pantti, jonka saat takaisin kun palautat vanhan. Kannattaa kysäistä myös, tuleeko ongelmia, jos palautatkin "pienemmän" laturin vaikka ostit järeämmän.

                        Comment

                        • Janzki
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2005
                          • 4947
                          • Lohja

                          #27
                          Originally posted by Lanttu
                          Kysy hintoja tiedustellessasi myös pantin suuruus. Se sisältyy monesti hintaan, eli 500 euron laturissa voi olla 150 euron pantti, jonka saat takaisin kun palautat vanhan. Kannattaa kysäistä myös, tuleeko ongelmia, jos palautatkin "pienemmän" laturin vaikka ostit järeämmän.
                          Tämä tiedetään..Ja noihin hintoihin ei siis sisälly ko. panttia.
                          Vanha ei käy vaihdossa koska on erilainen kuin ostettava.
                          Sähköposti.
                          IG: janzki_

                          Comment

                          • herja
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2003
                            • 1649

                            #28
                            Osta jostain purkaamolta vanha ja remppaa se. Tollanen hiilipaketti/j-säädin, uudet laakerit ja liukupinnat maksaa ite laitettuna joku 20e.

                            90A latureita joka on ihan riittävä, saa 120e helposti.
                            Retard Member

                            Comment

                            • Janzki
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2005
                              • 4947
                              • Lohja

                              #29
                              Originally posted by herja
                              Osta jostain purkaamolta vanha ja remppaa se. Tollanen hiilipaketti/j-säädin, uudet laakerit ja liukupinnat maksaa ite laitettuna joku 20e.

                              90A latureita joka on ihan riittävä, saa 120e helposti.
                              Juu mutta kun tuo 90A ei riitä

                              Selaile muutama topikki taaksepäin niin tiedät yskän..

                              Remppaaminen ei ole mikään ongelma, käynyt myös mielessä. Mutta kun tuossa on alkup VALEO:n laturi, niin hiukkasen heikosti löytyy niitä isompina.

                              VIISAAMMAT: Meneekö boschi tuohon mitenkä? Plug 'n Pray?
                              Sähköposti.
                              IG: janzki_

                              Comment

                              • Janzki
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2005
                                • 4947
                                • Lohja

                                #30
                                Hmm..tämäpä mielenkiintoista.

                                Realoem ei tunnista kunnolla ko. laturia sen osanumeron perusteella. Jotain e34:sesta tulee, pannu oikea mutta latausarvot väärät. Prkl sentäs !

                                Mistä tästä tietää onko tuo laturi mikä kun mistää ei saa tarkkaa tietoa
                                Sähköposti.
                                IG: janzki_

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎