Announcement

Collapse
No announcement yet.

m10 öljypumpun ketjusta

Collapse
X
Collapse
+ More Options
Posts
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dantte
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2003
    • 1532
    • Helsinki

    m10 öljypumpun ketjusta

    Miten öljypumpun ketju kiristyy? On meinaa vähän löysällä. Vai kiristyykö se öljypaineellaa tai jotenkin? Eihän sillä öljypumpun rattaalla mitään tiettyä asentoa ole missä sen pitää olla kun kasaa pumpun takas?
  • superfast
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2004
    • 567
    • Kurikka

    #2
    Kannattaa vaihtaa uuteen jos on venynyt.
    Saa pois sen inhoitavan säksätyksen.
    E60 525 Msport
    E36 318ti compact

    Comment

    • racing02
      BTCF Member
      • Nov 2004
      • 2048
      • Riihimäki

      #3
      Kiristykseen käytetään pumpun alle laitettavia shimmilevyjä, mitä saa diileriltä 0,1 ja 0,3 mm paksuisina. Mitään muuta kiristystä sillä ei ole.
      Rattaan asennolla ei ole väliä.

      Comment

      • JJT
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 6694
        • .......

        #4
        Kuuleeko löysän ketjun helposti?
        Myyn:
        M10/20/52 E30-E36 osia

        Comment

        • racing02
          BTCF Member
          • Nov 2004
          • 2048
          • Riihimäki

          #5
          Sekoittuu varmaan aika hyvin jakopään ääniin. Minä en ainakaan pystyisi sanomaan mistä ketjusta kuuluu jos joku rallattaa. Mutta eipä noita ole paljon tullut kuunneltua. Yleensä kun on kone avattu on laitettu uusi öljypumppu ja ketjut.

          Comment

          • dantte
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2003
            • 1532
            • Helsinki

            #6
            Originally posted by racing02
            Kiristykseen käytetään pumpun alle laitettavia shimmilevyjä, mitä saa diileriltä 0,1 ja 0,3 mm paksuisina. Mitään muuta kiristystä sillä ei ole.
            Rattaan asennolla ei ole väliä.
            Okei toi selvensi asiaa. Ihmettelinkin, että mitä ne levyt on. Mikäs on ketjulle semmonen normaali kireys? Noin niinku käsituntumalla? Saakohan noita ketjuja jostain järkevään hintaan, jos se nyt tosiaanin on väsähtänyt.

            Comment

            • JJT
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 6694
              • .......

              #7
              Kireydestä en osaa sanoa, mutta uusi ketju maksaa kl-varaosilla 10€
              Myyn:
              M10/20/52 E30-E36 osia

              Comment

              • racing02
                BTCF Member
                • Nov 2004
                • 2048
                • Riihimäki

                #8
                Tiukkahan se ketju ei saa olla. Eli itse olen kokeillut shimmejä vaihtamalla niin että löysää on mahdollisimman vähän mutta sitä on.

                Ketju ei tosiaan ole kallis, mutta yleensä, niinkuin vaikka polkupyörän ketjuja vaihtaessakin, pitäis vaihtaa rattaat samalla. Eikä se pumppukaan varmaan uusi ole ja sitten kierre on loputon.

                Comment

                • dantte
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2003
                  • 1532
                  • Helsinki

                  #9
                  Originally posted by racing02
                  Tiukkahan se ketju ei saa olla. Eli itse olen kokeillut shimmejä vaihtamalla niin että löysää on mahdollisimman vähän mutta sitä on.

                  Ketju ei tosiaan ole kallis, mutta yleensä, niinkuin vaikka polkupyörän ketjuja vaihtaessakin, pitäis vaihtaa rattaat samalla. Eikä se pumppukaan varmaan uusi ole ja sitten kierre on loputon.

                  Aivan niinhän se on. Täytyy tsiigaa se ketju ja ne muut härpäkkeet.
                  Thanks.

                  Comment

                  • Tzeimi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2004
                    • 2068
                    • Banshee - Jyväskylä

                    #10
                    Kireys

                    Ketju ei saa "lököttää" eikä se myöskään saa olla niin kerällä että soi... sormella painettaessa pitää antaa hieman myötä, mutta ei paljoa (suhteellista kyllä). Em. shimmeillä haettava kohdalleen.
                    Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
                    & 02 tulpo saniteetti dyno




                    Älä väkisin, ota isompi vasara.
                    If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

                    Comment

                    Working...
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎