Jos nokka on hiottu (jostain johonkin), niin tarvit ne isommat vent.säätöpalat. Kaupan nokat toimii alkup. paloilla. Kaupan nokissa on yleensä enemmän nostoa kuin hiotuissa. Nokka on se juttu. Purkkareilla, Kannnen virtaus- ja kohdistustöillä, pakosarjalla/-putkistolla, Imusarjalla, pa-laitteistolla jne sitten tuodaan nokan tarjoamat mahdollisuudet esille ja käyttöön.
Mihin käyttöön? Sen mukaan pitäisi sitä nokkaa (moot. aluetta) lähteä miettimään... Paljonko budjetti?... teho/väätö tavoitteet?
Paperille vaan "rakentamaan" ensin eri vaihtoehtoja & laskemaan hintoja... eläkä unohda laskea koneistuksia eri versioissa...
Vaikea vastata tyhjentävästi annettujen tietojen pohjalta...
Eli ehdotatko 292 asteista mielummin kuin 304:sta? 292:lla vois siis päästä paljon pienemmillä muokkauksilla. Esim. jättää alakerran vakioksi. Mut joo ei täs mitään täytyy ihmetellä.
Sitte kun kansi on ok nii täytyy alkaa kelailee viel tuplien asennusta. Hyvä ku ei vivustot osu yhtään kohdalle, eikä tiedä mitä piuhoja menee mihinkin. Mut palataan siihen myöhemmin.
Eli ehdotatko 292 asteista mielummin kuin 304:sta? 292:lla vois siis päästä paljon pienemmillä muokkauksilla. Esim. jättää alakerran vakioksi. Mut joo ei täs mitään täytyy ihmetellä.
Sitte kun kansi on ok nii täytyy alkaa kelailee viel tuplien asennusta. Hyvä ku ei vivustot osu yhtään kohdalle, eikä tiedä mitä piuhoja menee mihinkin. Mut palataan siihen myöhemmin.
Njoo... 292:lla voisi toimia alempaa, 304:llä tulee selkeästi ylävireinen (4-5000 rpm jälkeen alkaa tapahtua) imo. Löytyy sitten Schrickin jäykemmät 1-osaiset vent.jouset, uudet ja vähän ajetut - josko sitten tämmösiin päädyt, niin on jouten.
Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
& 02 tulpo saniteetti dyno
Älä väkisin, ota isompi vasara. If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having
Njoo... 292:lla voisi toimia alempaa, 304:llä tulee selkeästi ylävireinen (4-5000 rpm jälkeen alkaa tapahtua) imo. Löytyy sitten Schrickin jäykemmät 1-osaiset vent.jouset, uudet ja vähän ajetut - josko sitten tämmösiin päädyt, niin on jouten.
Onko sulla noita kaksi sarjaa, uudet ja vähän ajetut? Varmaan on suositeltavaa käyttää aina nokkaa vaihdettaessa jotain muuta kun vakio jousia?
“Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson
Onko sulla noita kaksi sarjaa, uudet ja vähän ajetut? Varmaan on suositeltavaa käyttää aina nokkaa vaihdettaessa jotain muuta kun vakio jousia?
2 sarjaa juu... kaikkea pitää aina olla Ei ne vakiotkaan paskoja ole, mutta kun konetta piristää niin tuppaa käymään että siellä motin ylärekisterissä tulee viihdyttyä aiempaa useammin ja pidempään - jäykemmät jouset ei haittaa ollenkaan siinä vaiheessa.
Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
& 02 tulpo saniteetti dyno
Älä väkisin, ota isompi vasara. If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having
2 sarjaa juu... kaikkea pitää aina olla Ei ne vakiotkaan paskoja ole, mutta kun konetta piristää niin tuppaa käymään että siellä motin ylärekisterissä tulee viihdyttyä aiempaa useammin ja pidempään - jäykemmät jouset ei haittaa ollenkaan siinä vaiheessa.
No niin mä ymmärsinkin, että niitä on kaksi sarjaa, mutta piti nyt varmistaa.. Paljonkohan tommosilla jousilla mahtaa olla hintaa?
“Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson
Comment