Announcement

Collapse
No announcement yet.

Jäähdytysjärjestelmän ilmaus... yhdistetty topikkeja

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • J-Poika
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2004
    • 835
    • There's a place in the North, far far away

    #16
    Originally posted by kivari83 View Post
    Lainataas tätä topiccia... Onko m50b20 koneessa jäähytysjärjestelmän ilmausruuvi kuinka tärkiä kapine..kun tuntuu siltä että mokoma on hävittäny kierteet.. Heiluu vaan siinä ja päästää ainetta pikkusen pihalle.. Ja tää on siis se ilmausruuvi joka on syylärin päällä.

    Meinasin vaan että voiko sen reijän vetää manuaalisesti umpeen siitä, vai paukkuuko letkut sen jälkeen?

    ei letkut pauku ilmausruuvista johtuen, sitä varten on paisarin korkki joka päästää liiat paineet järjestelmästä pois joten jos haluat "pikakorjauksen" tehdä niin umpeen vaan...

    Comment

    • kivari83
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2004
      • 253
      • Kouvola / Lahti

      #17
      Originally posted by J-Poika View Post
      ei letkut pauku ilmausruuvista johtuen, sitä varten on paisarin korkki joka päästää liiat paineet järjestelmästä pois joten jos haluat "pikakorjauksen" tehdä niin umpeen vaan...
      Juu näin mäkin ajattelin sen homman.. Piti vaan varmistaa joltai asiaa, ettei nyt vaan kävis mitään.. Mutta Kiitoksia!
      -Antti-

      -Ex E34 520i 24v- -chipattu-
      -Ex E30 318i-

      Comment

      • Laakeri
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2005
        • 983
        • Rovaniemi

        #18
        Vetäse putkiteipillä kiinni, pysyy ja pitääkin. Tuo taitaa olla yleinen ongelma, ei kestä tuo muovi mitään, ainakaan vanhetessaan.
        E34 S38B38
        E36 S50B30us hx52 ->M50B32
        2gen RAM 5.9 cummins

        Comment

        • kivari83
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2004
          • 253
          • Kouvola / Lahti

          #19
          Kysellääs nyt vielä tässä topicissa, että pitäiskö (kierto?)vesipumpun lähteä aina surisemaan tuulilasin alapuolella, kun kääntää virrat päälle.. Eli onko mitenkään päin riippuvainen koneen lämpötilasta? Ja edelleen se sama E34 m50b20 -90
          -Antti-

          -Ex E34 520i 24v- -chipattu-
          -Ex E30 318i-

          Comment

          • alspe
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2004
            • 3402
            • Tre

            #20
            Originally posted by kivari83 View Post
            Lainataas tätä topiccia... Onko m50b20 koneessa jäähytysjärjestelmän ilmausruuvi kuinka tärkiä kapine..kun tuntuu siltä että mokoma on hävittäny kierteet.. Heiluu vaan siinä ja päästää ainetta pikkusen pihalle.. Ja tää on siis se ilmausruuvi joka on syylärin päällä.

            Meinasin vaan että voiko sen reijän vetää manuaalisesti umpeen siitä, vai paukkuuko letkut sen jälkeen?
            Ilmaus ruuveja saa uusiakin, ota vastakierretapilla vanha pois ja ostat uuden.
            G30 520d xDrive
            EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

            Comment

            • kivari83
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2004
              • 253
              • Kouvola / Lahti

              #21
              Originally posted by alspe View Post
              Ilmaus ruuveja saa uusiakin, ota vastakierretapilla vanha pois ja ostat uuden.
              Täytyy pitää mielessä... kun ei vielä oo kerinny tekemää asialle mitää..

              Tattista
              -Antti-

              -Ex E34 520i 24v- -chipattu-
              -Ex E30 318i-

              Comment

              • opa82
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2004
                • 533
                • Tampere

                #22
                Jäähdytysjärjestelmän ilmaus

                Tapaus on seuraava:

                Yllättäen lämmöt alkoivat nousta normaalia korkeammalle. Taisi hieman nestettä tulla korkin läpi pohjapanssarille. Tämän jälkeen lisättiin litkua, mutta lämmöt nousee edelleen liian korkealle ja lämppäri puhaltaa vain kylmää vaikka kone on lämmin.

                Voisiko vikaa olla esim. termostaatissa, vesipumpussa tai putkissa olevasta ilmasta?

                Miten tuollaisen e36 328:n jähdytysjärjestelmän ilmaus suoritetaan?

                Comment

                • tuomoo
                  Bimmer Rookie
                  • Jun 2006
                  • 97
                  • Kla

                  #23
                  Originally posted by opa82 View Post
                  Tapaus on seuraava:

                  Yllättäen lämmöt alkoivat nousta normaalia korkeammalle. Taisi hieman nestettä tulla korkin läpi pohjapanssarille. Tämän jälkeen lisättiin litkua, mutta lämmöt nousee edelleen liian korkealle ja lämppäri puhaltaa vain kylmää vaikka kone on lämmin.

                  Voisiko vikaa olla esim. termostaatissa, vesipumpussa tai putkissa olevasta ilmasta?

                  Miten tuollaisen e36 328:n jähdytysjärjestelmän ilmaus suoritetaan?
                  Tuolta ilmausohjeita-> http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=12372

                  Comment

                  • opa82
                    Bimmer Fanatic
                    • Jun 2004
                    • 533
                    • Tampere

                    #24
                    Joo. Huomasin tuon vasta kun olin jo postannut.

                    Comment

                    • Hemi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 18880
                      • Pirkanmaa

                      #25
                      Jos/kun kyse on e36:sta, niin tuolta löytyy 100% varmasti toimivat ja riskittömät ohjeet sen ilmaamiseen: http://www.btcf.fi/forum/showthread....ght=e36+ilmaus

                      Comment

                      • druidi
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2006
                        • 128
                        • Turku

                        #26
                        Originally posted by Hemi View Post
                        Jos/kun kyse on e36:sta, niin tuolta löytyy 100% varmasti toimivat ja riskittömät ohjeet sen ilmaamiseen: http://www.btcf.fi/forum/showthread....ght=e36+ilmaus
                        Pakko kysyä vielä tätä samaa vanhaa kysymystä uudestaan eli tuolla sinun menetelmälläsikö ei tarvitse avata ilmausruuvia ollenkaan? Tekstissä siitä ei ole mainintaa, mutta ekassa kuvassa näyttäisi siltä, että ruuvi on pikkasen rakosellaan ja nestettäkin pukkaa vähän kierteiden välistä.

                        Maltatko selventää vielä tältä osin noita sinänsä loistavia ohjeita?

                        Comment

                        • andyy
                          Bimmer Rookie
                          • Jul 2006
                          • 55

                          #27
                          itselläni oli tismalleen samat oireet omassa e36 tuossa elokuussa. Lämmöt nous liian korkialle, puski nesteet korkista ulos eikä antanut hyttiin lämmintä. vesipumppu oli sanonut tällöin sopimuksensa irti.
                          sigpic

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎