Announcement

Collapse
No announcement yet.

320d imusarjan paineanturi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Michael Haiden
    Newbiemmer
    • Apr 2006
    • 14

    320d imusarjan paineanturi

    Pystyykö tuon anturin toimivuutta mittaamaan mitenkään?
    Tuntuu välillä ikäänkuin tukehtuvan moottori tasakaasullakin. En usko MAF-anturin olevan viallinen, kun se on vaihdettu alle vuosi sitten.
    Ilmeisesti paineanturin vika ei näy välttämättä testerillä, kun anturi pääasiassa toimii.
  • Michael Haiden
    Newbiemmer
    • Apr 2006
    • 14

    #2
    Tarvitseeko tehdä joku ohjelmiston nollaus paineanturin vaihdon jälkeen vai toimiiko uusi anturi suoraan?

    Comment

    • tuikku
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2005
      • 1353

      #3
      .
      Ei tarvi.
      .
      CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
      Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
      Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
      tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

      Comment

      • 520diesel
        Newbiemmer
        • Jul 2005
        • 8

        #4
        Tukehtuuko alakieroksilla?

        Omassani 520d:ssä on tukehtumisen oloista vaivaa kierosalueella 1800-2100
        1700 on voimaa, mutta hyytyy hetkeksi ja päällä 2000 toimii taas norm.

        Ilmamäärämittari on vaihdettu ja softat päivitetty, testerissä ei vikaa.
        Olen päätynyt tuohon Ahtopaineanturiin toistaiseksi.

        Tuntuuko tutulta ?

        Comment

        • Michael Haiden
          Newbiemmer
          • Apr 2006
          • 14

          #5
          Kesällä on veto ollut vähän vaihtelevaa, mutta talvella ongelma oli selkeä. Yli 20° pakkasessa 2000 rpm alapuolella puutui aina välillä ja samalla savutti voimakkaasti.

          Vaihdoin tuossa anturin ja vanha oli ihan tukossa mustasta nokipaskasta. Ei ihme, jos välillä vähän tökkii.

          Kun tuo diisselin sielunelämä on ei ole itselle ihan tuttua, niin mikä mahtaisi olla keino karstan poistamiseksi imusarjasta (muu kuin koneen purkaminen). EGR kai on syyllinen siihen, että imusarja karstoittuu, mutta saako karstaa pois millään aineella tai ajotavalla?

          Mitäpä luulette saiskohan tuosta vanhasta anturista liuottimella liuottamalla noet pois ja toimivan vara-anturin?

          Comment

          • tuikku
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2005
            • 1353

            #6
            .
            Imusarja irti ja mekaaninen puhdistus.
            Sitten kierrätyksen tulppaus.
            Vaikkapa tuolta, www.turbotec.com/Mika Karala.
            Samalla saattaa muutenkin moottorin käytös muuttua.
            Saatat kyllä järkyttyä paskan määrästä imusarjassa, sitä on runsaanlaisesti.

            Mapin puhdistusta voi yrittää.
            Siellä on kalvo sisällä, voi mennä rikkikin.
            Eipä nuo ole kyllä kalliitakaan.
            .
            CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
            Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
            Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
            tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎