Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50 rajotin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • toni78
    Bimmer Fanatic
    • May 2004
    • 285
    • Nousiainen

    M50 rajotin

    elikkäs,

    missä kierrosluvussa rajotin viheltaa pelin poikki M50 moottorissa, niin onkos se malli sit M50/25 vai miten se menee jos 325: myllystä on kyse.

    mitenkäs saa helpoiten selville onko pelissä lastua? kun tuntuu että rajotin ei ainakaan toimi, tietty pitää kaivaa boksi esiin mutta ajoin takaa mitä numerokoodeja alkuperäsessä pitäisi olla?
  • seidltuning
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2002
    • 1941
    • Vantaa

    #2
    6500
    G30 530e Sedan
    E30 325i Cabriolet

    Comment

    • toni78
      Bimmer Fanatic
      • May 2004
      • 285
      • Nousiainen

      #3
      Ei tuu kesää...

      7000 menee rikki keposeen, voisko vetää johtopäätöksen että lastu on vaihdettu, ko tuskin rajotinkaan alkaa temppuilemaan ?

      Comment

      • Control
        Bimmer Rookie
        • May 2003
        • 78
        • Tre

        #4
        pöö

        Itellä omassa autossa(525i 24v m50) lastu ja rajotin lyö poikki vasta 7500
        mut eihän siitä oo enää mitään hyötyä päinvastoin.

        Jos on pakko kierrättää(kisat) niin 7000 on ihan maximi ja sit jo isompaa silmään.

        Comment

        • Gonzalez
          BTCF Member
          • Jun 2003
          • 2632
          • Seinäjoki

          #5
          Re: pöö

          Originally posted by Control
          Jos on pakko kierrättää(kisat) niin 7000 on ihan maximi ja sit jo isompaa silmään.
          Juurikin näin, ja jos sun pirssis kerran tuon verran kiertää niin jonkinlainen lastu sinne on laitettu... :wink:
          530d GT F07 2010
          325i E30 Cabriolet 1987

          Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

          Comment

          • K.S.
            Bimmer Fanatic
            • May 2006
            • 649
            • Espoo

            #6
            Originally posted by seidltuning View Post
            6500
            Onkos tää nyt ihan faktaa?

            oma m50b25 (ilman vanosta) kirtää n.7400 mittarin mukaan, mutta ei sitä tosin pahemmin tule siellä tietenkään huudatettua.
            Joskus kun koitin (suljetulla autobaanalla) niin vauhtia otti sen vakion n. 230kmh mittarin mukaan, eli ei ainakaan tohon päähän ole lisäkierrokset vaikuttanu.

            Miten sais selvitettyä mitä toi ohjausboksi on sisäänsä imassu? :think
            Voiko noi lastut hajottaa sytytyspuolia, kun jostain kuulin tommosta? ja onko noista mitään hyötyä muuten niin vakiossa menopelissä.
            Kulutus on maantieajossa (tasanen 90km/h) mielestäni hiukkasen liian korkea n.9.5/100km. Tehdas kun lupaa jopa 7l/100 arvoja..

            Ilmanputsarin sytytystulpat ja haitariputken oon vaihtanu, niillä kulutus putos kympistä tohon 9.5l/100km lukemiin.
            Eikö noitten lastujen kuuluis lisätä vääntöä, ja pudottaa kulutusta?

            Comment

            • Dandy
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2003
              • 1438
              • ....

              #7
              Originally posted by K.S. View Post
              Onkos tää nyt ihan faktaa?

              oma m50b25 (ilman vanosta) kirtää n.7400 mittarin mukaan, mutta ei sitä tosin pahemmin tule siellä tietenkään huudatettua.
              Joskus kun koitin (suljetulla autobaanalla) niin vauhtia otti sen vakion n. 230kmh mittarin mukaan, eli ei ainakaan tohon päähän ole lisäkierrokset vaikuttanu.

              Vakiot olisi tuolle autolle 245 km/h mittariin. Jos menee vain 230 km/h niin ei ehkä kaikki kohdillaan. Ja lastu on vaihdettu. Vakiossa kierrosrajoitin 6500 kierroksessa.

              Comment

              • Autobahnboy
                Bimmer Fanatic
                • Apr 2006
                • 400
                • Espoo

                #8
                Kyllä ainakin itellä alkaa rajotin naputtamaan siinä 6500 kierroksen paikkeilla jos ottaa aivan sitäkään. Baanalla huom. siis vakio vehkeellä sain mittariin hieman yli 245km/h kun sattu Overathista Kölniin päin sellanen sopiva suora mersun perässä !

                Ite ainakin ostan lastun ja jos puolat paikkuu niin sitte uutta kehiin! Ja kulutuksesta sen verran että 9,5l/100km ei ole mikään erikoisen kauhea. Nuo 7l puheet on täyttä pas****!!! Hyvä jos M50b25 motilla pääset siihen 8,5 rekan imussa ja kokemusta on sillä niin monella 325 oon ajellu

                Comment

                • Janzki
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2005
                  • 4947
                  • Lohja

                  #9
                  Originally posted by Autobahnboy View Post
                  Ite ainakin ostan lastun ja jos puolat paikkuu niin sitte uutta kehiin! Ja kulutuksesta sen verran että 9,5l/100km ei ole mikään erikoisen kauhea. Nuo 7l puheet on täyttä pas****!!! Hyvä jos M50b25 motilla pääset siihen 8,5 rekan imussa ja kokemusta on sillä niin monella 325 oon ajellu
                  Hmm..Itellä M50B20 ja kasin kulutukseen sataselle matkassa pääsee helposti jos ajaa tosiaan sitä matkaa eikä "kisaile".
                  Ja eikös kaikki täällä hehkuta miten paljon paremmin B25:nen vääntää plaa plaa notta vie vähemmän ainetta..Nyt ei jokin täsmää..?

                  Ja rajotin on tosiaan siellä 6500..Ei kannata paljoa sen enempi kierrätellä kun ei sitä mottia ole siihen tarkoitettu.
                  Sähköposti.
                  IG: janzki_

                  Comment

                  • bemu2000
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2003
                    • 17799
                    • Jämsä

                    #10
                    Originally posted by Autobahnboy View Post
                    Kyllä ainakin itellä alkaa rajotin naputtamaan siinä 6500 kierroksen paikkeilla jos ottaa aivan sitäkään. Baanalla huom. siis vakio vehkeellä sain mittariin hieman yli 245km/h kun sattu Overathista Kölniin päin sellanen sopiva suora mersun perässä !

                    Ite ainakin ostan lastun ja jos puolat paikkuu niin sitte uutta kehiin! Ja kulutuksesta sen verran että 9,5l/100km ei ole mikään erikoisen kauhea. Nuo 7l puheet on täyttä pas****!!! Hyvä jos M50b25 motilla pääset siihen 8,5 rekan imussa ja kokemusta on sillä niin monella 325 oon ajellu
                    sulla on tainnu olla viritetty mittari tai sit joku 328i:n perä? kyllä se 325i menee alle 8 litraan tasaisella 90-100 nopeudella. sulla kyllä joku mättää jos on harvempi perä ja silti ei meinaa alle 9 litraan päästä...
                    TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                    Vanteet edullisesti
                    Nostureita ja rengaskoneita

                    Comment

                    • visa e36
                      BTCF Member
                      • Jan 2005
                      • 753
                      • Järvenpää

                      #11
                      Itse olen päässyt matka-ajossa keskinopeus n.100km/h 7,1 litraan satkulla ja auto täynnä tavaraa ja taisi siinä tulla muutama ohituskin tehtyä. Autona on M50b25 vanos moottorinen E36 -93.
                      Nykyiset
                      -63 Pontiac Catalina convertible
                      -05 E53 X5 3.0d

                      Comment

                      • Autobahnboy
                        Bimmer Fanatic
                        • Apr 2006
                        • 400
                        • Espoo

                        #12
                        Originally posted by bemu2000 View Post
                        sulla on tainnu olla viritetty mittari tai sit joku 328i:n perä? kyllä se 325i menee alle 8 litraan tasaisella 90-100 nopeudella. sulla kyllä joku mättää jos on harvempi perä ja silti ei meinaa alle 9 litraan päästä...
                        Niin no en puhunu mitää 90-100km/h matkanopeudesta ! Ja täällä idässä myös itärajan takaa tulevat rekatkin sitte kulkee mukavasti... Tuohan on vakiona siis 233km/h rajoitettu ja jos mittariin ottaa 245 ni tulee siinä sen verran heittoo! Eikö?
                        Last edited by Autobahnboy; 28-09-2006, 01:11.

                        Comment

                        • K.S.
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2006
                          • 649
                          • Espoo

                          #13
                          Teho 141 kW
                          Max vääntö -
                          Huippunopeus 233 km/h
                          Kiihtyvyys 8.0 sek/0-100
                          Kulutus 6,6 8,0 11,9

                          Tossa on valmistajan ilmottamat luvut..
                          Taitaa alkaa mittarit heittää matkalla esson baariin.. :think

                          Itelläni tosin pyörii alla 17" 225 nakit, joten ne selittää ainakin osan tosta kulutuksesta..
                          80km/h vauhdissa ei heitä omassani mittari yhtään, jos noihin tienvarsien nopeustauluihin on luottaminen.

                          Otetaas tähän tämmönen gallupin tynkä, eli
                          Paljonko teillä on kierrokset vaikka 120km/h vauhdissa 5 vaihteella?
                          (ja jos on tietoa perävälityksistä, niin mainitkaa nekin)
                          Last edited by K.S.; 28-09-2006, 09:45.

                          Comment

                          • Dandy
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2003
                            • 1438
                            • ....

                            #14
                            Originally posted by Autobahnboy View Post
                            Niin no en puhunu mitää 90-100km/h matkanopeudesta ! Ja täällä idässä myös itärajan takaa tulevat rekatkin sitte kulkee mukavasti... Tuohan on vakiona siis 233km/h rajoitettu ja jos mittariin ottaa 245 ni tulee siinä sen verran heittoo! Eikö?
                            Useammalla ajaneena ja kyydissä olleena voin sanoa, että kaikki ottavat tuon 245 km/h mittariin. Todellinen on varmaankin aika lähellä tuota 233 km/h.

                            Comment

                            • bemu2000
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2003
                              • 17799
                              • Jämsä

                              #15
                              ei ny oikeen järki luista, niin kertokaas, jos alla on 215/40 tai 225/45 kumit. muuttuuko pelkästään mittarivirhe, eli mittarinopeus/kierrokset pysyy samana? onko e36 325i:tä tehty eri perävälityksillä?
                              TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                              Vanteet edullisesti
                              Nostureita ja rengaskoneita

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎