Announcement

Collapse
No announcement yet.

M20B25 keinuvivut

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • E30
    Bimmer Rookie
    • Apr 2003
    • 43
    • Vantaa

    M20B25 keinuvivut

    Ostin tossa -88 325i:n ja säätelin venttiilit kohillee ku nakutti sen verran, ja sitte vähän kokeilin ajella ni ekalla täyskaasukiihdytyksellä keinuvipu meni poikki nokan puolelta, kysyisinki että kun toi nokka ei näytä vakio olevan, että voiko liika nosto hajottaa tommosen ilmeisesti tarvike mallisen keinuvivun? onko ongelmaan taloudellista ratkasua vai laitanko vaan vakiokannen? (kun sattuu olee peruskorjattu kansi irrallaan).

    P.S. nokan valussa merkintä 296 sekä toisessa paikassa muistaakseni 8, onko yleensä nokassa asteet merkittynä?
  • Kyytsis
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2003
    • 3472
    • Helsinki

    #2
    Originally posted by E30
    Ostin tossa -88 325i:n ja säätelin venttiilit kohillee ku nakutti sen verran, ja sitte vähän kokeilin ajella ni ekalla täyskaasukiihdytyksellä keinuvipu meni poikki nokan puolelta, kysyisinki että kun toi nokka ei näytä vakio olevan, että voiko liika nosto hajottaa tommosen ilmeisesti tarvike mallisen keinuvivun? onko ongelmaan taloudellista ratkasua vai laitanko vaan vakiokannen? (kun sattuu olee peruskorjattu kansi irrallaan).

    P.S. nokan valussa merkintä 296 sekä toisessa paikassa muistaakseni 8, onko yleensä nokassa asteet merkittynä?
    Olisiko käynyt niin, että joku epäkesko oli jäänyt vähän löysälle ja kun kiihdytit niin sinne tuli sitä välystä vähän reippaammin? Jyrkempien nokkien kanssa myydään usein jäykempiä venttiilinjousia ja uusia keinuvipujahan suositellaan kyllä..

    t.Ville

    Comment

    • E30
      Bimmer Rookie
      • Apr 2003
      • 43
      • Vantaa

      #3
      Juuri kyseiseen keinuvipuun ostin uuden epäkeskosarjan ja suurella varmuudella oli kireällä.

      Comment

      Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎