Announcement

Collapse
No announcement yet.

M52-koneiden vesipumpuista (muovia kaikki? / metallisen kesto?)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • KFZ-Koenig
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2003
    • 2900

    M52-koneiden vesipumpuista (muovia kaikki? / metallisen kesto?)

    Onko kaikissa m52-koneisissa (3, 5 ja 7-sarjassa) ollut vuosina 96-97 sellainen muovisiipinen vesipumppu vaiko joissakin metallisiipinen? Onko riippunut kuutiotilavuudesta?

    Kuinka pitkään tuollaisella metallisiipisellä pääsee? Muovinen taitaa kestää yleensä sen 150tkm tms.

    Kiinnostaisi tietää kun omalla autolla (7-srj) on ajettu kohta 200tkm eikä pumpussa ongelmia, eikä vaihdettu ainakaan 150tkm jälkeen, koska ollut mulla koko ajan. Tutulla 240tkm ajettu 5-srj, jossa metallisiipisen joku mennyt joskus vaihtamaan (tuttu avas ajankuluks), mutta sen kestoikä olis hakusessa myös.
    Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.
  • Kilpuri
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2004
    • 831
    • Tampere

    #2
    Mulla oli 328:ssa alkuperäisenä metallisiipinen (BMW stanssi 8/96). Homma selvisi tosin vasta, kun uusi oli jo kourassa menossa vanhan tilalle.

    Vaihdoin siis uuteen, vaikka vanhakin oli ihan OK.
    Now: 525xd -09
    Ex: 330d -07
    Ex: 328i -96

    Comment

    • jartsa02
      BTCF Member
      • Jun 2003
      • 1131
      • Helsinki

      #3
      Mulla oli kanssa metallisiipinen pumppu tossa E39:ssä (523, vm 97) orkkiksena. Ite vaihdoin sen siinä 150tkm:n kohdalla vähän sillee "varmuuden vuoksi", mitään vikaa siinä ei varsinaisesti ollut vielä. Veikkailisin että tuo metallisiipinenkään ei varmaan paljoo yli tuon 200 tkm:n kestä, niissä taitaa sitten mennä se laakeri jo saisseks ja alkavat kanssa vuotamaan siitä laakerin stefasta.
      BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14

      Comment

      • Hemi
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 18880
        • Pirkanmaa

        #4
        Sillä ei sinällään ole väliä kumpi pumppu siellä on koska kummatkin kestävät ajoa kutakuinkin samat määrät. Muovisesta vain irtoaa siipi samalla kun metallisesta menee laakerit/stefa. Olen vaihtanut +250tkm ajettuihin e36:iin muovisiipisiin vesipumppuja jossa se on ollut vielä orggis ja samalla niitä on korkannut 150-180tkm ajetuista.
        Minulla on itsellä syntynyt sellainen mielikuva että tuo muovisiipinen hajoaa yli 150tkm ajetuista niin että koneessa on syystä tai toisesta ENSIN ilmaa, jota pumppu sitten vatkaa/kauhoo ja tämä irroittaa siivan akselista.
        Toki näitä menee ihan "ajostakin", mutta ei oikeasti 150tkm ajetuista niin usein kuin yleensä kuvitellaan. Hyvä se on kuitenkin takuukilometrikieseihinkin vaihtaa viimeistään 200tkm:n kohdalla...varsinkin jos on lähdössä elokuussa autolomalle keskieuroopan baanoille jonottamaan...

        Comment

        • Kilpuri
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2004
          • 831
          • Tampere

          #5
          Originally posted by Hemi
          Sillä ei sinällään ole väliä kumpi pumppu siellä on koska kummatkin kestävät ajoa kutakuinkin samat määrät. Muovisesta vain irtoaa siipi samalla kun metallisesta menee laakerit/stefa. Olen vaihtanut +250tkm ajettuihin e36:iin muovisiipisiin vesipumppuja jossa se on ollut vielä orggis ja samalla niitä on korkannut 150-180tkm ajetuista.
          Minulla on itsellä syntynyt sellainen mielikuva että tuo muovisiipinen hajoaa yli 150tkm ajetuista niin että koneessa on syystä tai toisesta ENSIN ilmaa, jota pumppu sitten vatkaa/kauhoo ja tämä irroittaa siivan akselista.
          Toki näitä menee ihan "ajostakin", mutta ei oikeasti 150tkm ajetuista niin usein kuin yleensä kuvitellaan. Hyvä se on kuitenkin takuukilometrikieseihinkin vaihtaa viimeistään 200tkm:n kohdalla...varsinkin jos on lähdössä elokuussa autolomalle keskieuroopan baanoille jonottamaan...
          Juu ja kerran 150tkm / 200tkm vaihdettuna 40€:n pumpulla hintaa kilometrille ei ihan hirmuisesti jää.

          Mielenrauhan sillä ainakin saa, kun ei tartte pelätä koska menee kansi / matka keskeytyy.
          Now: 525xd -09
          Ex: 330d -07
          Ex: 328i -96

          Comment

          • sanahon
            Bimmer Rookie
            • Sep 2002
            • 196
            • Machine City

            #6
            Jepulis. Minulla M52B25 ja oli metallisiipinen, tosin se tuli tietoon vasta kun vaihtui uusi, metallisiipinen tilalle. Ja kilometrejä oli n. 140tkm. Mielenrauhan takia minäkin tämän suoritin...

            Edit: Ja autohan on 3/-97
            E91 320dA
            BMW Cruise Bike

            Ex:
            E30 325i cabrio M-Technik II ´91
            E36 323 coupe M-Technik ´97
            E30 325i ´88


            sigpic

            Comment

            • Jarde
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2005
              • 446
              • Oulu

              #7
              Originally posted by Kilpuri
              Mulla oli 328:ssa alkuperäisenä metallisiipinen (BMW stanssi 8/96). Homma selvisi tosin vasta, kun uusi oli jo kourassa menossa vanhan tilalle.

              Vaihdoin siis uuteen, vaikka vanhakin oli ihan OK.
              Sama täällä paitsi, että auto on 528!
              E46 320d sedan vm-02
              museopeli: Isuzu Bellett 1500 vm-68

              Comment

              • exodus
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2003
                • 774
                • Oulu

                #8
                viime vuonna sanoivat BMW:n liikkeessä, että ekoissa M52:ssa oli muovia (kuten meillä 328:ssa vm-95), sitten ne vaihtui metallisiin ja nykyiset on taas muovia.

                Tietääkö muuten kukaan miten M54:ssa noi pumput kestää? Omalla alkaa olla kohta 170tkm mittarissa.

                Comment

                • KFZ-Koenig
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2003
                  • 2900

                  #9
                  Originally posted by exodus
                  viime vuonna sanoivat BMW:n liikkeessä, että ekoissa M52:ssa oli muovia (kuten meillä 328:ssa vm-95), sitten ne vaihtui metallisiin ja nykyiset on taas muovia.
                  Mikähän logiikka siinä taas on, että vaihtoivat takaisin muovisiin??? Tuttu kyseli tuossa uutta merkkiliikkeestä ja muovinenhan se olisi ollut... päätti jättää vanhan metallisen sinne kuitenkin.
                  Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

                  Comment

                  • Moonshine
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2003
                    • 1018
                    • Järvenpää

                    #10
                    Originally posted by KFZ-Koenig
                    Mikähän logiikka siinä taas on, että vaihtoivat takaisin muovisiin??? Tuttu kyseli tuossa uutta merkkiliikkeestä ja muovinenhan se olisi ollut... päätti jättää vanhan metallisen sinne kuitenkin.
                    Itse vaihdoin metallisen muoviseen uskoen sinisilmäisesti että käytetty muovilaatu on vaihtunut tai parantunut vuosien saatossa. Ja luulisin tuon muovisiipisen pumpun olevan halvempi valmistaa...
                    "If you are going through hell, keep going." - Sir Winston Churchill

                    Comment

                    • LowFlyer
                      Bimmer Rookie
                      • Nov 2004
                      • 95
                      • Lappeenranta

                      #11
                      Omaan E39 523i -98 eli M52B25 koneiseen vaihdettiin vesipumppu eilen ja muovinenhan sinne meni kun ei perkele mistään tuntunu löytyvän muunlaista ja kyllähän noikin sen ainaki 150tkm kestää eli varmasti kauemmin kun aion autoa pitää

                      Oletin, että samantyyppinen muovinenhan sieltä löytyy vanhakin kun kerta orggis on, mutta yllätys olikin suuri kun metallisiipinenhän siellä oli alkuperäsenä. Tuntu vähän holmöltä vaihtaa muovisiipistä metallisiipisen tilalle, mutta tuntuhan tuossa metallisiipisessä olevan jo vähän klappia eli kohta olis alkanu vuotaan...

                      Comment

                      • okko
                        BTCF Honorary Member
                        • Apr 2005
                        • 1764
                        • Honkajoki

                        #12
                        ei ole muovisiipeä on jotain mystistä seosta, mutta puhutaan vaan muovista, niin pysytään kärryillä.
                        When you die, GOD will not ask how nice 7 you had... It doesnt matter i will tel him anyway

                        Lopuksi. Löytyykö sinulle kuutta kantajaa...

                        Comment

                        • K.H.M
                          Bimmer Rookie
                          • Nov 2004
                          • 159
                          • Kuopio-Iisalmi

                          #13
                          Sama kai tuo nyt on onko se muovinen vai metallinen jos se yli 150tkm ajettuun autoon vaihtaa. Uusikin on se sitten muovia tai metallia kestää melkovarmasti tuon samaisen määrän ja ehkä reilusti ylikin niin aika harvalla teistä tuo auto on enää omistuksessa. Toisin jos sinne jättää sen metallisiipisen alkuperäisen niin ei sekään siellä kauan kestä niinkuin hemi tossa aiemmin totesi menee noista tuo laakeri ja akselitiiviste jossan 200tkm kohdalla.
                          BMW 328Ci Alpinweiß III

                          Comment

                          • Supa
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2005
                            • 7597
                            • Järvenpää

                            #14
                            Joo nää uudet muovipumpun tuntuu olevan jotain pirun kovaa seosta. Oma näkemys asiaan on että nuo on ihan jees. Siinäkun uusi seos ei mene niin helposti rikki kuin vanha, on tuo myös kevyempi toisinkuin metallipumppu, joten laakerit kestää paremmin. Noita seosmuovisia pumppuja on tullut jokunen laitettua autoihin eikä ole pahaa sanottavaa.
                            - E90 320i LCI M-sport -09
                            - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎