Announcement

Collapse
No announcement yet.

keinuvipuakseli m20

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ile01
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2004
    • 191
    • Helsinki

    keinuvipuakseli m20

    Talvella jo taistelin kannen sivuäänijä vastaan, mutta taas näyttää pieni naputus
    tulleen, eli jotain pitää tehdä.
    Vika on jo tiedossa, eli ensinmäisen pytyn pako keinun pinnote rupee olee kaput, kuulee korvallakin kun vertaa muihin keinuihin, välykset kaikis samat 25mm.
    Nokassa en tuntentenut kynnellä ihmeellisempää kulumaa, ja kansi pahvi on 2vuot vanha ja sill on ajettu 2000km..jako hihna noin 5000km
    Kaapistakin löytyy 12 uutta nostinta.
    Ajattelin lainaa töistä momenttiavainta ja avata järjestyksessä kaikki kannen pultit sen verran että saan akselia kuskin suuntaan..noin 5cm
    mut sitä ennen kandee laskee auto kuivax, siis öljyt ja vedet ettei kansi pahvi ui nesteissä sitten ku kannen kiristää uudestaan....
    Onko aivan älytöntä, vai kannattaako purkaa jakopää ja....kansi pois, nii ja onx porukal kestäny kansi pahvi moisen jälkeen?
    Last edited by ile01; 15-07-2006, 15:26.
    vhl:llän vemppa team
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16464
    • Asikkala

    #2
    Ei tarvi m20 koneessa avata kannenpultteja keinuakselin irrotusta varten, jakopää purkuun, syyläri pois ja jollakin keinolla keinuakselia eteenpäin. Homma onnistuu nimim. kokemusta on.

    Comment

    • Rocla
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2002
      • 7692
      • Kajaani

      #3
      Kaikkein nopein tapa olisi jos ois jemmassa uudet keinu akselit, voisi käyttää lievää väkivaltaa noihin akselihin kun ne uusisi joka tapauksessa. Eli vaikeintahan on saada se akseli liikkeelle, ensin pitää saada useimpiin venttiileihin välys, onnistuu niin että siirrät vapaat keinut pois venttiilin kohdalta ja sitten pyörität konetta niin paljon että saat loputkin vapaiksi ja vasta sitten purat jakopään.

      Sitten jostain välistä pakottamalla kun saat akselin liikahtamaan n 3 cm niin pääset takapäästä takomaan sitä ettenpäin sopivasti taivutetulla tangolla, akseleiden päissä on pellistä tehdyt tulpat, ne repeävät jos lyöt niihin, eli joudut tekemään sopivan tampin ja olemaan tarkka.

      Jos päädyt vaihtamaan akselit voitkin sitten vaikka tehdä vanhaan akseliin loven hiomalla ja pyörittämään/kiskomaan akselin ulos vaikka pihdeillä.
      Olli.

      Comment

      • Pluto
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2002
        • 1860
        • Raisio

        #4
        Originally posted by Rocla
        Jos päädyt vaihtamaan akselit voitkin sitten vaikka tehdä vanhaan akseliin loven hiomalla ja pyörittämään/kiskomaan akselin ulos vaikka pihdeillä.
        Akselihan jää jokusen millin etupäästä ulos kannesta kun siihen tulee se peltikiinnike, niin siitä ainakin itse vetelin ihan kunnon papukaijoilla samalla hieman pyörittäen/nitkuttaen niin tuli pois. Ne pienet jäljet ei haittaa siin ihan päässä mitään.
        BMW F32 435d

        Comment

        • ile01
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2004
          • 191
          • Helsinki

          #5
          [QUOTE=Rocla]Kaikkein nopein tapa olisi jos ois jemmassa uudet keinu akselit, voisi käyttää lievää väkivaltaa noihin akselihin kun ne uusisi joka tapauksessa. Eli vaikeintahan on saada se akseli liikkeelle, ensin pitää saada useimpiin venttiileihin välys, onnistuu niin että siirrät vapaat keinut pois venttiilin kohdalta ja sitten pyörität konetta niin paljon että saat loputkin vapaiksi ja vasta sitten purat jakopään.

          Eli ymmärsinkö oikein, pyörittää koneen siihen asentoon että mahdollisimman moni
          pako vena olis auki, avaa niist epäkesko säädöt, ja siirtää keinun pois venttiilinpäält, ja sit avaa lopuist vain säädöt, kun vapautuvat.
          kaikkiahan ei saa pois jännityksestä, pitääkö mun työntää siis samal autoo ja koittaa naputella nitkutella akselia rintapeltiin päin....pitää ottaa kaveri avux, vai saako noin helposti....
          Last edited by ile01; 16-07-2006, 15:19.
          vhl:llän vemppa team

          Comment

          • ile01
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2004
            • 191
            • Helsinki

            #6
            Originally posted by Pluto
            Akselihan jää jokusen millin etupäästä ulos kannesta kun siihen tulee se peltikiinnike, niin siitä ainakin itse vetelin ihan kunnon papukaijoilla samalla hieman pyörittäen/nitkuttaen niin tuli pois. Ne pienet jäljet ei haittaa siin ihan päässä mitään.
            hyvä kuulla et joku on saanu ilman jakopään purkua...niin sen kumitulpan jälkeen on joku pidike levy, ja akseli on sopivasti tylppä.
            Niin ja se on eka pako keinu ihan edes, ni ei sitä akselia kauheesti tartte siirtää.
            Onnistuuko muka ilman kannen pulttien löysäämistä,
            Ja mulla on motronick kansi, ni jos pyöriän ottaa pois ni eix sieltäki pääse nokkapyörän kohalta jollain tökkimään?
            vhl:llän vemppa team

            Comment

            • Kyytsis
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2003
              • 3472
              • Helsinki

              #7
              Originally posted by ile01
              hyvä kuulla et joku on saanu ilman jakopään purkua...niin sen kumitulpan jälkeen on joku pidike levy, ja akseli on sopivasti tylppä.
              Niin ja se on eka pako keinu ihan edes, ni ei sitä akselia kauheesti tartte siirtää.
              Onnistuuko muka ilman kannen pulttien löysäämistä,
              Ja mulla on motronick kansi, ni jos pyöriän ottaa pois ni eix sieltäki pääse nokkapyörän kohalta jollain tökkimään?
              Tuli pakopuolen akseli taannoin e28:sta irrotettua kansi paikallaan.

              Aika työläs homma, akseli oli niin jumissa, että sitä sai paukuttaa kaksi iltaa vasaralla milli kerrallaan irti. Enää en tekisi kansi paikallaan, vaan ottaisin sen reilusti irti. Jakopää piti muistaakseni purkaa joka tapauksessa, koska nokan päässä oleva hihnapyörä on niiden akselien tiellä (olettaen että akselia liikuttaa eteenpäin, eikä työnnä kabiiniin).

              t.Ville

              Comment

              • mukko
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2003
                • 5965
                • Uleåborg

                #8
                Kansi irrallaan huomattavasti helpompi vaihtaa, eikä siinä nyt NIIN kauaa enemmän mene aikaa kun sen pois purkkasee.
                -- Official member of BTCF-Sauna Team --

                Save the World, Fuck The Fuel Economy
                Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

                Comment

                • ile01
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2004
                  • 191
                  • Helsinki

                  #9
                  Originally posted by Kyytsis
                  Tuli pakopuolen akseli taannoin e28:sta irrotettua kansi paikallaan.

                  Aika työläs homma, akseli oli niin jumissa, että sitä sai paukuttaa kaksi iltaa vasaralla milli kerrallaan irti. Enää en tekisi kansi paikallaan, vaan ottaisin sen reilusti irti. Jakopää piti muistaakseni purkaa joka tapauksessa, koska nokan päässä oleva hihnapyörä on niiden akselien tiellä (olettaen että akselia liikuttaa eteenpäin, eikä työnnä kabiiniin).

                  t.Ville
                  JOo oon lukenu ton sun jutun, hikinen homma.
                  Mun pitäsi saada se kabiinin suuntaan, koitan ehkä tota, koska kansi on ollu irti pari vuot sit....ja se on eka keinu
                  vhl:llän vemppa team

                  Comment

                  • makkis
                    BTCF Member
                    • Feb 2005
                    • 5152
                    • Kouvola, Savisto

                    #10
                    Ite en myöskään ottanu kantta auki, kun vaihoin yhden keinun pakopuolelle, helposti siirty toi akseli ja kun kone jetti-ruiskulla niin toi pakopuolen keinu akseli tuli sen nokkapyörän läpi siten ettei joutunu jakopäätäkään purkaa.
                    Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                    Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                    Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎