Announcement

Collapse
No announcement yet.

m20b20 -> m20b25 2.3 kansi ja ruisku

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Toffe_Vsa
    Bimmer Rookie
    • Jun 2006
    • 152
    • Vaasa

    m20b20 -> m20b25 2.3 kansi ja ruisku

    elikkäs tällanen projekti olis!

    tällähetkellä autossa on 2.5 lohko ja 2.0l:n kansi ja 2.0 ruisku l-jetronicilla.
    muutoksia tekniikkaan on tulossa 2.5 lohko 2.3l:n kansi ja 2.3 ruisko motronic ohjauksella.

    ajattelin kysyä mitä mieltä porukka on tosta kannesta. mulle on sanottu että kannattais pitää toi 2.0 kansi paikoillaan ku se kuulemma virtaa paremmin kuin 2.3 litrasen. mutta onko mitään muita plusaa tai miinnusta noitten kansien kanssa?

    ja jos se 2.0l:n kansi jää paikoilleen ja otan vain ruiskun ja moottorin ohjauksen niin käyn työstämässä ton kannen ja laitan 325:n venttiilit siihen.

    elikkäs tollanen ois tarkoitus rakentaa.
    mutta pistäkää niitä mielipiteitä vaan tulemaan. olis kiva saada tietää mitä muut tuumaa!
  • Supra^
    BTCF Member
    • Jul 2005
    • 5150
    • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

    #2
    Originally posted by Toffe_Vsa
    ajattelin kysyä mitä mieltä porukka on tosta kannesta. mulle on sanottu että kannattais pitää toi 2.0 kansi paikoillaan ku se kuulemma virtaa paremmin kuin 2.3 litrasen. mutta onko mitään muita plusaa tai miinnusta noitten kansien kanssa?

    Ymmärtääkseni 2.3 ja 2.0 kannet ovat täysin samanlaisia, JOS molemmat L-jet kansia. Joku viisaampi korjatkoon jos ihan mettään meni.
    Musti 8HP
    Nokivasara M47
    TeiniCoupé DCT
    E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

    Ex:
    E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

    Comment

    • Rocla
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2002
      • 7692
      • Kajaani

      #3
      Originally posted by Supra^
      Ymmärtääkseni 2.3 ja 2.0 kannet ovat täysin samanlaisia, JOS molemmat L-jet kansia. Joku viisaampi korjatkoon jos ihan mettään meni.
      ja b23 moottoriahan ei ole saanut motronicilla.
      Olli.

      Comment

      • Racink
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2004
        • 840
        • Jkl

        #4
        Originally posted by Toffe_Vsa
        ajattelin kysyä mitä mieltä porukka on tosta kannesta. mulle on sanottu että kannattais pitää toi 2.0 kansi paikoillaan ku se kuulemma virtaa paremmin kuin 2.3 litrasen. mutta onko mitään muita plusaa tai miinnusta noitten kansien kanssa?
        Täysin sama kansi.
        Originally posted by Toffe_Vsa
        ja jos se 2.0l:n kansi jää paikoilleen ja otan vain ruiskun ja moottorin ohjauksen niin käyn työstämässä ton kannen ja laitan 325:n venttiilit siihen.
        Motronicin ruiskun kun laittaa l-jetti kanteen joutuu kannen etupäähän poraamaan motronicin jakajan kannen keskitysholkeille isompaa reikää vähän matkaa siihen kierteen päälle,muuta työstämistä ei tartte.Venttiilien suurennus on sitten makuasia eli suuremilla saattaa tulla jokunen hevonen lisää yläkierroksilla mutta samalla alavääntö kärsii,itse ehkä pitäisin 2.0:n venttiileillä.Motronicci ei ole ollenkaan huono idea.

        Comment

        • Toffe_Vsa
          Bimmer Rookie
          • Jun 2006
          • 152
          • Vaasa

          #5
          se olis siis sitten parempi pitää vaa se 2.0l kansi sielä.
          kannattaasko han laittaa se 2.3 ruisku sitten siihen 2.0l kanteen?

          tosta motronicista vielä. elikkäs tossa b23 ei oo vakiona ikinä tehty motronicilla? ku ainakin tossa b23 konees joka mulla on niin siinä on motrinicci elikkäs se on sitten asennettu jälkeepäi siihen.

          onko sitten kova homma laittaa se motrinic l-jet koneeseen?

          Comment

          • Kyytsis
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2003
            • 3472
            • Helsinki

            #6
            Originally posted by Toffe_Vsa
            se olis siis sitten parempi pitää vaa se 2.0l kansi sielä.
            kannattaasko han laittaa se 2.3 ruisku sitten siihen 2.0l kanteen?

            tosta motronicista vielä. elikkäs tossa b23 ei oo vakiona ikinä tehty motronicilla? ku ainakin tossa b23 konees joka mulla on niin siinä on motrinicci elikkäs se on sitten asennettu jälkeepäi siihen.

            onko sitten kova homma laittaa se motrinic l-jet koneeseen?
            Ei kannata.

            t.Ville

            Comment

            • Rocla
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2002
              • 7692
              • Kajaani

              #7
              Originally posted by Kyytsis
              Ei kannata.

              t.Ville
              Väittäisin että jos tuohon b23 koneeseen on eksynyt motronicci niin silloin kannattaa, b20 ja b23 l-jetroniceilla ei ole juurikaan eroavaisuuksi, ECU ja mitäs muuta? suuttimet, kaasuläppä ja imusarja ainakin ovat samoja.
              Olli.

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎