Announcement

Collapse
No announcement yet.

M60:sen sytytystulpat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • despe540
    Bimmer Rookie
    • Aug 2005
    • 155
    • Tampere

    M60:sen sytytystulpat

    Elikkä onko kukaan vaihtanu, noita tulppia itse. Lähinnä mietityttää et pitääkö noissa olla joku tietty momentti ja jotain muuta mukavaa/ihmeellistä.Ne on vissiin ne NGK:n tulpat paremmat mitä ne Bosch:n mitä tuohon on saatavana, or...
    525d - 08 M-sport

    ex:525d - 05
    ex:320d -04
    ex:540i -93
  • jsa014
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2006
    • 1651
    • Turun Pallivaha

    #2
    No mä vaihdoin ne joku pari kk sitten, laitoin Boschit. Momentti on 30Nm. Eipä hommassa mitään ihmeellistä ole, tunti pari menee aikaa. Ainoa mitä kannattaa varoa on ettei pudottele puolien kiinnitysmuttereita mihinkään niitä irroitellessa.
    316 E21 -> 320 E30 -> VW,Ford,Renault -> 540 E34-> 525 E39 ///M-Sport Touring

    Comment

    • despe540
      Bimmer Rookie
      • Aug 2005
      • 155
      • Tampere

      #3
      Juu niin mä vähän arvelinki et helppo duuni. pitää alkaa katteleen tilannetta...Onko sul ne tulpat monikärkiset?
      525d - 08 M-sport

      ex:525d - 05
      ex:320d -04
      ex:540i -93

      Comment

      • jsa014
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2006
        • 1651
        • Turun Pallivaha

        #4
        Kakskärkiset muistaakseni. Se oli se Bosch F7 LDCR. Mutta seuraavaks laitan NGK BKR6:set. Vanhat tulpat oli NGK:t ja jotenkin tuntu että kone kävi aluks huonommin uusilla Boscheilla kuin vanhoilla NGK:illa. Nyt ei tunnu eroo enää, tai sittten siihen on tottunut.
        316 E21 -> 320 E30 -> VW,Ford,Renault -> 540 E34-> 525 E39 ///M-Sport Touring

        Comment

        • bemari320mies
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2004
          • 788
          • Suodenniemi

          #5
          Sellainen yleisohje on hyvä muistaa, että jos koneessa on vaikka nyt esim. NGK:n tulpat ja kone on niillä käynyt hyvin ja tulpat on muuten oikean malliset, niin ehdottomasti samanlaiset tilalle. Jos vaihtaa tulpan merkkiä, niin koneen käynti voi tosiaankin huonontua. Näin ainakin bemarin koneissa. Eli järkevintä on ennen tulpanvaihtoa katsoa mitkä tulpat siellä on ja sitten ostaa samanmerkkiset/malliset tilalle. Tietysti se on hieman hankalaa esim. M50/60 koneissa koteloinnin ja suorasytytyksen takia, mutta itse tekisin näin.
          Tällä hetkellä 3,0 litraa, 6 sylinteriä ja 24 venttiiliä
          EX: BMW E34 525i -90
          EX: BMW E28 528iA -85
          EX: BMW 320i Taxi -86

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎