Announcement

Collapse
No announcement yet.

m50 b25 24v

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • baijeri3
    Bimmer Rookie
    • Jul 2004
    • 124
    • Pariisi

    m50 b25 24v

    Ongelma kun nostaa öljyn paineet hitaasti, öljynpaineen valo palaa noin 5 sekuntia ennen kuin sammuu. Öljyn paine on normaali tyhjäkäynnillä/kieroksilla. Sama toistuu myös kun käynnistää lämpimänä. Ongelma tuli, kun muutin koneen e:30tä koriin ja vaihdoin Castrollin öljyt 10v/60.... Onko vinkkejä mistä alkaa vikaa etsimään???
    Last edited by baijeri3; 24-07-2006, 23:20.
    e36 323im touring (mamman ajokki) MYYNNISSÄ
    EX-e30 m50 turbo 416hv 574nm Mitattu 4.5.2007
    Fiat 600 -73 (kesäpirssi)
    volkswagen transporter -06 (käyttis, nokileka)
  • Retze
    Bimmer Fanatic
    • May 2006
    • 422
    • Keski-Suomi

    #2
    Saattaa olla kaukaa haettu mut on riippuen mitä oljyä olet käyttänyt aikaisemmin niin toi castrolli on aikas jäykkää kesäkelilläkin et saattas johtua siitä.
    nyk. jalkapelillä
    ex BMW 320i

    Comment

    • antti79
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2003
      • 2499
      • Littoinen

      #3
      Miksi tuollaiset Öljyt? Eikös tuo ole tarkoitettu Motorsport koneisiin? (TSW 10W/60). Itse käytän Castrollin RS 0W/40 öljyä M50 motissa ja öljynpainevalo sammuu juuri niinkuin pitääkin. Toki voi se vika jossain muuallakin olla, mutta toi nyt ekaks tulee mieleen kun öljyt ei ole soveliaat tuolle koneelle.
      sigpic
      Originally Posted by jari kihlman
      "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

      Comment

      • alspe
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2004
        • 3402
        • Tre

        #4
        Originally posted by baijeri3
        Ongelma kun nostaa öljyn paineet hitaasti, öljynpaineen valo palaa noin 5 sekuntia ennen kuin sammuu. Öljyn paine on normaali tyhjäkäynnillä/kieroksilla. Sama toistuu myös kun käynnistää lämpimänä. Ongelma tuli, kun muutin koneen e:30tä koriin ja vaihdoin Castrollin öljyt 10v/60.... Onko vinkkejä mistä alkaa vikaa etsimään???
        Hmm... niin mistähän voisi johtua jos "vika" on tullut öljyjen vaihtamisen jälkeen
        G30 520d xDrive
        EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

        Comment

        • baijeri3
          Bimmer Rookie
          • Jul 2004
          • 124
          • Pariisi

          #5
          Originally posted by antti79
          Miksi tuollaiset Öljyt? Eikös tuo ole tarkoitettu Motorsport koneisiin? (TSW 10W/60). Itse käytän Castrollin RS 0W/40 öljyä M50 motissa ja öljynpainevalo sammuu juuri niinkuin pitääkin. Toki voi se vika jossain muuallakin olla, mutta toi nyt ekaks tulee mieleen kun öljyt ei ole soveliaat tuolle koneelle.
          Turbo käytössä saa ollakkin jäykät öljyt, koska auto on vain kesäkäytössä ja käy todella kuumana, kun kuormittaa konetta. Tuota öljyä on moni käyttänyt turbo käytössä ja samoin suositeltiin turbo liikkeessä. Lisäksi huomasin että yksi tai kaksi nostinta pitää lämpimänä ääntä...kun auto vähän jäähtyy, nostimet hiljenee..
          e36 323im touring (mamman ajokki) MYYNNISSÄ
          EX-e30 m50 turbo 416hv 574nm Mitattu 4.5.2007
          Fiat 600 -73 (kesäpirssi)
          volkswagen transporter -06 (käyttis, nokileka)

          Comment

          • baijeri3
            Bimmer Rookie
            • Jul 2004
            • 124
            • Pariisi

            #6
            Originally posted by Retze
            Saattaa olla kaukaa haettu mut on riippuen mitä oljyä olet käyttänyt aikaisemmin niin toi castrolli on aikas jäykkää kesäkelilläkin et saattas johtua siitä.
            käytin mobilin 5v 50:stä ennen ahtamista.....
            e36 323im touring (mamman ajokki) MYYNNISSÄ
            EX-e30 m50 turbo 416hv 574nm Mitattu 4.5.2007
            Fiat 600 -73 (kesäpirssi)
            volkswagen transporter -06 (käyttis, nokileka)

            Comment

            • dunkelblau
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2003
              • 1151
              • Uusimaa

              #7
              Turbon öljyn otto?
              "Se on sitä bemaristin elämää, kuuntelet päivittäin asiantuntevia lausuntoja siitä miten rumia, huonoja, ruostuvia yms. nämä ovat. Asiantuntijalausunnot tulevat usein sellaisten ihmisten suusta, jotka eivät ole edes omistaneet bemaria, saatika sitten ajaneet, mutta heidän tietolähteiden (Essonbaari) luotettavuutta ei missään tapauksessa saa kiistää..." Laxa 25-06-2007

              Comment

              • baijeri3
                Bimmer Rookie
                • Jul 2004
                • 124
                • Pariisi

                #8
                Originally posted by dunkelblau
                Turbon öljyn otto?
                Öljyn paineanturilta t-haaralla.
                e36 323im touring (mamman ajokki) MYYNNISSÄ
                EX-e30 m50 turbo 416hv 574nm Mitattu 4.5.2007
                Fiat 600 -73 (kesäpirssi)
                volkswagen transporter -06 (käyttis, nokileka)

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎