Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 524 TD / 324 d sylinterinkansiongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • th2376
    Bimmer Rookie
    • Apr 2006
    • 154

    BMW 524 TD / 324 d sylinterinkansiongelma

    Terve!

    Tietääkö kukaan onko 324 d ~85 sylinterinkansi samanlainen kuin 524 td -90 mallissa. Eli voiko tuollaisen vanhemman ilman turboa alkuperäisenä olleen kärryn kannen vaihtaa uudempaan turbolliseen, vai onko eroja (esim. kanavissa tai materiaalivahvuuksissa tms.)?

    Kärryri (siis 524 td -90) alkoi kuluttamaan pikkusen jäähdytysnestettä, noin litran verran tuhatta kilsaa kohti. Otin kannen auki ja huomasin, että kahden sylinterin kohdalla oli pienet halkeamat venttiilien välissä? Mahtaako jäähdytysneste kulkea juuri tuosta kohtaa, vai mistähän neste mahtaa karata? Kannentiivisteessä ei ollut ainakaan mitään selvää kohtaa, josta litkut olisivat voineet vuotaa. Onko kukaan hommannut moiseen vehkeeseen uutta tai korjattua kantta, eli siis mistä kannattaa kysellä? Entäpä vanhan korjaus, kannattako harkita, ja jos kannattaa niin onko suosituksia hyvästä putiikista?
    Ex BMW:

    E12 520/528i -78/80, E24 633Csi 3.5 -77, E21 323i -79, E28 528i -84, E28 524tdA -84, E34 524td -91, E34 524td -90, E32 735iA -87, E39 535i -97, K100 -83, E39 530dA -99, E39 530d -02, E60 530d -04, E60 530dA -06, E60 530d -08, F10 530dA X-drive -11, F10 525dA X-drive, G30 530e X-drive -20, G30 530e -17.
  • Kyllästynyt
    Newbiemmer
    • Dec 2007
    • 7
    • Mäntsälä

    #2
    En ole itse nähnyt yhtään käytettyä m21d24 kantta joka ei olisi venttiilien välistä halki. Harvemmin se vaikuttaa veden kulutukseen mutta poikkeuksi toki on. Esi kammioon ei saa olla halkeamia. Koe ponnistus valottaa asiaa enemmän.

    Comment

    • tapio87
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2004
      • 235
      • Haapajärvi

      #3
      ei luulis haittaavan nuiden venttiilien välien halkeaminen, ihan normaalia taitaa olla diisselien kansissa tuo. jos vaan löydät hyvän vaihtokannen niin laita, kansien hitsaus on suht arvokasta, mitä tästä lähialueelta oon kysellyt. esim ylivieskassa autiolla 750e, nivalassa mäkikangas muistaakseni puhui että ainakin 300e saa varata.. mutta jos vaan 324d:n kansi on ehjä niin paikoilleen vaan, nokkaakseleissa on eroa vaparin ja turbon välillä, muuten tietääkseni samanlaiset
      324tdic savukonerojekti

      Comment

      • sirkus
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2004
        • 2195
        • kaustinen

        #4
        Joo kansi on samalla osanumerolla nokka eri.
        Chrysler 300c crd touring 2010
        Daily driver
        Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
        Man cave on wheels
        Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
        Built not bought
        V8, only juice&milk come in 2 litres

        Kawasaki zzr1100 fighter


        Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

        Comment

        • jeemu
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2003
          • 1844
          • 67700

          #5
          Originally posted by tapio87 View Post
          nivalassa mäkikangas muistaakseni puhui että ainakin 300e saa varata
          Mulle sanoi tämän vuoden puolella, että ota 600€ näin ens alkuun mukaan .
          B M W X 5. kotina_matkailuvaunu

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎