Announcement

Collapse
No announcement yet.

Katti pois?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • maako77
    BTCF Member
    • Apr 2006
    • 234
    • Kotka

    Katti pois?

    Eli auto on -88 535 ja katalysaattori on paikoillaan... Kovasti tekisi mieli poistaa mokoma tuke pois mutta kun en tiedä onko siitä mitään iloa tai haittaa. Viisaammat ja asiaan perehtyneet voisi vähän valaista mitä tuolle vois tehdä vai kannattaako tehdä mitään.

    Monikin on puhunut vastapaineista ja muusta päätä sekoittavasta asiasta jotka aiheuttaa harmia katin poiston kanssa, toiset taas sanoo et pois vaan ja sit on kauheesti heppoja.

    Toinen mikä askarruttaa on vapaavirtaussuodatin.. Hyötyä vai haittaa??

    Kiva tohon kikottimeen ois vähä viel jostain muutama humma saada ettei mamma
    jäis kauppamatkalla valoissa jalkoihin Lastuhan on vasta tilattu...

    EDIT: ja auto ei ole vähäpäästöinen
    Last edited by maako77; 07-08-2006, 19:20.
    535xd f11 -11
    Ex.
    550iA Touring -06
    -545i A -04
    -535i sedan -88-
    -540i -10/97- 6-speed sedan
    -525i -89-
    -320i -98 4d-
    -535i sedan -88-
    -525tdsa touring -93-
  • larmatin
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 1118
    • Perttula

    #2
    Originally posted by maako77
    Eli auto on -88 535 ja katalysaattori on paikoillaan... Kovasti tekisi mieli poistaa mokoma tuke pois mutta kun en tiedä onko siitä mitään iloa tai haittaa. Viisaammat ja asiaan perehtyneet voisi vähän valaista mitä tuolle vois tehdä vai kannattaako tehdä mitään.

    Monikin on puhunut vastapaineista ja muusta päätä sekoittavasta asiasta jotka aiheuttaa harmia katin poiston kanssa, toiset taas sanoo et pois vaan ja sit on kauheesti heppoja.

    Toinen mikä askarruttaa on vapaavirtaussuodatin.. Hyötyä vai haittaa??

    Kiva tohon kikottimeen ois vähä viel jostain muutama humma saada ettei mamma
    jäis kauppamatkalla valoissa jalkoihin Lastuhan on vasta tilattu...

    EDIT: ja auto ei ole vähäpäästöinen

    omaani tehopenkissä verranneena silloin kun tämä oli viellä ilman ahdinta niin eipä ole merkistystä onko katti kiinni vai tilalla suorat putket. anna olla siellä vaan.
    aika vähän on myös vapaavirtaus suotimesta hyötyä, ääniä voit saada paremmiksi.

    edit: äänistä tuli huonot kun jätti katin pois
    Last edited by larmatin; 08-08-2006, 06:36.

    Comment

    • pete81
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2004
      • 2056
      • .........

      #3
      Originally posted by larmatin
      aika vähän on myös vapaavirtaus suotimesta hyötyä, ääniä voit saada paremmiksi.
      Ja tehoja pienemmäksi. Tietenkin jos sen kunnolla koteloi ettei saa lämmintä ilmaa koneelta niin saattaa EHKÄ olla hyötyä.

      Comment

      • Rudenorth
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2005
        • 2415
        • Iisalmi

        #4
        Originally posted by pete81
        Ja tehoja pienemmäksi. Tietenkin jos sen kunnolla koteloi ettei saa lämmintä ilmaa koneelta niin saattaa EHKÄ olla hyötyä.
        Bemareissa yleensä toiminut vaparit huonommin, joten en itsekään suosittele.
        MB W204 C320 CDI
        Kawasaki Ninja ZX-7R

        Comment

        • maako77
          BTCF Member
          • Apr 2006
          • 234
          • Kotka

          #5
          no jos ei haittaa ole ni täytyy tuo katti pois inauttaa kun ei sen kunnostakaan ole tietoa.. auto on mulla ollu vasta 2vko mut minusta siitä uupuu jotakin hevoisista.. Eihän tuo mikään raketti kai pitäis ollakkaan mut luulisin et pirteempi pitäis kuitenkin olla. Katista oli rek.katsastuksessa vaatineet katin alle pellin mikä estää ruohikkopalot, niin olivat sitte normipellistä hitsanneet suoraan kattiin moisen levyn. Luulisin ettei katti tykkää sellaisesta toiminnasta.
          535xd f11 -11
          Ex.
          550iA Touring -06
          -545i A -04
          -535i sedan -88-
          -540i -10/97- 6-speed sedan
          -525i -89-
          -320i -98 4d-
          -535i sedan -88-
          -525tdsa touring -93-

          Comment

          • Kintsa
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2003
            • 256
            • Vaasa

            #6
            Katti pois

            Tuleeko ongelmia, jos ottaa katalysaattorin pois, kun sinne jää toi lambda anturi, entä jos lambdan poistaa niin meneekö seokset sekaisin...katti on jälkikäteen lisätty E28:n. Sain luvan sen poistaa katin, ku -86 autoissa ei tarvi olla.
            E21 316 -81...E21 323i -82... 518i -88......M535i -85. M535i -86 523i -96....E28 M5 -86

            Comment

            • Tenox
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2006
              • 1732

              #7
              Originally posted by Kintsa View Post
              Tuleeko ongelmia, jos ottaa katalysaattorin pois, kun sinne jää toi lambda anturi, entä jos lambdan poistaa niin meneekö seokset sekaisin...katti on jälkikäteen lisätty E28:n. Sain luvan sen poistaa katin, ku -86 autoissa ei tarvi olla.
              En usko että tulee ongelmia, kun oma 93 540ia:kin toimii täysin normaalisti kokonaan ilman katteja ja lambdoja. (Kulutus normaali tai jopa pienempi, tehot tallella, ei ongelmia millään kierrosalueella.) Saattaa tosin kannattaa irrottaa akunnapa vaikka yöksi, jotta moottorinohjaus nollautuu, jos noin vanha toimii kuten uudemmat.
              Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

              Comment

              • SledgeHammer82
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2004
                • 1651
                • Pk-seutu

                #8
                Originally posted by Kintsa View Post
                Tuleeko ongelmia, jos ottaa katalysaattorin pois, kun sinne jää toi lambda anturi, entä jos lambdan poistaa niin meneekö seokset sekaisin...katti on jälkikäteen lisätty E28:n. Sain luvan sen poistaa katin, ku -86 autoissa ei tarvi olla.
                Jätä lambda paikoilleen. Sen perusteella kone osaa säätää seokset tarkimmin kohdilleen. Katin poistaminen ei vaikuta lambda-anturin toimintaan. Alkuperäisissä e28 katti-malleissa oli eri ohjausyksikkö (LU-Jetronic) kuin normi (euro)malleissa. Sitä en tiedä kuinka jälkiasennus on sinun tapauksessa tehty. Eipä siitä lambdasta kuitenkaan mitään haittaa pitäisi olla.

                Comment

                • Bai3r
                  Bimmer Rookie
                  • Feb 2007
                  • 50
                  • Vantaa

                  #9
                  Katti pois..?

                  Eli autona on e30 325 -89. Ajattelin ottaa katin pois ja pistää suorat putket tilalle. Miten rajusti äänet muuttuu vai muuttuuko ollenkaan?
                  BMW e91 320d -06 M-Sport

                  Ex - BMW e30 325i -89
                  Ex - BMW e34 525i -91

                  Comment

                  • honkkeli
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2006
                    • 947
                    • Kaarina

                    #10
                    Noh eikös se riipu minkökokonen putkisto tulee ja tuleeko katin tilalle etuvaimennin? niin muuttuuhan se, onko vähäpäästönen?

                    Unettomuuskin on rikos, jos se on väkisin makaamista


                    E46 320i -99

                    "Prokkis" Schnitzer 635csi E.T.S -85

                    ex:
                    E34 535iA -91
                    E30 316i -89
                    E30 320i -90

                    Comment

                    • Bai3r
                      Bimmer Rookie
                      • Feb 2007
                      • 50
                      • Vantaa

                      #11
                      Siis siinä on vakio 325:sen putkisto, ja ajattelin vetää siis katin pois ja tilalle samankokoiset suorat putket mitä normaalisti noi on. oisko ne 2x2". Eli kokonaan suoraa putkea vakiotakavaimentajalle asti... Toivottavasti ymmärsitte...
                      BMW e91 320d -06 M-Sport

                      Ex - BMW e30 325i -89
                      Ex - BMW e34 525i -91

                      Comment

                      • Kintsa
                        Bimmer Fanatic
                        • Jun 2003
                        • 256
                        • Vaasa

                        #12
                        Originally posted by Bai3r View Post
                        Eli autona on e30 325 -89. Ajattelin ottaa katin pois ja pistää suorat putket tilalle. Miten rajusti äänet muuttuu vai muuttuuko ollenkaan?
                        Ei vaikuttanut ääneen ainakaan E28 M5:ssa, mutta minne laitat lambda-anturin sitten? Muuten bemu käy liian laihalla/rikkaalla.
                        E21 316 -81...E21 323i -82... 518i -88......M535i -85. M535i -86 523i -96....E28 M5 -86

                        Comment

                        • Make H.
                          BTCF Member
                          • Jul 2006
                          • 1278
                          • Kokkola

                          #13
                          Ittellä on laitettu lambda anturi ainakin pakosarjan loppupäähän. Pakosarjana siis Marteliuksen peltisatsi. Niin juu ja tekniikka -89 et luulisin et katti on poistettu joskus.

                          Comment

                          • Kintsa
                            Bimmer Fanatic
                            • Jun 2003
                            • 256
                            • Vaasa

                            #14
                            Originally posted by Make H. View Post
                            Ittellä on laitettu lambda anturi ainakin pakosarjan loppupäähän. Pakosarjana siis Marteliuksen peltisatsi. Niin juu ja tekniikka -89 et luulisin et katti on poistettu joskus.
                            Onko kone 4 vai 6 sylinterinen ja mikäli 6 sylinterinen, niin onko anturi vain toisessa sarjassa (sylinterit 1-3).
                            E21 316 -81...E21 323i -82... 518i -88......M535i -85. M535i -86 523i -96....E28 M5 -86

                            Comment

                            • os951
                              Bimmer Fanatic
                              • May 2007
                              • 447
                              • Kerava

                              #15
                              Minkä takia noita katalysaattoreita pitää ylipäätään poistaa? vastuuntuntoinen ympäristöä arvostava autoilija käyttää kattia. Nykyään on saatavilla hyviä kisakatteja, jotka eivät juurikaan vähennä tehoja. Ja maailmakin pelastuu

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎