Announcement

Collapse
No announcement yet.

M20 vauhtipyörä m51:seen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tom1s
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2002
    • 669
    • .

    M20 vauhtipyörä m51:seen?

    Etsin jo haulla tietoa ko. toimenpiteestä mutta täysin selvyyttä ei tullut.

    Eli ilmeisesti m51 dieseliin saa m20b2* vauhtipyörän sopimaan erinäisillä muutoksilla?

    Asentaa 6 tappia samoihin kohtiin kuin alkuperäisessä.
    Entäs voiko startin hammastuksen vaihtaa jotta ei tarvitsisi koko starttia vaihtaa? Vai onko helpompaa vaihtaa startista pelkkä "ratas".

    Mitkä muut vauhtipyörät sopivat suoraan/pienellä modifikaatiolla?
    M3 kaksoismassa tappien laitolla?
    m21 kova/kaksoismassa vauhtipyörä->suoraan
    F31 328i M-Sport
  • Tom1s
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2002
    • 669
    • .

    #2
    Noh missäs kaikki dieselimiehet nyt on kun tietoa kaivataan?

    Pitääkö kuuden tapin ensimmäinen olla esim 50 astetta ennen 1syl ykk:ta tms?
    Pistäkää nyt tiedot että mitkä vauhtipyörät teillä on paikallaan ja mitkä ei sopineet.
    F31 328i M-Sport

    Comment

    • Velho
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2003
      • 267
      • Tampere

      #3
      e36 M3 kaksoismassa on helppo laitettava ei tarvi kun asentaa tapit ja muuten pyörä käy täysin starttikehä sopii yms.

      Mutta e34 M5 pyörää ei kannata laittaa kuten teki LASSI-S koska starttikehä on erillainen tuossa pyörässä.

      Tuo vanha "e28 kova pyörä" menee heittämällä ja kestää varmasti.

      m20b2* vauhtipyörän saa sopimaan varmaankin kun niitä on laitettu M50 koneisiin kaksoismassan tilalle ja M50 ja M51 koneiden kaksoismassat ovat melkolailla samanlaisia.
      Kun rakennat rakenna keralla kunnolla
      Vikakoodien luku/nollailu 050-5301659 BMW:t ja myös muut merkit

      Comment

      • tapio87
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2004
        • 235
        • Haapajärvi

        #4
        noo ei varmaan paljon helpota, mutta itsellä m21:sessä m51:sen kaksoismassa.. pitäiskö saada m51:sen oman limpun tilalle kestävämpi? vaarmaan halvin konsti on etsiä m21:sen kova vauhtipyörä, mutta onkohan tuossa kovassa vauhtiksessa niitä tappeja? kun eikös kovaa vauhtipyörää käytetty 524:sissa ja niissä tais olla mekaaniset pumput...
        324tdic savukonerojekti

        Comment

        • vexu524tdic
          BTCF Member
          • Jan 2004
          • 776
          • Gallia = Kinnula

          #5
          Originally posted by tapio87
          noo ei varmaan paljon helpota, mutta itsellä m21:sessä m51:sen kaksoismassa.. pitäiskö saada m51:sen oman limpun tilalle kestävämpi? vaarmaan halvin konsti on etsiä m21:sen kova vauhtipyörä, mutta onkohan tuossa kovassa vauhtiksessa niitä tappeja? kun eikös kovaa vauhtipyörää käytetty 524:sissa ja niissä tais olla mekaaniset pumput...
          On kaikissa m21:ssä noi tapit.
          Kierroslukumittari ottaa niistä signaalin.
          e70 X5 3.0sd -08
          f30 320i xdrive -16
          e30 325i Cabriolet -88 M52b28
          e28 524td ic -84 ikuisuusprojekti
          e30 316 -88 2,2TIC M10
          e21 323i -81 ruostekasa...

          Comment

          • Tom1s
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2002
            • 669
            • .

            #6
            Olen vaihtamassa autoon manuaalivaihteistoa automaatin tilalle.
            M51 kaksoismassa vauhtipyörä ei innostaisi koska kuullut että hajoavat melkoisen nopeasti varsinkin jos ostaisi käytettynä.

            M21 kiinteä vauhtipyörä on hakusessa vaan ei ole kukaan sellaista tarjonnut
            samoin m50b20:ssa taitaa olla sopiva kiinteä vauhtis?


            e36 m3 kytkin muuttuu ainakin 95-98 3.2L lienee eri vauhtipyöräkin?
            F31 328i M-Sport

            Comment

            • jmp2002
              BTCF Member
              • Oct 2003
              • 5727
              • Rovaniemi

              #7
              Originally posted by Tom1s
              samoin m50b20:ssa taitaa olla sopiva kiinteä vauhtis?
              eikai tuo ole kiinteä vaan kaksoismassa??
              E30 325i Touring -89
              E30 325i touring -88 m50tbo
              G20 330e M-Sport -20

              Comment

              • Tom1s
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2002
                • 669
                • .

                #8
                Originally posted by jmp2002
                eikai tuo ole kiinteä vaan kaksoismassa??
                Tuollaista luin foorumilta mutta hyvä että tuli puheeksi..tarkistin realoem:stä ja tosiaan m50b20 koneessa ON kaksoismassa kuten epäilitkin.

                Edelleen haluaisin tietää miten helposti saisin m20b2* vauhtipyörän sopimaan tohon dieseliin? Kenelläkään kuvia tms noista?
                F31 328i M-Sport

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎