Announcement

Collapse
No announcement yet.

M40B18 käy kolmella pytyllä ja nytkyttää

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jkarjala
    Newbiemmer
    • Jul 2005
    • 7
    • haukipudas

    M40B18 käy kolmella pytyllä ja nytkyttää

    Vaihdoin just tuohon e30:seen 1.8i koneen ja lähdin koeajamaan autoa, se toimi muuten ihan hyvin mutta, kun kierrokset on 2000rpm auto jurruuttaa ja alhaisilla kierroksilla auto käy kolmella pytyllä. Kun kunnolla lähtee kiihdyttämään niin käy kaikilla mutta ei vedä kunnolla ja välillä pätkii. Ajattelin että ruiskussa on jotain paskaa ja laitoin tankkiin jotku ruiskun puhdistus aineet. Ajelin muutaman kilometrin ja sammutin auton kun starttasin uudestaan niin tyhjäkäynti oli jotain 2500rpm. Säädin ruiskusta kaasuvipua ja auto alko humpaamaan tyhjäkäyntiä 1000 ja 1500rpm välillä. sitte meni hermot ja auto seisoo tuolla kaverin pihalla lahoamassa. Vaihdoin tulpanjohdot, puolan, virranjakajan kannen ja pyörijän mutta niillä ei ollu mitään vaikutusta.
    Mistä kannattais seuraavaksi hakea vikaa?
    miksi tehdä tänään jotain minkä voi huomennakin jättää tekemättä.:think

    ex: E30 316i -88
    ex: E30 316i (1.8i) -88
    ex: E28 520i Bavaria
    ex: E30 323iA
    ex: E30 323i
    ex: E30 316i -89
    ex: E34 520i -90
    ex: E36 318is
    ex: E30 316i -88
    ex: E34 525i -91
    ex: E39 523ia -99
    ex: E91 318d -06
    ex: E46 316i -02
  • dsl Bimmer
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2005
    • 358

    #2
    Originally posted by jkarjala
    Vaihdoin just tuohon e30:seen 1.8i koneen ja lähdin koeajamaan autoa, se toimi muuten ihan hyvin mutta, kun kierrokset on 2000rpm auto jurruuttaa ja alhaisilla kierroksilla auto käy kolmella pytyllä. Kun kunnolla lähtee kiihdyttämään niin käy kaikilla mutta ei vedä kunnolla ja välillä pätkii. Ajattelin että ruiskussa on jotain paskaa ja laitoin tankkiin jotku ruiskun puhdistus aineet. Ajelin muutaman kilometrin ja sammutin auton kun starttasin uudestaan niin tyhjäkäynti oli jotain 2500rpm. Säädin ruiskusta kaasuvipua ja auto alko humpaamaan tyhjäkäyntiä 1000 ja 1500rpm välillä. sitte meni hermot ja auto seisoo tuolla kaverin pihalla lahoamassa. Vaihdoin tulpanjohdot, puolan, virranjakajan kannen ja pyörijän mutta niillä ei ollu mitään vaikutusta.
    Mistä kannattais seuraavaksi hakea vikaa?
    Jos käy kolmella, niin onko yksi sylinteri on aina pimeenä. Mittaa puristuspaineet, jos ok niin...

    imuvuoto imusarjassa, tyhjäkäynnin säädin tai ilmamassamittari nakelissa.

    Comment

    • Carman
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2002
      • 676
      • Vilppula

      #3
      Olisko M40 tyyppivika, nokka-akseli totaalisen lopussa?

      Comment

      • timpa
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2006
        • 257
        • Akaa

        #4
        Mulla oli joskus samoja ongelmia ja triggerin ja anturin ilmaväli vaan liian suuri joten kannattaa tarkistaa myös se....
        speed limits are for pussies

        Comment

        • jkarjala
          Newbiemmer
          • Jul 2005
          • 7
          • haukipudas

          #5
          Originally posted by dsl Bimmer
          Jos käy kolmella, niin onko yksi sylinteri on aina pimeenä. Mittaa puristuspaineet, jos ok niin...

          imuvuoto imusarjassa, tyhjäkäynnin säädin tai ilmamassamittari nakelissa.
          ajattelin täsä viikonloppuna vaihtaa imusarjan tiivisteen ja tyhjäkäynti moottorin. jos se sitten alkais toimimaan.
          miksi tehdä tänään jotain minkä voi huomennakin jättää tekemättä.:think

          ex: E30 316i -88
          ex: E30 316i (1.8i) -88
          ex: E28 520i Bavaria
          ex: E30 323iA
          ex: E30 323i
          ex: E30 316i -89
          ex: E34 520i -90
          ex: E36 318is
          ex: E30 316i -88
          ex: E34 525i -91
          ex: E39 523ia -99
          ex: E91 318d -06
          ex: E46 316i -02

          Comment

          • reddewil
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2003
            • 3015
            • West Coast

            #6
            Jos se "läklättää" kun käy kolmella, niin nostaja jumittaa tai tuo nokka on tullut tiensä päähän. Voisit kokeilla sellasta moottorin puhdistusainetta öljyn sekaan ja uudet öljyt 10w40, eikä kannata mitään full synttiä sinne tunkea.
            ...

            Comment

            • northwolf
              Bimmer Rookie
              • Jul 2006
              • 136
              • LPR

              #7
              Tsekkaa samalla se ilmamäärämittarin kunto... näkee kyllä jos se hiilirata sieltä sisältä on kulunut ...

              Comment

              • jkarjala
                Newbiemmer
                • Jul 2005
                • 7
                • haukipudas

                #8
                Originally posted by reddewil
                Jos se "läklättää" kun käy kolmella, niin nostaja jumittaa tai tuo nokka on tullut tiensä päähän. Voisit kokeilla sellasta moottorin puhdistusainetta öljyn sekaan ja uudet öljyt 10w40, eikä kannata mitään full synttiä sinne tunkea.

                vaihdoin koko imusarja ja ruisku paketin niin alko toimimaan, oli vissiin suutin tukossa. öljyt vois seuraavaksi vaihtaa ku ei oo mitään hajua millon ne on vaihdettu ja samalla vois kokeilla tuota puhdistusainetta. nyt vaan ku auto alko muuten toimimaan niin tyhjäkäynti alko humpaamaan, yhen illan auto toimiki tyhjäkäynti moottorin oon vaihtanu varmaan ilmamäärämittari vetelee viimesiään. vois alkaa hommaamaan kutos koneisen E30:sen, ne kestää vähän enemmän entä M40.
                miksi tehdä tänään jotain minkä voi huomennakin jättää tekemättä.:think

                ex: E30 316i -88
                ex: E30 316i (1.8i) -88
                ex: E28 520i Bavaria
                ex: E30 323iA
                ex: E30 323i
                ex: E30 316i -89
                ex: E34 520i -90
                ex: E36 318is
                ex: E30 316i -88
                ex: E34 525i -91
                ex: E39 523ia -99
                ex: E91 318d -06
                ex: E46 316i -02

                Comment

                • Xhawk
                  OBTCF Member
                  • Jul 2004
                  • 2326
                  • Kierrosalueella (hki)

                  #9
                  Ei niissä kutosissakaan se ilmamääränmittari kestä. Laita megasquirt siihen autoon, ei tarvii sitä im-mittaria enää
                  "Position One, Position One"
                  Punainen miesten voimisteluauto

                  BMW 328i Coupe -97 | ex. BMW 328i Cab -95 | ex. BMW 320i -03 | ex. BMW 325i Coupe -93 | ex. BMW 316 -88 mit M40B18

                  Comment

                  • Reva
                    Bimmer Rookie
                    • Dec 2005
                    • 89
                    • Joensuu

                    #10
                    m40 nykii

                    Voisin lainata tätä topikkia. Eli auto lähtee hyvin käyntiin ja käy tyhjäkäyntiä normaalisti. Kun lähtee ajamaan niin rytkyttää ja ei ota kierroksia. Tulpat menny ihan mustaks eli taitaa käydä rikkaalla.:think. Vaihdettu on tulpanjohdot ja tulpat. Ilmamäärämittarikin taitaa suht hyvä vielä olla (mittasin vastuksen) liekkö selviää tuolla. Nokassa ei tunnu kulumaa ja nostajat pitäisi huom. pitäisi olla vaihdettu edellisen omistajan toimesta 40 000km sitten.

                    Tänään pitäisi vaihtaa vielä lämpötila-anturi ( voiko olla tuossa :think ). Anturin johdon kun ottaa irti niin ei mitään vaikutusta mihinkään. Mitäs sen jälkeen, jos ei toimi.

                    Ainiin, kylmänä toimii normaalisti. Heti kun lämpeää rupeaa rytkyttämäään.
                    Last edited by Reva; 25-09-2007, 15:44.
                    BMW e34 525i -93 touring
                    ex mopot: 518i e28 - 316 e30 - 320i e30 - BMW e30 316 - m40 voimanpesä - 323i e30 - 520 e28 - e34 520/530i

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎