Announcement

Collapse
No announcement yet.

M40B18 sekalaista probleemaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • northwolf
    Bimmer Rookie
    • Jul 2006
    • 136
    • LPR

    M40B18 sekalaista probleemaa

    Elikkäs auto on 318i '88 M40B18 myllyllä. 333000 ajettu
    Siinä on pari ongelmaa (tehottomuutta ei nyt lasketa )
    1)Tyhjäkäynti suurimman osan aikaa 1500-2000rpm, joskus kylmänä/tai muuten vaan on 900rpm

    2)Kiertää 4500rpm ja hyytyy siihen, ykkösellä jaksaa kiertää 5500 asti (ylemmäs ei ole tullut polettua)

    Searchilla koitin ettiä diagnoosia näihin ja tulin seuraaviin johtopäätöksiin:

    1)Ilmamääräanturi (tai massa vai mikä se nyt on se boksi imusarjassa) on paskanen/kulunut/seokset viturallaan

    tai
    Lisäilmaluisti on paskanen ja vaatii puhdistusta

    2)Edelleen sama kuin 1 eli ilmamääräanturi

    tai
    nokka-akseli on sanonut yhteistyönsä irti

    Oonkohan ihan täysin hakoteillä vai osuuko noi kohdalleen, tuleeko muita vaihtoehtoja mieleen?
    Ja jos jollakulla olisi antaa tarkkoja korjausohjeita olisin kiitollinen.
  • Spetke
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 3452
    • Janakkala

    #2
    Vaihtomoottori
    ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

    Comment

    • northwolf
      Bimmer Rookie
      • Jul 2006
      • 136
      • LPR

      #3
      Ok, näinhän mie vähän pelkäsinkin...

      Mutta miten toi tyhjäkäynti, se korjaaminen säästäis pirusti jalakulkijoiden korvia ja omaa lompakkoa kun toi 2000rpm tyhjis tykkää imee ainetta ihan kiitettävästi... sen jos sais korjattua ni ton kannen vois jättää kevääseen, eipä tuolla talvella saa pitoakaan yli 4500 kiekan..

      Comment

      • Xhawk
        OBTCF Member
        • Jul 2004
        • 2326
        • Kierrosalueella (hki)

        #4
        Oon 100 % varma että ku katot sinne ilmamäärämittarin kannen alle niin siellä näkyy sellainen kuparinen viisari jonka kärki koskettaa mustaa ns. hiilirataa. Tämä hiilirata on autonkeulan puolelta kulunut puhki valkoiseksi.

        Sen hiiliradan kunnon pystyi mittaamaan myös yleismittarilla siitä ilmamäärämittarin liittimen lähdöstä. Kunhan vaan muistais mihinkä lähtöihin pitää yleismittarin piuhat pitää kytkeä.
        "Position One, Position One"
        Punainen miesten voimisteluauto

        BMW 328i Coupe -97 | ex. BMW 328i Cab -95 | ex. BMW 320i -03 | ex. BMW 325i Coupe -93 | ex. BMW 316 -88 mit M40B18

        Comment

        • northwolf
          Bimmer Rookie
          • Jul 2006
          • 136
          • LPR

          #5
          saakohan sitä hiilirataa siirrettyä tai elvytettyä?
          Eli toimiiko jos siirtää levyä niin että neula on ehjällä alueella tms?

          Comment

          • jaka
            Newbiemmer
            • Aug 2006
            • 13
            • Nummi-Pusula

            #6
            Originally posted by northwolf
            saakohan sitä hiilirataa siirrettyä tai elvytettyä?
            Eli toimiiko jos siirtää levyä niin että neula on ehjällä alueella tms?
            Todennäkösesti alkaa toimia, mutta ei takeita kuinka pitkään. Ittellä autto aina pari kuukautta kerrallaan, sitte alko hiilibaana olee puhki joka kohdasta. Älä sitte pistä mitään CRC:tä tai muuta tököttiä siihen hiiliradalle, veikkaan että vaan nopeuttaa kulumista.

            Comment

            • jaka
              Newbiemmer
              • Aug 2006
              • 13
              • Nummi-Pusula

              #7
              Originally posted by Tuoppo
              Periaatteessa voit irroittaa ilmamäärämittarin piirilevyn kiinnitysruuvit ja vähän isontaa reikiä jonka jälkeen saat millin pari liikuttettua piirilevyä. Tällöin neula alkaa kulkemaan ehjällä hiilipinnalla entisen uran vieressä. Itsellä vaan ruuvit olivat aivan tajuttoman tiukassa joten eipä tullut siirrettyä.
              Joo ne ruuvit on alunperin lukitteella aika pirun piukassa. Mulla autto kun otin juuri oikean kokosen ja hyvin sopivan meisselin, ja ennen avaamista pistin meisselin ruuvinkantaan ja humautin vasaralla meisselin kahvaan, siinä toivossa että napautus löysää ruuvia kierteistä.

              Comment

              • northwolf
                Bimmer Rookie
                • Jul 2006
                • 136
                • LPR

                #8
                Jos tuon sais tehtyä ni tuskin se ihan ensimmäisenä uudestaan hajoais, eli jos vaikka sais toimimaan kevääsen ni hyvä olis, sit katellaan vaikka M42:sta ton toosan tilalle... tai uutta autoa

                Comment

                • northwolf
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2006
                  • 136
                  • LPR

                  #9
                  Siellähän se vika luuras ilmamäärämittarissa, paineilmalla putsaaminen jelppas hetkeks, mutta ei viiti ruveta siirtämään sitä levyä kun hiilirata on niinkin loppu.

                  Oliskos kellä myydä tommosta mittaria?

                  Ps. jos M40 nakuttaa härskisti kannattaa tarkastaa/kiristää pakoputki, helpotti kummasti meteliä

                  Comment

                  • northwolf
                    Bimmer Rookie
                    • Jul 2006
                    • 136
                    • LPR

                    #10
                    Vihdoinkin sain aikaseks ton ilmamäärä mittarin vaihtaa... Ekan kerran ku laitto tulille oli tyhjäkäynti siinä 1500rpm ja jonkin asteinen vitutus hiipi pintaan, kävin koeajolla ja polkasin kiekat ylös ja "tadaa" 850-900rpm oli tyhjäkäynti ja siinä se on pysynyt

                    Onkos porukalla koppia minkälainen virinokka tuohon sopis jos samalla kun "uutta" kantta kasailee ni vähän piristäis, valmistajia tahi malleja? (tai peräti halvalla myydä moista?)

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎