Elikkäs auto on 318i '88 M40B18 myllyllä. 333000 ajettu
Siinä on pari ongelmaa (tehottomuutta ei nyt lasketa
)
1)Tyhjäkäynti suurimman osan aikaa 1500-2000rpm, joskus kylmänä/tai muuten vaan on 900rpm
2)Kiertää 4500rpm ja hyytyy siihen, ykkösellä jaksaa kiertää 5500 asti (ylemmäs ei ole tullut polettua)
Searchilla koitin ettiä diagnoosia näihin ja tulin seuraaviin johtopäätöksiin:
1)Ilmamääräanturi (tai massa vai mikä se nyt on se boksi imusarjassa) on paskanen/kulunut/seokset viturallaan
tai
Lisäilmaluisti on paskanen ja vaatii puhdistusta
2)Edelleen sama kuin 1 eli ilmamääräanturi
tai
nokka-akseli on sanonut yhteistyönsä irti
Oonkohan ihan täysin hakoteillä vai osuuko noi kohdalleen, tuleeko muita vaihtoehtoja mieleen?
Ja jos jollakulla olisi antaa tarkkoja korjausohjeita olisin kiitollinen.
Siinä on pari ongelmaa (tehottomuutta ei nyt lasketa
![Wink](https://forum.btcf.fi/core/images/smilies/icon_wink.gif)
1)Tyhjäkäynti suurimman osan aikaa 1500-2000rpm, joskus kylmänä/tai muuten vaan on 900rpm
2)Kiertää 4500rpm ja hyytyy siihen, ykkösellä jaksaa kiertää 5500 asti (ylemmäs ei ole tullut polettua)
Searchilla koitin ettiä diagnoosia näihin ja tulin seuraaviin johtopäätöksiin:
1)Ilmamääräanturi (tai massa vai mikä se nyt on se boksi imusarjassa) on paskanen/kulunut/seokset viturallaan
tai
Lisäilmaluisti on paskanen ja vaatii puhdistusta
2)Edelleen sama kuin 1 eli ilmamääräanturi
tai
nokka-akseli on sanonut yhteistyönsä irti
Oonkohan ihan täysin hakoteillä vai osuuko noi kohdalleen, tuleeko muita vaihtoehtoja mieleen?
Ja jos jollakulla olisi antaa tarkkoja korjausohjeita olisin kiitollinen.
Comment